Nya bilder från Grand Theft Auto V

Robot
Nya bilder från Grand Theft Auto V

Rockstar visar upp flygplansstrider, karaktärer och miljöer från vårens heta spelsläpp.

#grand-theft-auto-v


Medlem
Nya bilder från Grand Theft Auto V

Vad får man om man korsar Jack Nicholson och Steve Buscemi?
En av huvudkaraktärerna i GTA V!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser fram emot detta spelet rejält ska bli riktigt kul!

Men jag är besviken på grafiken (jag vet, jag vet, grafiken är inte allt men ändå). Läste något rykte i game-reactor tidningen att det utvecklas för nästa generation xbox eller playstation men kollar man på bilderna här ser det mer ut som 360- eller ps3-grafik (ta upp bilderna i fullscreen så förstår ni, kollar man på de mindre versionerna ser det lite mer OK ut).

Jag kommer skaffa detta när det kommer på PC och hoppas det är rejält mycket snyggare där


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Någon mer än jag som uppfattade vissa bilder väldigt blurriga? färgerna såg utsmetade ut..

DX11 är ett måste.
För övrigt så antar jag att detta är konsol versionen, det ser riktigt bra ut, men hur kommer fps'en se ut?

GTA 4 hade väldiga svårigheter både på 360,pc och ps3. mest på PC dock, dumt och skumt nog.

Är orolig över konsolversionen, men jag litar på deras ord att de ska försöka göra PC versionen bättre.

Medlem

Synd bara att det tar väldigt lång tid att titta igenom dem med bildsystemet här på FZ.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Pjotor:

Vad får man om man korsar Jack Nicholson och Steve Buscemi?
En av huvudkaraktärerna i GTA V!

Slående likt, faktiskt!

Medlem

låg upplösta texturer Skit att dom inte väntade med Gta V tills nästa konsoll generation.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av martinhjerpe:

Synd bara att det tar väldigt lång tid att titta igenom dem med bildsystemet här på FZ.

Ett nytt är under utveckling.


signatur
Medlem

Jag har laddat upp samtliga 61 screenshots i mitt album här om någon är intresserad: http://imgur.com/a/EOLHv (Albumet kommer dessutom att utökas allteftersom Rockstar släpper nya bilder)

Skrivet av Ztreek:

Är orolig över konsolversionen, men jag litar på deras ord att de ska försöka göra PC versionen bättre.

Har Rockstar gjort något utlåtande angående en PC-version? Vad har du för källa?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vad får man om man korsar Jack Nicholson och Steve Buscemi?
En av huvudkaraktärerna i GTA V!

nja kanske påminner lite om gamle jack,,, men det nog ändå mer en korsning av nicolas cage och jason statham vi ser..

för att vara en korsning av jack och steve så hade det behövts finnas med en rullator i spelet

Medlem

Jäklar vad snygga bilder bara jag som nästan tycker det ser ut som att det är taget från en film vissa bilder eller att det ser jäkligt verkligt ut

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Någon mer än jag som uppfattade vissa bilder väldigt blurriga? färgerna såg utsmetade ut..

DX11 är ett måste.
För övrigt så antar jag att detta är konsol versionen, det ser riktigt bra ut, men hur kommer fps'en se ut?

GTA 4 hade väldiga svårigheter både på 360,pc och ps3. mest på PC dock, dumt och skumt nog.

Är orolig över konsolversionen, men jag litar på deras ord att de ska försöka göra PC versionen bättre.

Det är verkligen vad som oroar mig också. Jag köpte GTA IV till PS3 och var väldigt "excited" ...tills jag började spela spelet. Klarade ungefär 15 minuter, sen var jag var tvungen att sluta. Grafiken och den låga frameraten gjorde ont i själen...

Hoppas verkligen GTA V är spelbart då jag har saknat ett sådant spel.

Medlem

Jag hoppas och ber till spelgudarna att de blir bra optimerat till PC!

Inaktiv
Skrivet av Milky_81:

Ser fram emot detta spelet rejält ska bli riktigt kul!

Men jag är besviken på grafiken (jag vet, jag vet, grafiken är inte allt men ändå). Läste något rykte i game-reactor tidningen att det utvecklas för nästa generation xbox eller playstation men kollar man på bilderna här ser det mer ut som 360- eller ps3-grafik (ta upp bilderna i fullscreen så förstår ni, kollar man på de mindre versionerna ser det lite mer OK ut).

Jag kommer skaffa detta när det kommer på PC och hoppas det är rejält mycket snyggare där

Det tjatas fortfarande om grafiken. Det är upplevelsen som är viktigast i ett spel inte grafiken för guds skull. Det är därför många spel inte är roliga idag och tråkiga.. man satsar fullt ut på grafiken men vart är känslan.

Medlem
Skrivet av Aero:

Jäklar vad snygga bilder bara jag som nästan tycker det ser ut som att det är taget från en film vissa bilder eller att det ser jäkligt verkligt ut

Så du menar att om du tar upp fullscreen på bilderna så tycker du det är filmiskt snyggt? Är jag verkligen så kräsen?

Här är direktlänkt till en av bilderna i fullscreen
http://bilder4.egmont.se/cache/a1/a11c/a11cb66c2f3eb96b2f6789...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

"Missa heller inte att den nya trailern släpps klockan 17:00 ikväll, se den direkt här på FZ."

Om ni nu visar den i full HD så visst.

Medlem

zzz orka släppa bilder hela tiden inget jag vill se iaf

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har laddat upp samtliga 61 screenshots i mitt album här om någon är intresserad: http://imgur.com/a/EOLHv (Albumet kommer dessutom att utökas allteftersom Rockstar släpper nya bilder)

Skrivet av Ztreek:

Är orolig över konsolversionen, men jag litar på deras ord att de ska försöka göra PC versionen bättre.

Har Rockstar gjort något utlåtande angående en PC-version? Vad har du för källa?

En annan nyhetssida för några år sedan, kommer dock inte ihåg vilken.

De uttalade sig ungefär "We are aware that the PC version of GTA 4 was badly ported and that in future projects we will handle them much more carefully"

Något i den stilen.

Vilket de faktiskt gjorde med Max Payne 3, riktigt riktigt bra PC port.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det tjatas fortfarande om grafiken. Det är upplevelsen som är viktigast i ett spel inte grafiken för guds skull. Det är därför många spel inte är roliga idag och tråkiga.. man satsar fullt ut på grafiken men vart är känslan.

Grafiken kan dock vara en del av inlevelsen, känner man att omgivningen ser verklig ut så lever man sig in bättre.

Du lever dig nog in mer i RPG spel idag än för 5-10 år sedan

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Milky_81:

Ser fram emot detta spelet rejält ska bli riktigt kul!

Men jag är besviken på grafiken (jag vet, jag vet, grafiken är inte allt men ändå). Läste något rykte i game-reactor tidningen att det utvecklas för nästa generation xbox eller playstation men kollar man på bilderna här ser det mer ut som 360- eller ps3-grafik (ta upp bilderna i fullscreen så förstår ni, kollar man på de mindre versionerna ser det lite mer OK ut).

Jag kommer skaffa detta när det kommer på PC och hoppas det är rejält mycket snyggare där

Det tjatas fortfarande om grafiken. Det är upplevelsen som är viktigast i ett spel inte grafiken för guds skull. Det är därför många spel inte är roliga idag och tråkiga.. man satsar fullt ut på grafiken men vart är känslan.

Jo absolut det håller jag med om, och jag tror det här kommer bli skitskoj ändå. Men det är väl kanske tekniknörden i mig som vill se utvecklingen gå framåt, jag vill se snyggare och snyggare spel. Det har varit samma nivå på spelen alldeles för länge nu. Det är lite smått frustrerande tycker jag.

För att göra en dålig jämförelse så kan jag jämföra med min bil, en Corolla -97. Den rullat på fint och fungerar alldeles utmärkt att ta mig från A till B, men visst hade det varit mycket roligare och trevligare att köra runt i en Corolla -12?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Incoming Internet Crash 17:00

En baja Beetle går att köra? <3


signatur

Nämen!

Spelet lär det inte vara något fel på men grafiken lämnar en hel del att önska. Strandbilden såg inte bra ut och i helikopterbilden är staden i bakgrunden väldigt suddig. Grafik är inte allt, men av GTA V bör man kunna förvänta sig en kvalitativ visuell upplevelse.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vad får man om man korsar Jack Nicholson och Steve Buscemi?
En av huvudkaraktärerna i GTA V!

Jag tycker ena huvudkaraktären ser ut som Johnny Knoxville från Jackass. Nån som håller med?

Pansarknekt
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Det tjatas fortfarande om grafiken. Det är upplevelsen som är viktigast i ett spel inte grafiken för guds skull. Det är därför många spel inte är roliga idag och tråkiga.. man satsar fullt ut på grafiken men vart är känslan.

Grafiken kan dock vara en del av inlevelsen, känner man att omgivningen ser verklig ut så lever man sig in bättre.

Du lever dig nog in mer i RPG spel idag än för 5-10 år sedan

Nej faktiskt inte.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Det tjatas fortfarande om grafiken. Det är upplevelsen som är viktigast i ett spel inte grafiken för guds skull. Det är därför många spel inte är roliga idag och tråkiga.. man satsar fullt ut på grafiken men vart är känslan.

Grafiken kan dock vara en del av inlevelsen, känner man att omgivningen ser verklig ut så lever man sig in bättre.

Du lever dig nog in mer i RPG spel idag än för 5-10 år sedan

Är det därför man fortfarande kan fälla en tår till Disneys Lejonkungen? Eller början av "Up"?

Jag förstår vad du säger, grafiken kan klart vara en del av det, men det är oftast den minst viktiga faktorn av inlevelsen. Att förmedla en känsla är mycket svårare än en knivskarp bild.


signatur

Nämen!

Medlem

Jaha...måste man skaffa det här också?
Hur ska jag hinna nöta igenom alla assassins creed spel då?
Dessa I-lands problem tar kål på en..

1
Skriv svar