Funderingar Torchlight 2

Medlem
Funderingar Torchlight 2

Tjenare!

jag och några polare har tänkt köpa T2 till 1 dec då julradion drar igång. Tänkte ladda upp med glögg och torchlight 2 och lyssna på Julradion genom natten!

Nu till funderingarna. Jag är och har alltid vart kär i Diablo 2 och jag vet att det är samma personer som gjort Torchlight 2.
Då är frågan hur likt det är Diablo serien? Är det samma typ av spelstil och loot.
Typ dra Wp till bossar och död ett par gånger, kunna välja helt fritt vilka stats man ska köra på både points som man sätter själv och även från gear beroende på vad som droppar.
Sedan är det en "game list" som det var i D2?
Förstår att det ska vara co-op i detta vilket det inte var i ettan.

Dra på med lite info om spelet tack och svara mina frågor!

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Swink:

Tjenare!

jag och några polare har tänkt köpa T2 till 1 dec då julradion drar igång. Tänkte ladda upp med glögg och torchlight 2 och lyssna på Julradion genom natten!

Nu till funderingarna. Jag är och har alltid vart kär i Diablo 2 och jag vet att det är samma personer som gjort Torchlight 2.
Då är frågan hur likt det är Diablo serien? Är det samma typ av spelstil och loot.
Typ dra Wp till bossar och död ett par gånger, kunna välja helt fritt vilka stats man ska köra på både points som man sätter själv och även från gear beroende på vad som droppar.
Sedan är det en "game list" som det var i D2?
Förstår att det ska vara co-op i detta vilket det inte var i ettan.

Dra på med lite info om spelet tack och svara mina frågor!

Tack på förhand!

Själv har jag inte spelat diablo 2, men jag tror att det är liknande. Det finns en game list om man vill köra multiplayer(både LAN och online).
Det finns en demo på steam, så du kan ju själv kolla hur det är.

Medlem

T2 är väldigt kul och alla kartor är slumpade så om du startar en ny gubbe är allt nytt igen, finns även en massa events och Pets. Tror det finns en browser t2 är väldigt multiplayer anpassat har jag för mig

Medlem

Då jag själv inte fastnade för T2 (körde det bara några timmar iof) så tänker jag bara rent allmänt rekommendera att kolla upp Path of Exile som påminner till vissa delar om D2. T2 verkar dock i sig som ett nice spel, dock så efter att ha kört ca 100h path of exile passade inte stilen & upplägget mig

Medlem

Tack för era svar!
Laddade ner Demon till det och har lirat den, jäklar vad roligt spel det är! Undrar bara hur likt det är D2 online.

1
Skriv svar