"Square Enix-sammanslagningen blev totalt misslyckande"

Robot
"Square Enix-sammanslagningen blev totalt misslyckande"

Tidigare Square-chefen Hisashi Suzuki skräder inte orden när han förklarar hur han tycker att det gått sedan Square och Enix slogs samman 2003.

#square, #enix, #square-enix, #sega


Medlem
"Square Enix-sammanslagningen blev totalt misslyckande"

Hårda bud.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Just ja, den där filmen... Den var inge vidare. Precis som de flesta spelen SquareEnix släppt de senaste åren.

Medlem

Truth always hurts....


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Detta är väldigt intressant, speciellt eftersom jag håller på och läser om organisationsstruktur och organisationskommunikation

Medlem
Skrivet av Spectral:

Just ja, den där filmen... Den var inge vidare. Precis som de flesta spelen SquareEnix släppt de senaste åren.

Inget fel på SquareEnix spelen. Många av deras spel är faktist sjukt mycket mer underhållanden än det som släpps av västerländska utgivare. De har vett nog att göra spelen mer engagerat när det gäller spelmekanik och promotar sjukt mycket mindre hjärndöd korridor shooter stil.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Såg filmen ganska nyligen, visste inte att det var Square Enix som hade gjort den, personligen tyckte jag den var hyfsad men det är mest för att jag älskar sci-fi

Inaktiv

Filmen? Som de senaste spelen också är? Mest bara en massa skitscener som är så löjligt utdragna med karaktärer som flämtar till vid minsta lilla dialog och låter som om dom fick något i röven.

Ge oss titlar som FFVII, FFIX, FFX...

Medlem

Jag gillar filmen. Måste vara en av de få som gör det.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Filmen är ganska bra tycker jag men den borde ine ha fått ha namnet Final Fantasy då de gjorde mig väldigt besviken när den inte hade nått me de o göra

hade den enbart varit namngiven Spirit within oh haft From the makers of Final Fantasy så hade mitt fösta intryck a filmen varit helt annorlunda då jag hade förväntat mig en vanlig Sci Fi film

Men ja jag håller med om att de gått utför änna sen FFX enligt mig

Ta bort World map
Ta bot Secret Characters
Ta bort sidequests
Ta bort nästan allt Exploration
FF13 blev praktiskt taget ett hack and slash som ville va ett RPG Railrode Shoter

De så de kändes när jag spelade de allafall
Men Storyn är Fortfarande Riktigt underbar


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

Haha shit ja den filmen.
Jag har den på VHS fortfarande, brukade se den hela tiden innan. Antar jag gillade den mer än andra, har aldrig spelat något av FF-spelen

Medlem
Skrivet av Sokoo:

Filmen är ganska bra tycker jag men den borde ine ha fått ha namnet Final Fantasy då de gjorde mig väldigt besviken när den inte hade nått me de o göra

hade den enbart varit namngiven Spirit within oh haft From the makers of Final Fantasy så hade mitt fösta intryck a filmen varit helt annorlunda då jag hade förväntat mig en vanlig Sci Fi film

Men ja jag håller med om att de gått utför änna sen FFX enligt mig

Ta bort World map
Ta bot Secret Characters
Ta bort sidequests
Ta bort nästan allt Exploration
FF13 blev praktiskt taget ett hack and slash som ville va ett RPG Railrode Shoter

De så de kändes när jag spelade de allafall
Men Storyn är Fortfarande Riktigt underbar

FFXIII kändes som ett spel som man kunde spela från quest till quest för att komma igenom storyn... men när jag lagt ca 30-40 timmar på spelet så kommer jag till en boss där jag inser att jag aldrig kommer att klara av bossen och att jag antagligen gjort fel från början för att spelet inte förklarat tydlgit nog hur saker fungerar I SPELET! Så nu har jag fastnat på ett ställe i spelet som visst är före spelet faktistk börjar på riktigt (enligt vad jag läst på nätet).

Det ligger nu på hyllan...

Medlem

När jag såg filmen hade jag aldrig spelat något FF spel, således tyckte jag då att den var helt OK.
Jag tror nog att det är så den filmen funkar, förväntar man sig att den skall ha någonting med spelen att göra så blir man besviken, men om man bara förväntar sig en standard SciFi rulle så...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Sokoo:

Filmen är ganska bra tycker jag men den borde ine ha fått ha namnet Final Fantasy då de gjorde mig väldigt besviken när den inte hade nått me de o göra

hade den enbart varit namngiven Spirit within oh haft From the makers of Final Fantasy så hade mitt fösta intryck a filmen varit helt annorlunda då jag hade förväntat mig en vanlig Sci Fi film

Men ja jag håller med om att de gått utför änna sen FFX enligt mig

Ta bort World map
Ta bot Secret Characters
Ta bort sidequests
Ta bort nästan allt Exploration
FF13 blev praktiskt taget ett hack and slash som ville va ett RPG Railrode Shoter

De så de kändes när jag spelade de allafall
Men Storyn är Fortfarande Riktigt underbar

FFXIII kändes som ett spel som man kunde spela från quest till quest för att komma igenom storyn... men när jag lagt ca 30-40 timmar på spelet så kommer jag till en boss där jag inser att jag aldrig kommer att klara av bossen och att jag antagligen gjort fel från början för att spelet inte förklarat tydlgit nog hur saker fungerar I SPELET! Så nu har jag fastnat på ett ställe i spelet som visst är före spelet faktistk börjar på riktigt (enligt vad jag läst på nätet).

Det ligger nu på hyllan...

De va lite för mkt i ff13 som bara va mer irriterande än kul
Jag har själv inte Orkat klara spelet o jag har ändå bara sista bossen kvar

jag kommer Ge FF Versus 13 en chans och om de blir bra så får vi se med framtida spel men blir de en besvikelse så kommer jag avsäg final Fantay rätten o va del av sammlingen


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag gillar filmen. Måste vara en av de få som gör det.

Jag med

Man får i varje fall ge dem tummen upp för att de försökte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja fyfan, Final Fantasy-serien behöver bli taken out of its misery sen länge.

Medlem

Om man ser efter säg Square Enix spelet 'Deus Ex; Human Revolution' så är Square enix knappast något misslyckande..

Medlem

Ja Square gjorde ett så bra jobb själva. Synd att det är som det är idag.... Men tack och lov har jag ialf spelat många spel av squareSOFT och dom är kiicksuassu :).

Medlem
Skrivet av the_apollo:

Om man ser efter säg Square Enix spelet 'Deus Ex; Human Revolution' så är Square enix knappast något misslyckande..

Deus Ex: Human Revolution är INTE utvecklat av Square Enix, alltså blir det ganska meningslöst att ta upp det i sammanhanget. Att Square Enix tillverkade och distribuerade DE:HR kan ju knappast räknas till bolagets track-record som spelutvecklare.

OnT: Jag säger slarro, förbannat synd att det gick som det gick. Har haft förbannat många underbara timmar med spelen från den _bättre_ hälften av det här äktenskapet mellan S och E. FF upp till VII, mmmmmmmmmhmmmmm...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Kan man inte kickstarta en ifrånkoppling?


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar