Call of Duty: Black Ops II

Medlem
Call of Duty: Black Ops II

Är Grafiken lika rutten som den var i MW3?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Bra skrivet. Jag skaffar spelet när priset går ner för singleplayer kampanjen och zombie läget.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta spelet... En del av mig gillar det, en annan tycker att det bara är sådär...

Medlem

Och Activision Blizzard har speljournalismen lindad kring sitt lillfinger som vanligt...


signatur

Imperator

Medlem
Medlem
Skrivet av Reize:

Och Activision Blizzard har speljournalismen lindad kring sitt lillfinger som vanligt...

"Speljournalismen", alltså? Innan du dissar mig helt grundlöst kan du ju iallafall se till att få begreppen rätt

Medlem

bra recension.
Men blir nog inget köp

Medlem

Betyget visste man redan vad det skulle bli

Medlem
Skrivet av ThePunisher_313:

Bra skrivet. Jag skaffar spelet när priset går ner för singleplayer kampanjen och zombie läget.

Kanske gör samma faktiskt. Blir mitt första CoD isåfall. Men det lär dröja ganska länge tills prislappen går ner, de brukar inte sänka i första taget på CoD så vi får se vilka spel som finns ute då.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Bara att det är dubstep musik i spelet får mig att inte vilja ha det..

Medlem

betyget betyder INGENTING.. förra black ops blev även det hyllat... och det var det sämsta dravlet någonsin och det tydligaste exempel på sellout genom tiderna


signatur

spriten räddade mig från sporten

Om jag ska vara ärlig så är nog detta det mest intressantaste Cod spelet sen mw1 IMO.

Medlem

Inget minus för "repetition om man spelat serien förut?" är det så inovativt

Redaktör
Skrivet av Typhor:

Inget minus för "repetition om man spelat serien förut?" är det så inovativt

Vi hade det som minus för fyra, fem CoD-spel sedan, så det kändes enformigt att skriva det som alla redan vet igen.


signatur
Medlem

Tycker det ska stå med ändå,

Utvecklingen av spelserien finns ju knappt där.. Visst gjorde bo2 de bättre jobb men vafan.. Inte mkt att hurra över.

Sen bör du skrva till att SP är totalt handhållen och bör inte ens finnas med i spelet, det finns gamla terminator arkadspel på Liseberg med bättre inlevelse än CoD, BF, MoH,

http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&feature=plcp
TB gör bra exempel på något jag har ansett som ett problem i MMS sedan CoD4. Halo serien försöker fortfarande ha rätt öppna banor, ge spelaren möjlighet till fordon och byta vapen när de vill

Medlem

Exakt som alla andra COD spel, scriptade sekvenser från helvetet med horder av fiender som bara kommer och kommer, så jävla dåligt spel.

Medlem

Jag är lite sugen på spelet, men jag har några funderingar.

Hur lång är enspelarkampanjen?
Hur mycket tid har du spenderat i zombie- respektive multiplayerläget?

Dessvärre sänks priserna på CoD-spelen oerhört långsamt, en variant av Nintendos plågsamt ihållande prissättande.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Grafik/ljud/bandesign..?

Tunn recension, välskriven, men ack så tunn..

Medlem

4 av 5 ? Yeah right! *Fnissar*

Medlem

Bah.

Alla med foliehattar på sig som ska börja skrika om mutor och gratis glass kan ju dra åt helsikeland.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Reize:

Och Activision Blizzard har speljournalismen lindad kring sitt lillfinger som vanligt...

"Speljournalismen", alltså? Innan du dissar mig helt grundlöst kan du ju iallafall se till att få begreppen rätt

"Speljournalismen" är precis det begrepp jag ämnade använda, ja. Jag riktade alltså inte kritik mot dig som enskild skribent, utan ville snarare poängterade faktumet att mainstream-sajter (som FZ ändå får klassificeras som) i allmänhet aldrig riktigt vågar/lyckas ta ställning mot den här spelserien och allt den står för.

Man får ändå applådera Activision. De gör små ändringar och uppdateringar i presentationen av varje titel så att journalisterna aldrig riktigt vågar anklaga dem för att sakna innovationsförmåga. Ni vet att en stor del av er läskrets tycker mycket om dessa spel och köper dem på regelbunden basis. Ni tar den säkra vägen och höjer spelen till skyarna för att "de är underhållande", ett förhållningssätt som underminerar hela branschens legitimitet.

Jag kunde lika gärna framfört min kritik i din Halo 4-recension, men jag väljer att ta det här. Båda spelen är del av samma cancersvulst. Ta åt er av min kritik eller ignorera den, ert val.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tycker det ska stå med ändå,

Utvecklingen av spelserien finns ju knappt där.. Visst gjorde bo2 de bättre jobb men vafan.. Inte mkt att hurra över.

Sen bör du skrva till att SP är totalt handhållen och bör inte ens finnas med i spelet, det finns gamla terminator arkadspel på Liseberg med bättre inlevelse än CoD, BF, MoH,

http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&feature=plcp
TB gör bra exempel på något jag har ansett som ett problem i MMS sedan CoD4. Halo serien försöker fortfarande ha rätt öppna banor, ge spelaren möjlighet till fordon och byta vapen när de vill

Att du och dina kumpaner orkar trolla varenda COD-nyhet är helt fantastiskt för mig. Underhållande i sin enfald.

Väl mött

Medlem

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

Medlem

Känns som att dom har sminkat en gris.. avstår CoD tills dom gör något nytt & fräscht.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Slutade läsa efter att du jämfört ghostrider med blade... du kan va skräp!

Medlem

Finns det local co-op?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av enboomer:

Att du och dina kumpaner orkar trolla varenda COD-nyhet är helt fantastiskt för mig. Underhållande i sin enfald.

Väl mött

Du verkar verkligen inte veta innebörden av att trolla, speciellt inte när det jag säger inte stämmer för fem öre till serien du skickade..

Det personen i serien gjorde var att trashtalka en film utan att backa upp med vettiga argument, jag skickade i alla fall med en film som visar min poäng mer tydligt vad jag personligen anser som problem med MMS genren, jag vill att CoD ska bli bra, hoppet mellan CoD3 och CoD4 var jättebra, men att göra samma sak 5 spel senare känns bara lamt.

jag skriver inte " OH COD SÅ KUKIGT Å P12, BARA BARN SOM SPELAR BAJSET OH OH OH"

Där emot kan jag tycka personligen att CoD är mer inriktad åt folk runt 12-17 år. Skillkurvan är inte allt för hög och spelet har inget unikt koncept, ingenting är speciellt svårt att hantera.
spelet har inte uppmanat teamplay innan BO2. BO2 har väl killstreaks riktad åt den som försvarar bombplatsen eller liknande, har för mig att det pratades om det.

CoD är väldigt nybörjarvänligt, CoD är även vänligt åt den som spelat det 200 timmar, ju mer du spelare ju lättare blir spelet då du låser upp mer vapen, skills, killstreaks osv.

Är det någon som trollar här så är det du med din kommentar mot mig och andra som misstycker att CoD är ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av Reize:

Och Activision Blizzard har speljournalismen lindad kring sitt lillfinger som vanligt...

"Speljournalismen", alltså? Innan du dissar mig helt grundlöst kan du ju iallafall se till att få begreppen rätt

Ad hominem.

Jag tror inte att någon insinuerar att ni tar emot rena mutor, men det vore inte förvånande om ni levde efter devisen "don't bite the hand that feeds". Särskilt mot bakgrund av hur ni tidigare proklamerat hur beroende ni är av annonsintäkter

FZ är för nuvarande en enda stor reklampelare för det spelet ni opartiskt ska recensera. Det är därför naturligt att läsare ifrågasätter recensionen.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Typhor:

Inget minus för "repetition om man spelat serien förut?" är det så inovativt

Vi hade det som minus för fyra, fem CoD-spel sedan, så det kändes enformigt att skriva det som alla redan vet igen.

Om det inte är minus längre att något är nästan likadant så vill nog folk gärna se att ni tar bort denna typ av minus för alla andra spel också. Annars särbehandlar ni och tappar i trovärdighet. Men det kan ju vara så att det minuset inte stack ut denna gång. Det är en sak. Men att kapitulera inför mängden spel som CoD pumpat ut och folk köpt är inte rakryggat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar