Bastion, till slut möts vi

Flakmonkey
Bastion, till slut möts vi

Har varit sugen på #Bastion ända sedan första gången jag såg (och hörde) det i rörelse. Av någon annledning har det dock aldrig blivit så att jag tagit mig an det. Vet egentligen inte vad det är som hindrat mig men jag antar att det är dumma annledningar som jag egentligen borde bortsett ifrån. Hursom så beslutade jag mig iaf för att köpa det till paddan eftersom jag ville ta en paus i läsandet som jag pysslat med de senadste månaderna när jag pendlat till och från. Hittills har jag inte behövt ångra det valet för Bastion är verkligen så mysigt som jag förväntade mig.

Från den härliga grafiken, via den mysiga berättarrösten och vidare till fen enkla men tillfredsställande mekaniken så är det ett beundransvärt hantverk som större studios kan lära sig ett och annat av. Ser verkligen fram emot att få ta mig igenom hela sagan, tror det kommer vara en höjdare hela vägen in i kaklet

#blogg

phi
Medlem
Bastion, till slut möts vi

Riktigt bra spel. Har det både på steam och på paddan och det funkar och känns förvånandsvärt bra på paddan vilket gör att jag föredrar att spela det på den före datorn.

Har du plockat sönder din LCD-skärm?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vafan, finns det till Ipad? Det var ju strålande nyheter! Har länge velat känna på Bastion, och funkar det bra med touchscreen tar jag mig kanske an det där...

Edit: Men min ipad blev stulen i hufvudstaden i förra veckan...


signatur

Imperator

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

Har du plockat sönder din LCD-skärm?

Heh, jädra mobiltelefon som vill lägga på filter å ha sig, orkade inte trixxa ^^

Skrivet av Reize:

Vafan, finns det till Ipad? Det var ju strålande nyheter! Har länge velat känna på Bastion, och funkar det bra med touchscreen tar jag mig kanske an det där...

Edit: Men min ipad blev stulen i hufvudstaden i förra veckan...

Det fungerar alldeles utmärkt till iPad. Vet ju inte hur det är jämfört med PC/konsol-varianterna men jag har inga problem med kontrollen varesig när man ligger lugnt i sin soffa eller när man skuffas runt i SL:s regi.

Inaktiv

Grymt soundtrack till det spelet.

1
Skriv svar