Bioware gör PR av Black Ooops-debaclet

Robot
Bioware gör PR av Black Ooops-debaclet

Bioware vet hur en PR-slipsten ska dras och bjuder fans på Mass Effect-trilogin.

#call-of-duty-black-ops-2-2, #bioware, #mass-effect-trilogy


Medlem
Bioware gör PR av Black Ooops-debaclet

Skickligt

Medlem

Mysterious the ways of the Force are

Medlem

"uppemot tusen förvantansfulla spelare fick istället Mass Effect på den andra installationsskivan"

"De femtio första som skickar in en bild på sig själva, och den felaktiga skivan, får Mass Effect Trilogy till pc."

Tycker inte det var ett lyckat PR-trick, nu framstår de som snåla. 1 000 exemplar vore en piss i havet för EA (samt antagligen kommer bara en liten andel av de 1 000 som fått fel skiva utnyttja detta "erbjudande").

IMO.

Medlem
Skrivet av Confuzed:

"uppemot tusen förvantansfulla spelare fick istället Mass Effect på den andra installationsskivan"

"De femtio första som skickar in en bild på sig själva, och den felaktiga skivan, får Mass Effect Trilogy till pc."

Tycker inte det var ett lyckat PR-trick, nu framstår de som snåla. 1 000 exemplar vore en piss i havet för EA (samt antagligen kommer bara en liten andel av de 1 000 som fått fel skiva utnyttja detta "erbjudande".

Kan bara hålla med...

Medlem

Dom som skickar in sin skiva och inte kommer med bland dom 50 första får alltså inget och förlorar skivan? Nu vet jag inte om skivan går att använda till något, men endå, som Confuzed skrev så vore det ännu bättre PR om alla som skickade in skivan + en bild fick MET.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas att de skickar ut lite fler nycklar än bara 50, men de hade ju också kunnat skicka ut nycklar till endast ME2 istället för hela triologin.

Medlem
Skrivet av Confuzed:

"uppemot tusen förvantansfulla spelare fick istället Mass Effect på den andra installationsskivan"

"De femtio första som skickar in en bild på sig själva, och den felaktiga skivan, får Mass Effect Trilogy till pc."

Tycker inte det var ett lyckat PR-trick, nu framstår de som snåla. 1 000 exemplar vore en piss i havet för EA (samt antagligen kommer bara en liten andel av de 1 000 som fått fel skiva utnyttja detta "erbjudande").

IMO.

Jag håller inte med, det är ju inte deras fel att det blir så, och gör en tävling helt enkelt, de behöver inte ge ut gratis spel till alla som fick fel, utan de gör en rolig tävling utav de hela.


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem
Skrivet av conthox:

Dom som skickar in sin skiva och inte kommer med bland dom 50 första får alltså inget och förlorar skivan? Nu vet jag inte om skivan går att använda till något, men endå, som Confuzed skrev så vore det ännu bättre PR om alla som skickade in skivan + en bild fick MET.

Läs en gång till..

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av conthox:

Dom som skickar in sin skiva och inte kommer med bland dom 50 första får alltså inget och förlorar skivan? Nu vet jag inte om skivan går att använda till något, men endå, som Confuzed skrev så vore det ännu bättre PR om alla som skickade in skivan + en bild fick MET.

Läs en gång till..

Ah, skickar in en bild på sig som håller skivan, inte skickar in en bild och skivan. My bad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot

Haha .. universumet har bestämt att COD inte skall spelas utan hellre Mass effect!!

Medlem
Skrivet av Confuzed:

"uppemot tusen förvantansfulla spelare fick istället Mass Effect på den andra installationsskivan"

"De femtio första som skickar in en bild på sig själva, och den felaktiga skivan, får Mass Effect Trilogy till pc."

Tycker inte det var ett lyckat PR-trick, nu framstår de som snåla. 1 000 exemplar vore en piss i havet för EA (samt antagligen kommer bara en liten andel av de 1 000 som fått fel skiva utnyttja detta "erbjudande").

IMO.

Vilket betyder att det är EA som snåla (som vanligt) då de håller i budgeten/pengarna samt de som är ansvariga för origin.... Medans de är Bioware som är skickliga på PR, då det enligt nyheten var deras idé att be bort kopior men de troligtvis inte fick ge bort fler för EA.

Medlem
Skrivet av Styggve:
Skrivet av Confuzed:

"uppemot tusen förvantansfulla spelare fick istället Mass Effect på den andra installationsskivan"

"De femtio första som skickar in en bild på sig själva, och den felaktiga skivan, får Mass Effect Trilogy till pc."

Tycker inte det var ett lyckat PR-trick, nu framstår de som snåla. 1 000 exemplar vore en piss i havet för EA (samt antagligen kommer bara en liten andel av de 1 000 som fått fel skiva utnyttja detta "erbjudande".

Kan bara hålla med...

Va fan säger ni? Så ett annat företag gör en kul/god grej av det hela och ni tycker det är dåligt? Har ni koll på läget?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Alltid nice med gratis spel!

Men alla dom andra tusentals som fick fel skiva 2 då, hur gör dom?

Om detta är bra eller dålig PR får man väl se framöver, tror själv att något mer kommer att hända innan denna sagan är över. Om man nu levererar fel till ett par tusen kunder och väljer att endast 50st ska få kompensation, och dessutom tävla om det så vet jag inte om det är helt rätt väg att gå.

Hursomhelst så verkar det gå fin fint att knappa in sin key i Steam och på så sätt ladda ner spelet, och det är ju helt ok, då har man ju ändå sitt spel, hur snabbt beror på anslutningen.

Bra som fan att dom gör något så snabbt ändå, och att dom inte bara bjussar på ME2 utan hela trilogin.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Alltid nice med gratis spel!

Men alla dom andra tusentals som fick fel skiva 2 då, hur gör dom?

Om detta är bra eller dålig PR får man väl se framöver, tror själv att något mer kommer att hända innan denna sagan är över. Om man nu levererar fel till ett par tusen kunder och väljer att endast 50st ska få kompensation, och dessutom tävla om det så vet jag inte om det är helt rätt väg att gå.

Hursomhelst så verkar det gå fin fint att knappa in sin key i Steam och på så sätt ladda ner spelet, och det är ju helt ok, då har man ju ändå sitt spel, hur snabbt beror på anslutningen.

Bra som fan att dom gör något så snabbt ändå, och att dom inte bara bjussar på ME2 utan hela trilogin.

Det va inte bioware som sålde folk black ops 2 och gömde sitt eget spel därinne (haha, jävlar vad luriga isåfall). Dom ger bara ut fler spel till dom som fick fel skiva för att försöka få dom att spela deras spel, antar jag!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Men alla dom andra tusentals som fick fel skiva 2 då, hur gör dom?
Om detta är bra eller dålig PR får man väl se framöver, tror själv att något mer kommer att hända innan denna sagan är över. Om man nu levererar fel till ett par tusen kunder och väljer att endast 50st ska få kompensation, och dessutom tävla om det så vet jag inte om det är helt rätt väg att gå.

De får väl göra som alla andra i världshistorien och kontakta kundsupport för företaget som har ansvar för produkten som de har köpt, dvs Activision, och reklamera varan.
Det är upp till ACTIVISION som äger varumärket Call of Duty att göra något åt detta inte Electronic Arts, som äger Mass Effect.

Mycket fint jobbat av Bioware att använda detta "lilla" misstag till sin egen vinning.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Att påstå att 50 första exemplaren är snålt visar ju bara på att ni inte tänkt igenom det hela ens ett par sekunder. Inget krav på kvitto = polaren tar bild med samma skiva, polarens polare osv osv.

Även om det skulle vara 1000 ex så blir det jävligt skevt. Bra PR manöver av Bioware tycker jag

Medlem
Skrivet av Confuzed:

"uppemot tusen förvantansfulla spelare fick istället Mass Effect på den andra installationsskivan"

"De femtio första som skickar in en bild på sig själva, och den felaktiga skivan, får Mass Effect Trilogy till pc."

Tycker inte det var ett lyckat PR-trick, nu framstår de som snåla. 1 000 exemplar vore en piss i havet för EA (samt antagligen kommer bara en liten andel av de 1 000 som fått fel skiva utnyttja detta "erbjudande").

IMO.

Javisst, ett gratis spel är jävligt snålt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hoppsan, blandade ihop Activision och EA som distributörer för CoD. Det ändrar ju på saken. Får ta tillbaka det jag yrade om innan och be om ursäkt till alla som tagit illa upp.

Medlem

Ja, förstår inte upprördheten. Bioware/EA (som inte har något som helst med debaclet att göra) delar ut tre mycket bra spel till 50 personer i ett kul PR-stunt. Hur är detta fel eller snålt på något som helst sätt?

Medlem
Skrivet av Faal-San:
Skrivet av Aresz:

Men alla dom andra tusentals som fick fel skiva 2 då, hur gör dom?
Om detta är bra eller dålig PR får man väl se framöver, tror själv att något mer kommer att hända innan denna sagan är över. Om man nu levererar fel till ett par tusen kunder och väljer att endast 50st ska få kompensation, och dessutom tävla om det så vet jag inte om det är helt rätt väg att gå.

De får väl göra som alla andra i världshistorien och kontakta kundsupport för företaget som har ansvar för produkten som de har köpt, dvs Activision, och reklamera varan.
Det är upp till ACTIVISION som äger varumärket Call of Duty att göra något åt detta inte Electronic Arts, som äger Mass Effect.

Mycket fint jobbat av Bioware att använda detta "lilla" misstag till sin egen vinning.

Exakt! Så att kalla det snålt är för mig helt obegripligt. De ger ju bort 50 (!) spel utan igentligen någon annan anledning än att de vill vara schyssta + självklart PR'n.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Grym eller brutal PR hade varit 1000 st eller till och med fler

50 är lite i snålaste laget, kostar inte Bioware speciellt mkt, men det klart marknadsföring är det inte många företag som mästrar idag!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Snålt usch.

Och lol på alla fjortisar som tummar ner.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Grym eller brutal PR hade varit 1000 st eller till och med fler

50 är lite i snålaste laget, kostar inte Bioware speciellt mkt, men det klart marknadsföring är det inte många företag som mästrar idag!

Så det är snålt att ge ut gratis spel när de inte behöver göra mer än att luta sig tillbaka och skratta åt deras konkurrents klantiga misstag.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Kul grej

Pinsamt för Activision även om det inte direkt är deras fel.
Dom anlitar antagligen samma företag för att pressa COD-skivorna som EA gör för ME och det är någon prao där som plockat fel och inte lär få någon bulle på fredagsfikat


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

"Snålt" hade man kunnat kalla det om EA/Bioware hade något ansvar för situationen, vilket de inte verkar ha. Gratis Mass Effect är ju bara en kul grej.

Medlem
Skrivet av aesdana:

Snålt usch.

Och lol på alla fjortisar som tummar ner.

Men snälla nån, så om du får en Fazer chokladkaka i en Marabou förpackning då den blivit felpackad på fabriken och sedan Fazer går ut med att vi ger ut 10 gratis chokladkakor till dom första som kan bevisa att det har blivit fel.

Kan du förklara för mig hur det är snålt?
Folk hade inte bryt sig om dom inte hade gjort något alls och med rätt då det inte är deras fel.
Hur man kan få en "give-away" till snål på dessa premiser förundrar mig väldigt?

Medlem
Skrivet av aesdana:

Snålt usch.

Och lol på alla fjortisar som tummar ner.

och hur gammal är du då? jag närmar mig så sakta 40...snålt my arse...ea/biaware har inget med saken att göra dom hade lika väll kunnat ge ett pressmeddelande där dom bara pekar finger och skratta...

*pointing upwards to

1
Skriv svar