MS: DirectX 11.1 exklusivt för Windows 8

Robot
MS: DirectX 11.1 exklusivt för Windows 8

Det finns inga planer på att göra den kommande DirectX-uppdateringen tillgänglig för Windows 7 eller äldre operativsystem, meddelar Microsoft.


Medlem
MS: DirectX 11.1 exklusivt för Windows 8

Gaben was right all the time!

Medlem

Känns som ett konstigt beslut då de flesta stannar i win7 som spel plattform.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

har läst att det är verkligen bara marginell förbättring..
Ingenting att haka upp sig på.

Medlem

Helvete heller att jag kommer använda en tablet version på min pc. Inte äns en piratkopia kommer jag ha, så tycker jag on Win 8. Bläe


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Inte förvånande, de vill pusha sitt operativsystem på alla sätt. Fast det är synd dock

Medlem

Microsoft kan dra åt helvete.
Undra just hur få spelutvecklare som kommer basera sina spel på "Directx 11.1"

Medlem

Lärde de sig inget av "tvånget" med Halo 2...tydligen inte.

Medlem

Did not see that coming at all. /end sarcasm

Tänker dock inte dra in Genius8 än på ett tag, blir nog som det var med Vista för min del, hoppade det totalt pga hur pass dåligt optimerat det var. (satt med XP tills W7 betan dök upp)

Plus, varför ska jag sitta på ett mega låst OS, och behöva slänga ut pengar på Microsofts "appar" för att kunna titta på .mkv t.ex.

Det enda jag kan hålla med om när det gäller att Genius8 är bra, så är det t.ex på de nya "Laptop-Hybrid-Tabsen" (Tablet med tangentbord som dockningstation , som även rymmer en HDD + dvd,extra batteri osv) verkar måttlgit praktiskt för den som behöver sånt.

Men ja, Inget Genius8 för min del tack.

Skrivet av figgehn:

Då windows verkar vara riktigt bra varannan version så väntar jag på Windows 9.

*High-Five*

Youtuber

Då windows verkar vara riktigt bra varannan version så väntar jag på Windows 9.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Farris:

Did not see that coming at all. /end sarcasm

Tänker dock inte dra in Genius8 än på ett tag, blir nog som det var med Vista för min del, hoppade det totalt pga hur pass dåligt optimerat det var. (satt med XP tills W7 betan dök upp)

Plus, varför ska jag sitta på ett mega låst OS, och behöva slänga ut pengar på Microsofts "appar" för att kunna titta på .mkv t.ex.

Det enda jag kan hålla med om när det gäller att Genius8 är bra, så är det t.ex på de nya "Laptop-Hybrid-Tabsen" (Tablet med tangentbord som dockningstation , som även rymmer en HDD + dvd,extra batteri osv) verkar måttlgit praktiskt för den som behöver sånt.

Men ja, Inget Genius8 för min del tack.

Skrivet av figgehn:

Då windows verkar vara riktigt bra varannan version så väntar jag på Windows 9.

*High-Five*

Mitt ultimate Vista fungerade hur bra som helst. (köpte det dock ett år efter släppet o många buggar borta)
Så testar väl win 8 om något år. Men så länge "Directx 11.1" inte har något revolutionerande bra så spelar det nog ingen roll.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Windows 8 fungerar finfint. Inga problem alls faktiskt. Det laddar snabbt och känns stabilt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Farris:

Plus, varför ska jag sitta på ett mega låst OS, och behöva slänga ut pengar på Microsofts "appar" för att kunna titta på .mkv t.ex.

Du behöver ingen app för det. Installera VLC och det fungerar utmärkt med att se alla format även i Windows 8


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

DX 11.1 är fullt möjligt att uppdatera till W7, men MS vill inte för att försöka tvinga över användare till W8.
Ger mig fan på att Xbox "720" kommer ha DX 11.1 integrerat, då blir alla PC-portar DX 11.1.

Känns ju mer som att MS vill skita oss i ansiktet.

Inaktiv
Skrivet av Farris:

Did not see that coming at all. /end sarcasm

Tänker dock inte dra in Genius8 än på ett tag, blir nog som det var med Vista för min del, hoppade det totalt pga hur pass dåligt optimerat det var. (satt med XP tills W7 betan dök upp)

Plus, varför ska jag sitta på ett mega låst OS, och behöva slänga ut pengar på Microsofts "appar" för att kunna titta på .mkv t.ex.

Det enda jag kan hålla med om när det gäller att Genius8 är bra, så är det t.ex på de nya "Laptop-Hybrid-Tabsen" (Tablet med tangentbord som dockningstation , som även rymmer en HDD + dvd,extra batteri osv) verkar måttlgit praktiskt för den som behöver sånt.

Men ja, Inget Genius8 för min del tack.

Skrivet av figgehn:

Då windows verkar vara riktigt bra varannan version så väntar jag på Windows 9.

*High-Five*

Ingen har sagt åt dig att du ska köpa en app, du har ju fortfarande tillgång till webbläsare som du kan använda för att ladda ner gratis program >.<

Medlem

Tog ju evigheter för DirectX 10 att ta fart, mycket tack vare att det var låst till Vista i början. Nu gör Microsoft det igen... uppenbarligen har de inte lärt sig något alls.

Medlem

testade windows 8 i dag som vm det må starta snabbt men systemet får en att kännas sig handikappad ...

Jag menar i värsta fall får man väll moda bort det äckliga metro ... men det ska fan inte behövas ...

Andra grova minus är att man inte kan välja att köra med local account vid normal installation så det blir bara unattended installs ut av det oset ... Så man ska helt plötsligt ge ms sina kompletta adress uppgifter och telefon numer ... NEVER!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

DX 11.1 är fullt möjligt att uppdatera till W7, men MS vill inte för att försöka tvinga över användare till W8.
Ger mig fan på att Xbox "720" kommer ha DX 11.1 integrerat, då blir alla PC-portar DX 11.1.

Känns ju mer som att MS vill skita oss i ansiktet.

De erbjuder ju att byta till w8 för en ynklig summa...det är väl endå bra?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ankh: De erbjuder ju att byta till w8 för en ynklig summa...det är väl endå bra?

Rofl hur mycket betalar MS dig ?

Medlem
Skrivet av Hippis:

Ankh: De erbjuder ju att byta till w8 för en ynklig summa...det är väl endå bra?

Rofl hur mycket betalar MS dig ?

Var det verkligen det enda du kunde komma med som svar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hippis:

Ankh: De erbjuder ju att byta till w8 för en ynklig summa...det är väl endå bra?

Rofl hur mycket betalar MS dig ?

Inte ett öre - men det kostade under 300 pix för en uppgradering. I mina ögon är det billig. Sen och andra sidan sett tillhör jag inte de som lägger 10-30 tusen på datorn bara för att sen gnälla på att 200-300kr är dyrt för ett spel/program.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

suck vilka idioter... död åt win 8

Inaktiv

bryr mig inte.. väntar på dx 12 innan jag byter från win7

Medlem

Ser inget konstigt med det här. De gjorde samma sak vid steget från XP till Vista. Skillnaden är bara att då var det en hel verison (9 till 10) och den här gången en "delversion" eller nå't.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det dock, det har ju sina för- och nackdelar.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Så många åsikter om nånting väldigt få har provat.

Jag minns när XP kom.
Ett förbannat klagande på den mjuka designen.
Folk skulle fortsätta köra Windows NT, som förvisso var väldigt bra.
Men sen gick det tre år och MS hade väl släppt något service pack och då drog försäljningen igång ordentligt. Speciellt bland företag.
Folk som varit tveksamma hoppade på XP-tåget, till en början utan allt lull-lull men efter ett tag kom de på att det faktiskt är rätt trevligt att ha det mysigt på datorn. Och att man faktiskt kan installera en jävla massa teman för att få det ännu mer personligt.

Windows 7, finns fortfarande gamla rävar som tycker XP är fantastiskt. Nu börjar väl de sakna lämna också eftersom spelen slutar stödja Win XP.

Måste säga att jag är riktigt nöjd med Windows 8.
Startar snabbare än Win7.
Metro gränssnittet fungerar fint utan touch, gäller bara vänja sig.
Att man kan installera appar är fantastiskt. Helt plötsligt är min dator en del av Internet, precis som min telefon. Allt man tyckt fungerar så smidigt fungerar exakt lika smidigt på datorn.

Jag får uppdateringar direkt när nån lägger upp en instagram bild. Jag slipper titta på telefonen, eller logga in på någon annan sida då och då för att se om nånting har hänt.

Och för folk som inte kan något om datorer är Win8 också grejen. Kan din morsa/farsa hantera android/iphonen så kommer de utan problem fatta Windows nu. Ditt päron som aldrig i sitt liv installerat ett program för rädslan för virus är så stor kommer nu sitta och lira Angry Birds för fullt. Aldrig att dom skulle laddat hem Angry Birds som ett program och installerat. (Det går det med, för den som är old school).

Nä, Win8 är grejen.
Och desktopen finns kvar.
och det finns program för en ny startknapp, varför man nu skulle vilja ha den. Inte använden på tio år kanske.

Medlem

Blir väl till att hoppa DX 11.1 då, tänker verkligen inte installera Win8-skräpet. Spelar väl för övrigt inte så stor roll ändå i och med att de flesta pc-spel är konsolportningar som endast använder DX9.

ELF
Medlem

Hoppet är inte förlorat. Det finns ju en inofficiell dx10 version för XP. Varför skulle det inte komma en inofficiell dx11.1 version för Windows 7


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förstår att man kan klaga lite på "metro" menyn, Men den kan man kasta åt helvete om man vill. Tyckte under tiden jag körde w8 att det fungerade väldigt bra. Och "Metro" stötte jag ALDRIG på.
Mycke stabilt och mycke snabbare, tar även mindre minne än w7.
Anledningen att jag bytte tillbaka till 7an var bara för att jag inte orkar göra flytten då många program/spel måste installeras om. Men om jag i framtiden ska formatera om datorn så åker windows8 in på disken. Haters gonna hate

Medlem

fattar inte varför är alla så negativa... Win8 är hur bra som helst ! inga problem alls.. funkar hur bra som helst också om inte bättre.

provade några spel som de flesta har sagt som inte kommer att funka på windows 8.. men vet ni vad! allting funkade hur bra som helst.

Dessa spel har testat.

Dead space 1 och 2
BF3
Bioschock 2
Minecraft
Mass Effeckt
Dota 2
HoN
LoL
Css
CS GO
Portal 2
MW2 och 3
Starcraft 2
NS2 ( Netrual Selection 2)

Det ända som jag hatar med windows 8 är fan deras J*vla Windows store.. Och deras nya skype som stängs av efter 5 - 10 min när man tabbar ner..

om inte skype funkar så är det väl bara ladda ner det till skrivbordet.. för windows har också de.. för er som inte gillar METRO..

och det går att kolla på MKV. filmer det är väl bara att ladda ner VCL media player som man alltid har gjort? vem f*n använder windows media player på windows 7 ?? inte jag iaf!

jag gillar både windows 8 och 7 men så j*vla tröttt på folk som klagar och inte äns har testat windows 8..

123
Skriv svar