Massiv Borderlands 2-patch ute nu

Robot
Massiv Borderlands 2-patch ute nu

Gearbox har precis schasat ut en småkrypsdödare modell större utanför dörren.

#borderlands-2


Medlem
Massiv Borderlands 2-patch ute nu

Mycket bra patch som tog död på de två enda buggarna jag råkat ut för!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

FZ: formatteringen på patchnotes är helt pajad...

Medlem

Nej? Ser perfekt ut för mig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tycker det är lite roligt att FZ alltid beskriver patchens storlek efter hur många rader text det står i patch notes.

Står det exempelvis bara:
"Added an entirely new dimension which is as big as the original game with all new content" så räknas det enligt FZ som en pyttepatch.

Står det dock:
Changed one value on weapon 1.
Changed one value on weapon 2. (osv)
På femtio rader, alltså mindre förändringar med något litet buggfix och några nummervärden för items ändrade i en xml-fil. Då är det fråga om en "massiv patch" eftersom den måste ju vara massiv om patch notes är på så många rader.

FZ logik.

Medlem

På tal om överdrifter?

Om du läser patchnotes så ser du att det var en större patch med mycket buggfixar och annat. Jag har aldrig sett det scenario du beskriver.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Stag:

På tal om överdrifter?

Om du läser patchnotes så ser du att det var en större patch med mycket buggfixar och annat. Jag har aldrig sett det scenario du beskriver.

Läsarlogik.

Har lite svårt att se kritiken i detta fall.
Det var väll en bra patch som satsar på vida skilda problem, inte bara ett enskilt problem, och inga små obetydliga saker heller, fixar gamebreakers, alltid bra


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Stag:

På tal om överdrifter?

Om du läser patchnotes så ser du att det var en större patch med mycket buggfixar och annat. Jag har aldrig sett det scenario du beskriver.

Jag pratar inte om detta fall, jag har inte ens läst patch notes då jag inte spelar Borderlands. Det är något jag kom att tänka på när jag såg nyheten bara.

Medlem

Med andra är hela din poäng praktiskt taget förlorad när du skriver att FZ "alltid gör så", och du har inte ens läst patch notes för att du inte spelar BL2? En logisk antagelse säger då att du aldrig läser patch notes för spel du inte spelar.

Att då påstå att det alltid görs är som att säga att en kommande bil är dålig fast du inte har läst specen på den.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skrivet av Paladia:
Skrivet av Stag:

På tal om överdrifter?

Om du läser patchnotes så ser du att det var en större patch med mycket buggfixar och annat. Jag har aldrig sett det scenario du beskriver.

Jag pratar inte om detta fall, jag har inte ens läst patch notes då jag inte spelar Borderlands. Det är något jag kom att tänka på när jag såg nyheten bara.

Nej, men skämt åsido. Det kan nog ligga något i det du säger, ibland.

I det här fallet tycker jag att orden jag använder är okej, men det är inte helt omöjligt att jag eller någon annan på FZ kan ha tagit i lite för mycket i någon tidigare nyhet. Vi strävar så klart efter att försöka vara så sanningsenliga som möjligt, men vi är givetvis inte felfria.

Jag själv har dämpat mitt eget tonläge en smula i mitt nyhetsskrivande på senaste tiden. Svårt för mig att avgöra ifall det märks "utåt", dock.

Medlem

Bra. Det är ändå bra att folk köper på release och spelar för annars kanske inte jag skulle få patchade och väl fungerande spel till när jag köper 1 år senare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar