Vilka val gjorde du i The Walking Dead Episode 4?

Robot
Vilka val gjorde du i The Walking Dead Episode 4?

Telltale har snickrat ihop en video som uppvisar hur hjärtliga eller hjärtlösa många av er överlevare i fjärde The Walking Dead-episoden egentligen var. Just det – SPOILERVARNING!!!111!11!1

#telltale-games, #the-walking-dead-episode-4-around-every-corner


Medlem
Vilka val gjorde du i The Walking Dead Episode 4?

Hmm, har varken kört episod 3 eller 4 än, kanske lika bra att vänta lite till då...

Medlem

Mitt val låter som en dansbandslåt.. "Jag och Ben" (Tyvärr)


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Måsta säga att jag gillar spelet mycket mer än tv-serien

Ben.
Inte så illa som det låter Mellansalt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Lät Kenny skjuta pojken.

Snackade ner Vernon.

Sa åt Clem att stanna i huset.

Släppte Ben.

Avslöjade att jag blivit biten.

Fick med mig Omid, Christa och Kenny.

Medlem

Var med majoriteten på alla valen förutom på Ben, den jäveln lät jag crawford ta hand om.

Medlem

Jag älskar att Telltale samlar in statistik över spelarnas val och delar med sig av den.

Jag älskar det här spelet, den enda nackdelen jag kan komma på så här hastigt är att steam versionen inte stöder cloud saves vilket vore perfekt för ett spel som släppt sina episoder med ungefär två månaders mellanrum. Jag har själv varit tvungen att spela om en massa episoder när jag ominstallerat datorn och glömt bort att överföra sparfilerna på USB, som tur är så gillar jag spelat så pass mycket att det inte gjorde något^^

Längtar som fan till episod 5, senaste delen slutade så jäkla spännande


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Mitt val låter som en dansbandslåt.. "Jag och Ben" (Tyvärr)

Haha, fick du med honom så måste du ju vara dödsdömd.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Mellansalt:

Mitt val låter som en dansbandslåt.. "Jag och Ben" (Tyvärr)

Haha, fick du med honom så måste du ju vara dödsdömd.

Vad kan man säga.. han är som en son för mig.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Valde som majoriteten på allt, förutom att jag lät Ben dö. Hans ädla död var en rättvis betalning för alla hans tidigare grova fuck ups! Därför ville jag inte riskera mitt eget (och andras) liv för hans skull. De tre som är kvar vid min sida litar jag på.

Skrivet av Sisyr:

Lät Kenny skjuta pojken..

Ni som valde att Kenny skulle döda ungen - varför?

Medlem
Skrivet av quilling:

Valde som majoriteten på allt, förutom att jag lät Ben dö. Hans ädla död var en rättvis betalning för alla hans tidigare grova fuck ups! Därför ville jag inte riskera mitt eget (och andras) liv för hans skull. De tre som är kvar vid min sida litar jag på.

Skrivet av Sisyr:

Lät Kenny skjuta pojken..

Ni som valde att Kenny skulle döda ungen - varför?

Var jävla gött och se Ben bli rökt på det viset efter allt han gjorde ( fick ju min favorit carly dödad bl.a :/ ). Sen tyckte jag att Kenny borde man-up och lösa problemet därför fick han göra det.

Jävla surt att man vart biten där i slutet, visste ju att äcklet var bakom wellpappen så jag tryckte där ist för telefonen men men... Visade dock ingen såret samt smet iväg själv efter flickan som den rambo jag är .. E5 here I comee

Inaktiv

Vad de glömde att visa är hur det påverkar spelet. Detta känns lite väl mycket som SWTOR. Du får många val, men det du gör har ingen vidare påverkan, slutet är ändå densamma.

Skrivet av quilling:

Valde som majoriteten på allt, förutom att jag lät Ben dö. Hans ädla död var en rättvis betalning för alla hans tidigare grova fuck ups! Därför ville jag inte riskera mitt eget (och andras) liv för hans skull. De tre som är kvar vid min sida litar jag på.

Skrivet av Sisyr:

Lät Kenny skjuta pojken..

Ni som valde att Kenny skulle döda ungen - varför?

För att han skulle sluta tänka på det förflutna och gå vidare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av quilling:
Skrivet av Sisyr:

Lät Kenny skjuta pojken..

Ni som valde att Kenny skulle döda ungen - varför?

En form av symboliskt farväl till hans son som han gick och tänkte på hela tiden (jag sköt sonen, inte Kenny). Att skjuta zombieungen som Kenny kopplade till Ducky var ett sätt att bokstavligen talat skjuta bort det ständiga, hämmande grubblandet. Kenny tackar en också efter att han skjutit ungen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av quilling:
Skrivet av Sisyr:

Lät Kenny skjuta pojken..

Ni som valde att Kenny skulle döda ungen - varför?

En form av symboliskt farväl till hans son som han gick och tänkte på hela tiden (jag sköt sonen, inte Kenny). Att skjuta zombieungen som Kenny kopplade till Ducky var ett sätt att bokstavligen talat skjuta bort det ständiga, hämmande grubblandet. Kenny tackar en också efter att han skjutit ungen.

Japp, samt för mig så kändes det som att han skulle frysa till igen om han skulle se en till zombiefierad unge i framtiden.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

En form av symboliskt farväl till hans son som han gick och tänkte på hela tiden (jag sköt sonen, inte Kenny). Att skjuta zombieungen som Kenny kopplade till Ducky var ett sätt att bokstavligen talat skjuta bort det ständiga, hämmande grubblandet. Kenny tackar en också efter att han skjutit ungen.

Bra motivering där!
Själv tyckte jag dock helt enkelt synd om stackarn och var lite orolig att fler trauman skulle hindra honom från bli en tillgång för gruppen igen.

Skrivet av Appe:

Visade dock ingen såret samt smet iväg själv efter flickan som den rambo jag är .. E5 here I comee

Hehehe, lycka till. Det behövs nog.

1
Skriv svar