Nyutgåvan av Baldur's Gate 2 ute nästa sommar

Robot
Nyutgåvan av Baldur's Gate 2 ute nästa sommar
Medlem
Nyutgåvan av Baldur's Gate 2 ute nästa sommar

Nu vill jag bara se Planescape Torment få samma trevliga uppfräschning också.

Medlem

Hade fått för mig att Enhanced Edition var BG1 och 2. Nåväl, ser fram emot Enhanced Edition oavsett! BG2 också för den delen!

Medlem

Äger redan BG 1 och 2 samt expansionerna men kan mycket väl tänka mig att skaffa båda igen om de släpper spelen utan drakonisk DRM.

Medlem

Joneleth Irenicus!!!!!!!!

phi
Medlem

Klart värt att köpa båda dessa EE-versionerna bara för få Trent Oster & Co, att utveckla BG3.

Medlem

Efter Baldur's Gate 2 kan de jobba på Planescape Torment, sedan Fallout 1 & 2 och sedan Icewind Dale 1 & 2. Då har vi alla lite att njuta av de närmaste åren.

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Efter Baldur's Gate 2 kan de jobba på Planescape Torment, sedan Fallout 1 & 2 och sedan Icewind Dale 1 & 2. Då har vi alla lite att njuta av de närmaste åren.

Hade också sett ny versioner av de spelen men problemet är ju rättigheter och då det kommer till Fallout så äger ju Bethesda dessa.

Medlem

Hur ska det gå? Då måste de väl gå under Atari som väl är de ända som har licensen för DnD spel, förutom Neverwinter MMOt som de sålde till Perfect world? Har för mig det vart så iaf, rätta mig om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Hur ska det gå? Då måste de väl gå under Atari som väl är de ända som har licensen för DnD spel, förutom Neverwinter MMOt som de sålde till Perfect world? Har för mig det vart så iaf, rätta mig om jag har fel.

http://www.baldursgate.com/news/2012/03/15/announcing-baldurs...

"Atari, Wizards of the Coast, and Overhaul Games are pleased to announce work has begun on the Enhanced Edition of Baldur’s Gate and Baldur’s Gate II."

Jag tror planen hela tiden varit att göra ett nytt spel baserat på denna IP men till skillnad från EA och deras Syndicate verkar Atari fatta hur man gör detta på rätt sätt och förhoppningsvis kommer en eventuell uppföljare fortfarande ha mer än namnet gemensamt.

Medlem
Inaktiv

Baldurs gate dark alience då ?
Vill gärna kunna lira det igen på min 360,
sist man spela det var på ps 2 för många år sen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jag: smygsmygsmyg i grottan.

Stort Troll: I smell human!
WHERE ARE U LITTLE HUMAN!?

Jag: Eeeek springspringspring!

Bg2 <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

"Ah, the child of Bhaal has awoken. It's time for more.. experiments"

Medlem

"You dare to attack me here? Do you even KNOW whom you face? You will suffer! You will ALL suffer!"

Medlem
Skrivet av Pålis:

Baldurs gate dark alience då ?
Vill gärna kunna lira det igen på min 360,
sist man spela det var på ps 2 för många år sen.

Inte för att jag egentligen har något emot Baldur's Gate: Dark Alliance... men må det spelet aldrig se dagens ljus igen. En sann befläckelse av tidernas bästa spelserie.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Pålis:

Baldurs gate dark alience då ?
Vill gärna kunna lira det igen på min 360,
sist man spela det var på ps 2 för många år sen.

Tro mig, BG 1-2 är bättre på varje punkt, tänk DA fast i större skala;).

1
Skriv svar