Se Final Fantasy XIV-världen förändras på sex minuter

Robot
Se Final Fantasy XIV-världen förändras på sex minuter

Nystarten för Final Fantasy XIV är på väg – senaste trailern ger en föraning om hur spelvärlden kommer att förändras!

#square-enix, #final-fantasy-xiv, #final-fantasy-xiv-a-realm-reborn


Medlem
Se Final Fantasy XIV-världen förändras på sex minuter

Är det några som kan göra spel film så är det fan Square Enix.
Helt j***a sjukt vackert!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Medlem

Fyfan vilken vacker trailer! Satt med gåshud igenom hela filmen :/

Skrivet av Naida:

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Nej, fresta dem inte! Glöm aldrig Final Fantasy: The Spirits Within.

Medlem

Rätt maxad spell på slutet där, måste ha gått mycket mana

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Naida:

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Nej, fresta dem inte! Glöm aldrig Final Fantasy: The Spirits Within.

Ganska udda film. Var ett bra tag sedan jag såg den, men tyckte inte den var alltför dålig, kanske inget direkt passande för Final Fantasy serien.

Å andra sidan har Square Enix även pushat ut en hel saker som varit helt okej, så man kan ju alltid hoppas

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Naida:

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Nej, fresta dem inte! Glöm aldrig Final Fantasy: The Spirits Within.

Jag såg faktiskt den filmen för några veckor sedan, och den gillades. Vad är så dumt med den? Röstskådespelarna är lite sådär, modellerna ser lite meh ut och berättelsen är inte den bästa den heller, men varför är den så dålig?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Naida:

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Nej, fresta dem inte! Glöm aldrig Final Fantasy: The Spirits Within.

Den var ju helt fantastisk.. adventchildren ännu bättre men inte lika snygg.

Medlem

Wow, vilken film.

Medlem

Niiiiiiiiice. Ja jag hoppas dom gör om gör rätt för om det blir BRA så köper jag det till mitt ps3. Det här var en maffig trailer :). GOOD JOB squarnix ^^

Medlem

waah! fick tårar och goosebumps...mäktig trailer o sitta med hörlurar i mörkret ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Fan vad mäktigt!

Medlem

Fasen länge sedan man köpte Final Fantasy XIV, för dom som såg into filmen till det spelet så är det väll samma huvudkaraktärer som i denna fast mycket mer gear! Visst fan är det de?
Så jävla snyggt gjort!
Kolla på den filmen på youtube och rätta mig om jag har fel, galet lika enligt mig iallafall.

Skrivet av Prexun:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Naida:

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Nej, fresta dem inte! Glöm aldrig Final Fantasy: The Spirits Within.

Jag såg faktiskt den filmen för några veckor sedan, och den gillades. Vad är så dumt med den? Röstskådespelarna är lite sådär, modellerna ser lite meh ut och berättelsen är inte den bästa den heller, men varför är den så dålig?

Nu var det visserligen 10 år sedan jag såg den, men det enda jag minns var att den var en otrolig besvikelse.

Thewarlock:

Advent Children var ju om möjligt ännu värre. Verkligen ingenting made sense i den filmen, bara ett gäng actionsekvenser staplade på vartannat. Om man bara ser till tekniken bakom filmen så var den ganska häftig, men som film betraktat tyckte jag att det var rena smörjan. Nä, jag hoppas att Square Enix håller sig till spel istället.

Medlem

Hahahha snacka om dålig trailer. Okej, inte dålig, men den är så jävla ripoff på Lost Odyssey trailern. Fyfan square enix.. lägg ner. Kom på något orginellt.
Jag hade lust att köra final fantasy online men inte nu när dom ska kopiera ett annat jrpg.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Väldigt väldigt intetsägande om det på något vis ska vara PR för det "nya" FFXIV...

alk
Medlem

"Nystarten saknar tills vidare släppdatum, men väntas lanseras innan årsskiftet"

Fel. Beta beräknas påbörjas under Januari så release lär ske mellan Mars och Juli 2013.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Prexun:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Naida:

Vet inte hur spelet är, men för en långfilm hade jag defenitivt betalat

Nej, fresta dem inte! Glöm aldrig Final Fantasy: The Spirits Within.

Jag såg faktiskt den filmen för några veckor sedan, och den gillades. Vad är så dumt med den? Röstskådespelarna är lite sådär, modellerna ser lite meh ut och berättelsen är inte den bästa den heller, men varför är den så dålig?

Nu var det visserligen 10 år sedan jag såg den, men det enda jag minns var att den var en otrolig besvikelse.

Thewarlock:

Advent Children var ju om möjligt ännu värre. Verkligen ingenting made sense i den filmen, bara ett gäng actionsekvenser staplade på vartannat. Om man bara ser till tekniken bakom filmen så var den ganska häftig, men som film betraktat tyckte jag att det var rena smörjan. Nä, jag hoppas att Square Enix håller sig till spel istället.

Kan inte annat än att hålla med, Advent Children var fruktansvärd, 0 och ingen story att tala om, det enda man hade gjort var ett jävligt flashigt tech demo. Men det är ju iofs det som Square jämt gör nuförtiden. Denna video t.ex. såg rätt bra ut men det säger NOLL om spelet så nej tack square! Vill ni sälja spelet så får ni visa spelet!

Medlem

Har inget emot varken techdemos eller de två filmerna från Enix.
Ser dom som långa filmer så som denna

Sjukt maffig trailer.

Medlem

Ahaa, Cataclysm.

Medlem

Riktigt bra film men jag måste säga att titeln är lite vilseledande. När jag läste den trodde jag att jag skulle få se skillnaderna på gamla FF XIV och nu hur Reborn ser ut. Jag VILL att detta ska bli bra då jag gillade det gamla spelet, gör mig inte besviken nu SE!

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Väldigt väldigt intetsägande om det på något vis ska vara PR för det "nya" FFXIV...

Det som pågick i den filmen förstår man helt om man spelade spelet, kändes nästan som att dom gjorde en film för folket som spelade spelet fortfarande.

Har ingen lust att skriva ett superlångt meddelande vilket är det som nästan krävs men I spelet så försökte man förebygga det som hände i trailern därför man såg karaktärer som man träffade medan man spelade (gamla gubben, skogs folket etc), karaktärerna som slogs och "teleporterades" på slutet representerar spelarna då man inte lyckades stoppa slutet men istället så försattes man i en typ av "stasis" och kommer att komma tillbaka när världen har förändrats.

Anledningen till att det var två sidor som slogs i början är för att det var krig mellan den största staten och dom mindre staterna och medan man var inblandad i det också så försökte man som sagt stoppa "Meteor" fast att det verkar ha varit Bahamut.

Jag upprepar bara från den mängd jag har spelat och annars läst om, men det var en cool cinematisk trailer som ärligt talat kändes mer ämnad för spelarna än att bringa in nytt folk, fast jag tror jag hade tyckt att den var jävligt cool även om jag inte spelade spelet.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ap@n:

Väldigt väldigt intetsägande om det på något vis ska vara PR för det "nya" FFXIV...

Det som pågick i den filmen förstår man helt om man spelade spelet, kändes nästan som att dom gjorde en film för folket som spelade spelet fortfarande.

Har ingen lust att skriva ett superlångt meddelande vilket är det som nästan krävs men I spelet så försökte man förebygga det som hände i trailern därför man såg karaktärer som man träffade medan man spelade (gamla gubben, skogs folket etc), karaktärerna som slogs och "teleporterades" på slutet representerar spelarna då man inte lyckades stoppa slutet men istället så försattes man i en typ av "stasis" och kommer att komma tillbaka när världen har förändrats.

Anledningen till att det var två sidor som slogs i början är för att det var krig mellan den största staten och dom mindre staterna och medan man var inblandad i det också så försökte man som sagt stoppa "Meteor" fast att det verkar ha varit Bahamut.

Jag upprepar bara från den mängd jag har spelat och annars läst om, men det var en cool cinematisk trailer som ärligt talat kändes mer ämnad för spelarna än att bringa in nytt folk, fast jag tror jag hade tyckt att den var jävligt cool även om jag inte spelade spelet.

Jaha! Tack för förklaringen

Jag hade uppfattat det som att spelet skulle förändras rent spelmekaniskt pga att det var så få som spelade det. Därmed sa trailern ingenting för mig. Undrar dock om det är en smart taktik att bara vända sig till de som redan spelat/spelar? Jag undvek den tidigare versionen pga den kritik som spelet fick, om de kontrar den kritiken kanske det väcker ett nytt intresse hos mig och andra.

Medlem

Drog inte alls tankarna till Cataclysm.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av Ap@n:

Väldigt väldigt intetsägande om det på något vis ska vara PR för det "nya" FFXIV...

Det som pågick i den filmen förstår man helt om man spelade spelet, kändes nästan som att dom gjorde en film för folket som spelade spelet fortfarande.

Har ingen lust att skriva ett superlångt meddelande vilket är det som nästan krävs men I spelet så försökte man förebygga det som hände i trailern därför man såg karaktärer som man träffade medan man spelade (gamla gubben, skogs folket etc), karaktärerna som slogs och "teleporterades" på slutet representerar spelarna då man inte lyckades stoppa slutet men istället så försattes man i en typ av "stasis" och kommer att komma tillbaka när världen har förändrats.

Anledningen till att det var två sidor som slogs i början är för att det var krig mellan den största staten och dom mindre staterna och medan man var inblandad i det också så försökte man som sagt stoppa "Meteor" fast att det verkar ha varit Bahamut.

Jag upprepar bara från den mängd jag har spelat och annars läst om, men det var en cool cinematisk trailer som ärligt talat kändes mer ämnad för spelarna än att bringa in nytt folk, fast jag tror jag hade tyckt att den var jävligt cool även om jag inte spelade spelet.

Jaha! Tack för förklaringen

Jag hade uppfattat det som att spelet skulle förändras rent spelmekaniskt pga att det var så få som spelade det. Därmed sa trailern ingenting för mig. Undrar dock om det är en smart taktik att bara vända sig till de som redan spelat/spelar? Jag undvek den tidigare versionen pga den kritik som spelet fick, om de kontrar den kritiken kanske det väcker ett nytt intresse hos mig och andra.

Jepp det ska vara snabbare nu men dom ändrar också vissa mekaniska grejer gällande combat, quests och MYCKET annat.. det finns information om det på the interwebz men annars så kommer det nog fler videos som visar mer gameplay och liknande innan det släpps.

Ärligt talat så känns den videon nästan som ett "tack och se fram emot nästa del" till folket som redan spelat/spelade, så jo vet inte hur "smart" det är i jämförelse med att göra en video som tilltalar nytt folk också men det kommer säkert lite längre fram.

Lite smart är det nog dock... jag ser definitivt ännu mer fram emot FFXIV 2.0 nu när jag ser hur mycket kvalitet dom lägger ner i att visa slutet av 1.xx utav FFXIV. Har alltid fått en djupare inlevelse i spelet tack vare storyn, hur den presenteras samt att dom har cinematiska filmer då och då.

Medlem
1
Skriv svar