Expansion till Diablo 3 bekräftad

Medlem
Skrivet av noiser:

"Avslutningsvis konstaterade Bobby Kotick att det har sålts över tio miljoner exemplar av spelet"

Inte så konstigt, spelet sålde inte miljonvis för dess kvalitet efter att det var släppt, utan för att folk spelat D1 och D2 och de var sjukt hypade över en uppföljare.

Exakt.

Hos mig har Blizzard ungefär noll i totalt förtroendekapital numera. Aldrig igen att jag faller i fällan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Blizzard, tack men nej tack.

Medlem

För oss som älskar spelet är detta en väldigt trevlig nyhet. Jag har dock hela tiden trott att en expansion varit på gång.

Medlem

Förstod aldrig hypen kring D3, det var ju uppenbart från första infon att det var D2+hottat grafik + förenklat. Sen har folk levt i något minne av hur fantastiskt D2 var första gången. Sen att man utvecklas som spelare/person och att dom försöker copy-pastea ett nytt spel och man ska tycka att det är lika fantastiskt är ju inte så sannolikt? Visst det tog lång tid men man fick vad dom utannonserade, fast många valde att läsa in det i någon form av rosa dröm skimmer.

Medlem

Äh, Diablo är ju Diablo, blir ett "måste" köp i vilket fall som helst!

Medlem

PVP ska komma med 1.1.0 patchen om jag läste rätt senast

en expansion längtar jag mer efter än pvp men båda får gärna komma inom snar framtid

Medlem

vet inte vad jag ska säga om detta...
Om de lägger in Necro i expansionen kommer den klassen antagligen bli sabbad genom att man inte kommer kunna ha 60+ summons ute på samma gång eller liknande. Se själva på hydran som man bara kan ha 1 ute och WD som kan ha 4 hundar och 1 stor gubbe plus de små fetish gubbarna. Inte direkt monster stora armen jag såg fram mot...

Medlem

Får väll se då det kommer, spelat D3 väldans mycket sedan dem införde paragon och über bosses, blivit mindre spelande dock.

Lär ta ett bra tag innan vi ser den expantionen så risken e att man börjar spela Grim Dawn istället då det kommer, eller något helt annat.

Tar dagarna som dem kommer och har så roligt jag kan istället för att sitta och gnälla

Medlem

ses 2016 då eller!! )

Skribent
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av zn0r:

vart fan är PvPn ?

Min gissning:
Blizzard såg att D3 fick stor kritik, och att folk tröttnade..
Det leder till att det blir svårare att sälja lika mycket av en expansion, så de måste ha en så stor morot som möjligt inbakat i den..
Vilket i sin tur förmodligen leder till att de håller tillbaka PVP och bakar in den i expansionen, så säljer det mera.

Nice analys! Har du gått någon kurs i "onskefullt-multinationellt-företags-strategi"?

Medlem

Diablo 3? Finns det fortfarande? Om Blizzard tror att de kan fixa sin jätteflopp med en DLC, så tror de ofantligt fel. Kommer aldrig spela någon form av Diablo igen.. De kanske kan sälja utvecklarna på Auction House?

Medlem

Hade diablo 3 släppts i sin nuvarande form hade spelet faktiskt varit rätt bra.. Jag tyckte D3 var bra i Hell, normal/nightmare var som sömnpiller och Inferno från act 2 och fram var som a spela rysk roulette med 5/6 kulor i pistolen istället för 1.

Jag har slutat att spela d3 helt för det kommit så många fler spel och man har inte mycket tid över, plus att jag hann tröttna på spelet innan de fick bukt på de flesta problemen.
Dock finns det största problemet (AH) fortfarande kvar.
Men kommer plocka upp spelet igen när expansionen väl kommer, vad än folk säger om storyn så vill jag fortfarande få veta mer vad som hände efter och vart Adria försvann och var stenen tog vägen. (den man ser falla i slut videon)

Medlem

Fett! Hoppas det blir enklare att hitta bra gear! Man får ju grinda som en galning för att få ens en legendary item. Men kul är det ändå. Jag slutade spela D3 ett tag efter releasen men nu har jag fattat tycke för det igen, kanske främst för att det är mer balanserat, har fler roliga alternativ (Monster power främst då) och att jag hittat fler polare att spela med Jag tycker folk har haft för stora förväntningar på detta spel. Diablo har och kommer aldrig vara ett spel man mäter skills i, its grindin all the way!

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av zn0r:

vart fan är PvPn ?

Min gissning:
Blizzard såg att D3 fick stor kritik, och att folk tröttnade..
Det leder till att det blir svårare att sälja lika mycket av en expansion, så de måste ha en så stor morot som möjligt inbakat i den..
Vilket i sin tur förmodligen leder till att de håller tillbaka PVP och bakar in den i expansionen, så säljer det mera.

Nice analys! Har du gått någon kurs i "onskefullt-multinationellt-företags-strategi"?

Japp, gick en 3 månaders OMFS-kurs i somras.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Större områden och mindre linjärt så köper jag det, annars får det vara.

Err... du vet det är Diablo du spelar va? Inget mmo, inget sandbox, utan Diablo. Linjärare spel får du leta efter.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av zn0r:

vart fan är PvPn ?

Min gissning:
Blizzard såg att D3 fick stor kritik, och att folk tröttnade..
Det leder till att det blir svårare att sälja lika mycket av en expansion, så de måste ha en så stor morot som möjligt inbakat i den..
Vilket i sin tur förmodligen leder till att de håller tillbaka PVP och bakar in den i expansionen, så säljer det mera.

Nice analys! Har du gått någon kurs i "onskefullt-multinationellt-företags-strategi"?

Japp, gick en 3 månaders OMFS-kurs i somras.

Haha, stiligt

Se till att han den kursen med på CV:et om du skulle söka jobb hos Ubisoft, borde räknas som en stor merit i deras ögon

123
Skriv svar