Soldater straffade på grund av Medal of Honor-medverkan

Robot
Soldater straffade på grund av Medal of Honor-medverkan

De sju Navy SEAL-soldaterna som hjälpte EA och Danger Close att få till en "realistisk" upplevelse har hamnat i trubbel på grund av sitt samarbete samt att de bröt mot den oskrivna regeln att aldrig tala om vad de håller på med.

#nyhetstips, #ea, #danger-close, #medal-of-honor-warfighter


Medlem
Soldater straffade på grund av Medal of Honor-medverkan

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

Medlem

Det är garanterat inte armén som har straffat de, då de är US Navy SEALs. Folk kommer säkert tycka att jag är en tråkmåns nu, men det är enorm skillnad.

Tycker dock att det är konstigt att de gjort detta utan att få klartecken för det. Jag var under intrycket att detta var ett samarbete mellan EA/DC och en högre instans som då gav SEAL-killarna tillstånd att hjälpa till, och inte att de gjorde det på egen vilja.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av wingman92:

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

Hur menar du? Dom har gjort fel och det är knappast unikt för USA, hade varit en annan femma om det var ett officiellt samarbete med militären som hade OK från högsta ort, tydligen var så inte fallet.

Medlem

Jag undrar också vad du snackar om wingman92.

De har begått ett fel, som skulle kunna vara väldigt grovt beroende på vad de avslöjat. Det är ju knappast unikt för USA att man då straffar de som begått fel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Kul att sabba sin karriär för en flopp...

Medlem

All information kring dessa räder borde ändå vara tillgänglig för allmänheten, det är ändå våldsamma aktioner(läs:mord) som sker i andra länder...

Medlem

Ouch, ingen befordran måste göra ont i ett karriärs yrke som armén :/

Medlem

Tråkigt att höra. man kan ju tänka sig att det borde finnas ganska klara regler över vad soldaterna får säga och inte. men å andra sidan så är luddiga regler kanske anledningen till att de begått tjänstefel, aka missförstått rådande förordningar. Är svårt och tro att de medvetet skulle "läcka" hemlig information till ett spelföretag

Inaktiv

This is old news!

Medlem

Fast de stackars soldaterna måste ju ha fått bra med pröjs av EA för sin medverkan så den halverade lönen kanske uppvägs av detta


signatur

Jäh!

Medlem

kan MoH få värre PR ?

Medlem

Inga problem för dem. Bara gå med i Blackwater senare. Bättre betalt, mer action, inga frågor ställda.

Inaktiv
Skrivet av Chrester:

Fast de stackars soldaterna måste ju ha fått bra med pröjs av EA för sin medverkan så den halverade lönen kanske uppvägs av detta

Mja, men är nog att dom ej kommer kunna befodras nu som är det hårda slaget.

Är man med i SEALS har man nog vigt sitt liv åt att arbeta inom armén, att ej kunna befodras är ingen liten grej då.

Medlem

Dom straffades för att spelet sög.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Elit soldater brukar ju ha hemliga identiteter så att EA fick tag i sju medlemmar av Delta team six låter som ett skitsnack. Sen att Bin Laden dödades av de ska man ta med en nypa salt.

Medlem

Vad hade dem förväntat? Inte särskilt proffsigt gjort.

Medlem
Skrivet av Preed:

Dom straffades för att spelet sög.

Sjysst grej...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha men seriöst.
Det är väl inget i spelet som är särskilt "speciellt" när det kommer till taktiker eller infiltration, lägg där till att spelet är otroligt orealistiskt och väldigt dåligt gjort.. hur de kan straffas för något som detta är ju helt patetiskt och att EA/Danger-Close ens bryr som att ha "advisors" till spel som dessa förundrar mig något enormt.

En annan sak att klaga på i spelet är hur de total misslyckas med få till en naturlig mening, känsla med de olika striderna.. istället känns det precis som ett skott-galleri varje gång med väldigt uppenbara events. Grejen med linjära och skriptade spel ska ju vara att du får känslan av att det inte är linjärt med en inlevelserik miljö där utvecklarna kontrollerar vad spelaren upplever.. men ändå så failar de totalt på just denna punkt.

Sen blir man bara irriterad av alla moment där det är så uppenbart att din "comrade"-ai inte gör någonting alls, eller cinematiska sekvenser där de flyger en kvart på ca 15 meters höjd med "Little-birds" för att sedan bli jätte förvånade att de blir nerskjuta.

Spelet är varken autentiskt eller realistiskt och ett av de värsta köpen jag gjort på länge, call of duty känns mycket mer naturligt och välpolerat än detta bara för att dra ett exempel, även om inte cod är realistiskt så känns upplevelsen naturlig för vad det är kontra THIS.

Inaktiv
Skrivet av donhenri:

Elit soldater brukar ju ha hemliga identiteter så att EA fick tag i sju medlemmar av Delta team six låter som ett skitsnack. Sen att Bin Laden dödades av de ska man ta med en nypa salt.

dom jobbade nog i förrådet, eller städade toaletter

Medlem
Skrivet av wingman92:

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

a du va ju smart...

Medlem
Skrivet av pelorat:

Inga problem för dem. Bara gå med i Blackwater senare. Bättre betalt, mer action, inga frågor ställda.

hur gammal är du? 10? "mer action" tror du att krig är en lek eller? det kanske är dags för dig att ta en paus från spelandet

Medlem
Skrivet av wingman92:

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

Det var sex ord. U.S.A. är en förkortning

Medlem
Skrivet av Athaleos:

All information kring dessa räder borde ändå vara tillgänglig för allmänheten, det är ändå våldsamma aktioner(läs:mord) som sker i andra länder...

Och vad får dig att tro att du har rätt att veta allt? Hemligheter är viktiga för en nation och för friheten. Men det förstår du dig nog inte på hur mycket jag än förklarar det för dig, så jag orkar inte ens bemöda mig med att försöka.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Elit soldater brukar ju ha hemliga identiteter så att EA fick tag i sju medlemmar av Delta team six låter som ett skitsnack. Sen att Bin Laden dödades av de ska man ta med en nypa salt.

Inte för att vara en dryg j-vel, men nu blandar du ihop det lite. Det finns inget "Delta team six".

Du har SOFD-D, vilket är det som är känt som "Delta Force", som numera kallas ACE.
Sen har du Navy SEAL Team 6, som nu är kända som DEVGRU.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Athaleos:

All information kring dessa räder borde ändå vara tillgänglig för allmänheten, det är ändå våldsamma aktioner(läs:mord) som sker i andra länder...

Och vad får dig att tro att du har rätt att veta allt? Hemligheter är viktiga för en nation och för friheten. Men det förstår du dig nog inte på hur mycket jag än förklarar det för dig, så jag orkar inte ens bemöda mig med att försöka.

Skrivet av hellspooned:
Skrivet av wingman92:

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

Det var sex ord. U.S.A. är en förkortning

Hur blev det där 6 ord?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av wingman92:

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

Tre bokstäver?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

All information kring dessa räder borde ändå vara tillgänglig för allmänheten, det är ändå våldsamma aktioner(läs:mord) som sker i andra länder...

Det här var ett av de mest korkade uttalandena på fz jag läst. Det finns en anledning till att man vill hålla information om hur man gör räder hemligt, det räddar soldaternas liv. Om de all information skulle finnas så skulle många fler dö. Du kan väl ändå inte säga att det finns något rätt i Somalias pirater, eller? Fast du kanske tror att värden blir bättre om man ger ut all information om allt?

Medlem

Det är väl ganska logiskt att de åkte dit.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Athaleos:

All information kring dessa räder borde ändå vara tillgänglig för allmänheten, det är ändå våldsamma aktioner(läs:mord) som sker i andra länder...

Och vad får dig att tro att du har rätt att veta allt? Hemligheter är viktiga för en nation och för friheten. Men det förstår du dig nog inte på hur mycket jag än förklarar det för dig, så jag orkar inte ens bemöda mig med att försöka.

Skrivet av hellspooned:
Skrivet av wingman92:

säger bara 3 ord.................

U.S.A

Förklarar allt

Det var sex ord. U.S.A. är en förkortning

Hur blev det där 6 ord?

united states of america
förklarar allt

12
Skriv svar