Natural Selection 2

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Darkseed:

FZ slutar visst aldrig att förvåna mig med hur oprofessionella de kan vara. Nog för att en spelrecension i grund och botten är en subjektiv åsikt, men den bör åtminstone försöka upprätthålla en illusion av objektiv journalism.

Marines är trista? Jösses amalia, försöker ni ens längre?

En recension utan tyckande är en produktbeskrivning. Såna skriver utgivare och reklamfolk, inte vi journalister.

Var har jag påstått att en recension inte ska ha något tyckande? Jag hoppas att du tolkar så oerhört fel med flit för annars är det skrämmande. Däremot så behöver man inte uttrycka sitt tyckande så klumpigt. En glad amatör som plottrar ner sina tyckanden utan större eftertanke kanske borde komma undan med detta, men när man betalar någon för att skriva en recension som ska läsas av väldigt många personer så tycker jag att man borde få förvänta sig en något högre grad av kvalité, tycker inte du det? Faktum är dock att jag läst recensioner från många glada amatörer som varit långt mer professionella än merparten av vad så kallade professionella journalister förmår att skriva.

Den höga häst man blir tilldelad som nyutexaminerad journalist i detta land omöjliggör uppenbarligen alla former av självkritik och insikt.

Medlem

Ni som gnäller på g2play.. Man får deluxe edition p köpet..
Många gånger man får dlc å annat på köpet hos g2play.

Medlem

Nytt och nytt?

Har alla glömt Battlefield 2?

Även om inte basbyggandet fanns med, var det ju en funktion som Commander fyllde genom att vara aktiv på ett bra sätt.

Sen fanns det ju puckon på marken som aldrig fattade grejen med teamplay, och värdelösa Commanders som skulle spamma "-Enemy spotted!" hejdlöst istället för att visa var fiender fanns hos grupper som var" sneaky" nog att ta sig mot lätt försvarade punkter.
Och istället för för att vara sublim skickade upp en UAV, som hade kunnat hjälpa till vid en större stridsplats, så att fienden vid tidigare nämnde punkt inte fick en extra heads up om att det skulle komma fiender.

Säger bara att det var konstigt att BF2 inte nämndes.
Hade BF3 haft en liknande funktion hade det kunnat vara så mycket bättre.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Så jävla bra spel!! Redan uppe i över 30 timmar speltid

Fattar inte hur man kan tycka att marines är trista. Hallå exosuit med dual miniguns? Jetpack med grenadelauncher?

Aliens är ju helt klart grymma men marines har sin charm de också.

Commander är mega roligt att spela. Men borde fan ha varit mic tvång för att kunna vara det. Man måste kommunicera med laget och berätta vilka upgrades man fixar och var fienden befinner sig och allmän taktik. Tyvärr blir en hel del matcher tråkiga då det sitter en commander som är helt tyst. Jag brukar då byta server.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

Nytt och nytt?

Har alla glömt Battlefield 2?

Även om inte basbyggandet fanns med, var det ju en funktion som Commander fyllde genom att vara aktiv på ett bra sätt.

Sen fanns det ju puckon på marken som aldrig fattade grejen med teamplay, och värdelösa Commanders som skulle spamma "-Enemy spotted!" hejdlöst istället för att visa var fiender fanns hos grupper som var" sneaky" nog att ta sig mot lätt försvarade punkter.
Och istället för för att vara sublim skickade upp en UAV, som hade kunnat hjälpa till vid en större stridsplats, så att fienden vid tidigare nämnde punkt inte fick en extra heads up om att det skulle komma fiender.

Säger bara att det var konstigt att BF2 inte nämndes.
Hade BF3 haft en liknande funktion hade det kunnat vara så mycket bättre.

Natural Selection 1 kom innan BF2. Sedan vet jag att det fanns fler liknande spel innan NS1. Även om BF2 hade det så kan jag lova dig att NS2 tar det hela tre steg längre.

Medlem
Skrivet av Dendu:
Skrivet av ChosenByGod:

Nytt och nytt?

Har alla glömt Battlefield 2?

Även om inte basbyggandet fanns med, var det ju en funktion som Commander fyllde genom att vara aktiv på ett bra sätt.

Sen fanns det ju puckon på marken som aldrig fattade grejen med teamplay, och värdelösa Commanders som skulle spamma "-Enemy spotted!" hejdlöst istället för att visa var fiender fanns hos grupper som var" sneaky" nog att ta sig mot lätt försvarade punkter.
Och istället för för att vara sublim skickade upp en UAV, som hade kunnat hjälpa till vid en större stridsplats, så att fienden vid tidigare nämnde punkt inte fick en extra heads up om att det skulle komma fiender.

Säger bara att det var konstigt att BF2 inte nämndes.
Hade BF3 haft en liknande funktion hade det kunnat vara så mycket bättre.

Natural Selection 1 kom innan BF2. Sedan vet jag att det fanns fler liknande spel innan NS1. Även om BF2 hade det så kan jag lova dig att NS2 tar det hela tre steg längre.

Vad jag menade var att skribenten skrev att det var nytt med commander-funktionen.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Mitt NS2 har hangt sig sedan betan. Varje gang jag gar med en server sa funkar det en minut lite drygt innan allt stannar upp. Kan fortfarande ga med en ny server.
Far samma grej med Red Orchestra 2 sa antar att felet ligger pa min sida, orkar bara inte felsoka haha

Inaktiv

Har nötat detta underbara lir på ett LAN i helgen och ett sådant suveränt spel var längesedan jag lirade.

Äntligen något där man är tvingade till att samarbeta! Alla är viktiga och måste göra sin del för att vinna.

Hoppas nu det säljer bra så att vi får se fler liknande spel, CoD och BF3 bleknar ju i jämförelse.

123
Skriv svar