Valve bekräftar Source 2

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Segas:

Mums, en motor som klarar sig utan DX.

var fick du det ifrån?

Första Source kan väl köras helt utan några krav på DirectX? Antar att Valve skjuter sig i foten om Source 2 inte följer samma spår (tänker så på Mac/Linux som INTE har DirectX, men ändå en Steam klient).

Stämmer. De kör test med OpenGL på Linux och prestandan är mycket bättre än DirectX.

Det är väl ändå en sanning med modifikation, det blev något bättre prestanda på Intel-GPUer men ungefär samma eller sämre med nvidia eller amd om jag inte minns fel. För övrigt är det inte ens säkert att alla effekter och liknande portats över i sin helhet från direktx till opengl vilket gör att spelet kanske inte ser likadant ut.

Sanning utan modifikation. Speciellt nu när Nvidia släppte sina Linux-optimerade drivrutiner i samband med att Steam fick en beta på Linux.

Medlem
Skrivet av kabex:

En nybörjarvänlig editor skulle ju inte vara helt fel heller

Menar du då map editor eller ? .
Den är ganska nybörjarvänlig .
Behöver inte ha många guider förrän du kan smälla ihopp en simpel bana och få den att fungera


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Medlem

Yes! Source är min favoritmotor genom tiderna. Jag minns för många år sedan då jag satt på en rätt dålig dator och oroade mig över att Dark Messiah of Might and Magic skulle lagga utav helvete.

Men närå, det flöt på och såg dessutom snyggt ut! Jag tappade hakan ärligt talat <3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av kabex:

En nybörjarvänlig editor skulle ju inte vara helt fel heller

Menar du då map editor eller ? .
Den är ganska nybörjarvänlig .
Behöver inte ha många guider förrän du kan smälla ihopp en simpel bana och få den att fungera

Det var just det med simpel bana. Men vill man göra det lite roligare så blir det svårare.

Jag tycker t ex Cryengine-editorn är mångfaldigt bättre än Hammer, just för att det är lättare att få framför allt terräng att se naturligare.

Medlem

Dom borde lägga in World Destruction i Source 2

Medlem
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ja, det var på tiden, känns som det var tio år sedan vi dansade omkring med Gordon, förutom Black Mesa som släpptes för ett tag sedan.

Source 2 har mycket att bevisa om den ska klara stå på egna ben mot CryEngine och UE3.

Depends.
Source 1 är förmodligen en av de stabilaste motorerna någonsin i hand med ID Tech 3. Både CryEngine och Unreal har väldigt bra sdk och dokumentation samt är stabila men har även stora nackdelar. Exempelvis har Unreal motorn per default en av de sämre nätkoderna i modern tid om du vill ett spel som är tajt och responsivt i mp likt Cod eller Cs så är unreal otroligt mycket segare.(Se unreal 2.5 som var mycket bättre på den fronten)
En annan grej är ju deras renderer som mer än ofta ger popins av texturer på allt möjligt.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av walter_iego:

Ja, det var på tiden, känns som det var tio år sedan vi dansade omkring med Gordon, förutom Black Mesa som släpptes för ett tag sedan.

Source 2 har mycket att bevisa om den ska klara stå på egna ben mot CryEngine och UE3.

Depends.
Source 1 är förmodligen en av de stabilaste motorerna någonsin i hand med ID Tech 3. Både CryEngine och Unreal har väldigt bra sdk och dokumentation samt är stabila men har även stora nackdelar. Exempelvis har Unreal motorn per default en av de sämre nätkoderna i modern tid om du vill ett spel som är tajt och responsivt i mp likt Cod eller Cs så är unreal otroligt mycket segare.(Se unreal 2.5 som var mycket bättre på den fronten)
En annan grej är ju deras renderer som mer än ofta ger popins av texturer på allt möjligt.

Vi får se vad som blir av Unreal Engine 4 då!

Medlem

Känns fruktansvärt ochockerande att dom jobbat på ny teknik, men visst är det likväl trevligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

hl3.exe har slutat fungera

Skrivet av Zedzo:

hl3.exe har slutat fungera

What?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Då är det väl bara Half Life 2: Episode 3 och Linux-steam kvar då.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

och vad är /V/?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Ztreek:

och vad är /V/?

http://boards.4chan.org/v/

Medlem

Det känns ju nästan som att det måste vara Half-Life 3 som får lansera den nya Source-motorn. Var väl samma sak med tidigare grafikmotorer som Valve använt sig av?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar