Spel inuti andra spel

Robot
Spel inuti andra spel

FZ har ungefär 1800 spelrecensioner i bagaget. Ingen av dem handlar om spel som finns i andra spel. Johan Martinsson biktar våra synder och sätter betyg på åtta spel i spel-spel.

#doom-3-2, #fallout-3, #grand-theft-auto-iv, #banjo-kazooie-nuts-bolts, #ratchet-clank-3-up-your-arsenal, #http-en-wikipedia-org-wiki-zork_zero, #no-more-heroes


Medlem
Spel inuti andra spel

Jag saknar spelautomaten i spacequest 3 med Astro Chicken. Fördrev sååå många timmar med att spränga upp kycklingar.

Medlem

Bra artikel. Fick en hel del 90-tals vibbar av betygsystem samt text i stort.
Väldigt roligt att läsa

Medlem

Top view zombie mode i COD, alla minispel Gta 4,,,,

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Jag saknar spelautomaten i spacequest 3 med Astro Chicken. Fördrev sååå många timmar med att spränga upp kycklingar.

Var det inte i Space Quest IV? Eller det kanske fanns ett atro chicken i trean med.

Härlig throwback till 90-talets spelrecensioner hursomhelst.

Medlem

den där arkad shootern i sc2 då? nu när jag tänker efter, typ alla custom maps i spel som sc, sc2, wc3 osv. är väl också spel i spel? dota är ju isåfall även det ett spel i ett spel, måste ju vara en av de bästa.
kul läsning förövrigt!

inK
Medlem

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Gta san Andreas had också en del spel i spelet vill jag minnas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gta san Andreas had också en del spel i spelet vill jag minnas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Precis som Moberg skriver, det finns ju ett ganska omfattande i Starcraft 2.

Medlem

Geometry Wars var från början ett spel i Project Gotham Racing 2.
Lost viking inuti Starcraft 2 var snyggt, men kontrollerna är inte alls sköna.

Medlem

Bra artikel, mer av dessa!

Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

Eller hur, solklart 1000/1000

Medlem

Missade ni Maniac Mansion inuti Day of the Tentacle?


signatur
Medlem
Skrivet av rednacid:

Geometry Wars var från början ett spel i Project Gotham Racing 2.
Lost viking inuti Starcraft 2 var snyggt, men kontrollerna är inte alls sköna.

Och i PGR 3 samt 4, med nya versioner i varje.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

ZF
Medlem

"Men handlingen är mycket bra eftersom den handlar om tre tjejer som tillsammans är en jättestor robot som heter Glastonbury och den roboten skjuter ihjäl allt i rymden!"

996 Aspergerpoäng på denna recension. Har inte läst nått liknande utanför CDON.

Medlem
Skrivet av ZF:

"Men handlingen är mycket bra eftersom den handlar om tre tjejer som tillsammans är en jättestor robot som heter Glastonbury och den roboten skjuter ihjäl allt i rymden!"

996 Aspergerpoäng på denna recension. Har inte läst nått liknande utanför CDON.

skrattade så jag satte mitt kokta ägg i halsen


signatur

Imperator

Inaktiv

LOOOOOOOooool!

Medlem

Arkadhallarna i Shenmue!

Medlem

Hehe, någon har haft lite att göra under helgen.

Nice artikel.

Inaktiv

Varför skrev ni inget om Call of Duty: Black Ops 2d/3d-spel eller för den delen Grand Theft Auto: San Andreas lilla arcade spel hemma hos självaste Carl Johnson?

Medlem

Ja jävlar här ballar det ur! Underhållande läsning men saknade Pig från System Shock 2!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

Håller till viss del med dig, men samtidigt så var ju Maniac Mansion ett fristående spel (som gjordes innan DotT) som de stoppade in i spelet så det kanske skulle ha fått en egen vanlig recension istället?

/ LordDaimos

Medlem

Reign of Grelok är mitt favoritspel i ett annat spel, Har klarat ut det tre gånger...

Mera textäventyr till folket:)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

mini spelet i Starcraft 2 var kul.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Con Sumo i Canis Canem Edit har jag spenderat mycket tid med!


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Mycket rolig läsning Mer sånt FZ


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

Du skrev precis vad jag tänkte. Kudos för bra smak.

Medlem
Skrivet av dotque:

Ja jävlar här ballar det ur! Underhållande läsning men saknade Pig från System Shock 2!

Hade man inte flera spel att välja på där? Har för mig det och att de flesta var lite roliga i alla fall.

Bra artikel som alltid. Lustigt är även att betygsskalan är bättre än den som används i FZ:s recensioner.

Medlem

Acromage från might and magic.. 7? <3 Det kom senare som både fristående och det är även nån som portat det till android.

123
Skriv svar