Tvillingbrorsan Vergil spelbar i dlc till DmC: Devil May Cry

Robot
Tvillingbrorsan Vergil spelbar i dlc till DmC: Devil May Cry

Kort efter att spelet når marknaden släpps tillägget Vergil's Downfall som låter dig axla rollen som Dantes brorsa. Spana in premiärgameplay nu.

#ninja-theory, #dmc-devil-may-cry-3, #capcom


Medlem
Tvillingbrorsan Vergil spelbar i dlc till DmC: Devil May Cry

Så typiskt Capcom. Världens skit företag.

Medlem

Jag hatar att jag inte ens kan bli arg på den här typen av skit längre. Alla gör den här typen av idioti och man har nästan blivit van att bara ta den i röven. Varför kan man inte bara släppa skiten med allt i redan från start?

Jag har absolut inte några problem med DLC men när det är den här typen av DLC då de helt enkelt tagit bort content för att säljas separat så blir jag lite ledsen. Det här kommer inte påverka mig speciellt mycket iom att jag hade tänkt skaffa nya DMC på release iaf... men man blir lite ledsen i själen varje gång man ser den här typen av grejer.

Dumt och tråkigt, speciellt då karaktären verkar mer intressant än huvudpersonen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Talk to the hand


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vad hände med.. Klara ut spelet och få karaktärer eller items? :/

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Så typiskt Capcom. Världens skit företag.

Jasså du.. Capcom är i nuläget det enda företag förutom Valve som skapar ett spel för pc med pc sedan portar det till konsol, alla de andra bygger spelet till antingen 360 eller ps3 och portar sedan över det till PC. Tycker du borde ge dem lite credits för det

inte ens DICE byggde BF3 till PC sedan portade över det till konsol, det var tvärt om, finns att googla fram.

Skrivet av Paddington:

Talk to the hand

...cause the spelbolaget kommer inte lyssna


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hela DLC hetsen är så seg. Dessutom släpps i regel alla DLC's med game of the year edition (som tusan alltid dyker upp på större titlar) för en peng som är jämförbar ett DLC vid lansering.

Inflationen på spel rent generellt och prishypen vid release är bara så trist att leva med. pynta 500-600kr för spelet, pynta 100-150kr per dlc... eller så väntar du och köper game of the year edition för 150 pix.

Det tragiska är att affärsmodellen verkar fungera.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Paddington:

Talk to the hand

...cause the spelbolaget kommer inte lyssna

Dom lyssnar inte på oss och vi lyssnar inte på dom. Vilken härlig kombo. Två personer som står med ryggarna mot varandra och gastar för full hals

Skrivet av Cliffie:

Jag hatar att jag inte ens kan bli arg på den här typen av skit längre. Alla gör den här typen av idioti och man har nästan blivit van att bara ta den i röven. Varför kan man inte bara släppa skiten med allt i redan från start?

Jag har absolut inte några problem med DLC men när det är den här typen av DLC då de helt enkelt tagit bort content för att säljas separat så blir jag lite ledsen. Det här kommer inte påverka mig speciellt mycket iom att jag hade tänkt skaffa nya DMC på release iaf... men man blir lite ledsen i själen varje gång man ser den här typen av grejer.

Fast Capcom har varit ganska öppna med att de tänker spy ur sig DLC på allt de gör framöver. Ledsen/besviken blir man oftast när man drabbas av negativa överraskningar. Men det här är ingen överraskning. Eller borde inte vara.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar