Nästa Mass Effect använder sig av Frostbite-motorn

Robot
Nästa Mass Effect använder sig av Frostbite-motorn

BioWare Montreal fortsätter rymdsagan och påpekar att de kommer vara serien trogen, men samtidigt att de har sina egna vägar att vandra.

#mass-effect, #bioware-montreal, #mass-effect-2, #mass-effect-3


Medlem
Nästa Mass Effect använder sig av Frostbite-motorn

"Den andra saken jag kan berätta för dig är att även om det kommer vara väldigt respektfullt gentemot arvet som skapades i och med de tre första spelen"

Hmmm detta låter ju inte så lovande

Medlem

Som jag sagt förut, slutet var en av de största besvikelserna jag vart med om, men jag längtar redan nu till detta spelet då universumet är det bästa scifi universumet imo

Medlem

Nån av de på bilden är den personen som tyckte slutet på 3an var bra...

Medlem

Om detta nu kommer till denna generation så ska det bli intressant att se hur detta blir på konsolerna. Unreal motorn de använt till de föregående spelen har de ju slipat väldigt mkt på och 3an är extremt vackert på konsol.

Medlem

De misshandlade verkligen UE3-motorn funktionsmässigt tidigare, så jag hoppas de verkligen lyckas nyttja FB3's alla häftiga funktioner till fullo!

Snälla? Ska alla spel ha denna motor? Blir väl lite tjatigt att spela då eller...

Medlem

Bara dom inte slänger på det jäkla BF3 färg filtret här med..

Inaktiv
Skrivet av Nenetis:

Bara dom inte slänger på det jäkla BF3 färg filtret här med..

nope.. allting ska bli brunt ..

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Snälla? Ska alla spel ha denna motor? Blir väl lite tjatigt att spela då eller...

EA har spenderat så mycket pengar på den motorn, så nu vill de ha valutan tillbaka...

Medlem

Att tycka att ett spel blir tråkigt pga motorn e ju lite av att överdriva. Då blir alla spel som har UE motorn dåliga med?

Medlem

Att tycka att ett spel blir tråkigt pga motorn e ju lite av att överdriva. Då blir alla spel som har UE motorn dåliga med?

Medlem

Men..för..fan... lägg ner med Frostbite.

Medlem

Oavsett vad folk tycker om BioWare, och att de har gjort en del feta missar sista tiden, så är de, och kommer alltid vara mitt favoritspelföretag. Lycka till Team Montreal!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Snälla? Ska alla spel ha denna motor? Blir väl lite tjatigt att spela då eller...

Gears of wars, Batman arkham, Bioshock, Borderlands Mass Effect 1-3 osv osv till döden. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games#Unre...

Alla använder Unreal engine 3. Faktum är att det flesta stora tittlar denna konsolgeneration använder sig av UE3.

Klart EA vill in i den matchen, stora licenspengar som väntar och dom slipper betala. I dagsläget finns det bara 3 stora, varav 2 är för endusers. UE3, Cryengine och Frostbite.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Snälla? Ska alla spel ha denna motor? Blir väl lite tjatigt att spela då eller...

Det är en grafikmotor, spelen i sig kan vara hur som helst. Det har inte med motorn att göra. Ta en titt på vad Unreal motorn gett dig för spel så ser du att det är helt olika typer, allt från Mass Effect till XCOM: Enemy Unknown

Medlem

Vad nu?
En nyhet från Bioware som inger en viss känsla av hopp inför deras framtida spel, det var sannerligen inte i går men det är dock bara en ljusglimt i en mycket mörk natt helt utan stjärnor på himmelen.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Snälla? Ska alla spel ha denna motor? Blir väl lite tjatigt att spela då eller...

Tjatigt att spela? Hur många tror du använder Quake's motor eller Unreals?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar