Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Så här ligger det till, på min hemdator har jag alltid kört med adblockers då jag finner malplacerade och frenetiskt blinkande reklaminslag störande i min surfning, FZ är inget undantag. Jag har provat att lägga FZ som undantag men det var för mycket störningselement, som ovan nämndes med popups och enorma flashande reklam rutor. Men då ni har lovat att dessa ska försvinna så har jag lagt till er som undantag just för att stödja er. Se det som en ära då det är den enda sidan som någonsin hamnat på min whitelist

Men hur som haver så sitter jag långa stunder om dagen på min arbetslapp och den är belastad av många tunga program och allt som oftast kör jag 8-10 flikar i chrome, det här funkar hur bra som helst ända tills jag väljer att besöka er sida. Då dyker burken som en kvicksilverförgiftad pilgrimsfalk och det blir omöjligt att surfa, på någon tab. FZ brukar dessutom allt för ofta hänga sig totalt och jag blir tvungen att stänga ner tabben. Så tung är eran reklam..

Därför kommer jag att fortsätta blockera reklam på min arbetsdator vid vilken jag utför 70% av mitt surfande.

Medlem

I alla fall med S3 är det ett dåligt förslag. Man kan inte zooma texten på mobilsidor (vet inte om FZ är undantag) och har mobilsidan rss? Läser alltid genom google reader.


signatur

Det var detta...

Medlem

Tog bort det för denna sida, började då hänga sig ibland när jag var inne på FZ vilket den aldrig gjort innan när jag haft blocker på. Så nu är den på igen och inte haft ett enda problem sen dess. Så om ni ska ha reklam, ha en sida som funkar med det först tack.

Medlem

För mig gör inte reklam något, så länge den inte automatiskt börjar spela ljud etc.

En notis: Jag får upp ett meddelande i toppen att jag blockerar reklam, men jag har inget som gör detta.
Det enda som skulle kunna ha med det att göra är att jag har valt att skicka "Do Not Track" headern.

Medlem

Det är tack vare er jag inte behöver gå och köpa dyra speltidningar längre. Jag fick lite dåligt samvete och lade till er i whitelisten

Medlem
Skrivet av trasapa:

Därför kommer jag att fortsätta blockera reklam på min arbetsdator vid vilken jag utför 70% av mitt surfande.

Mycket på jobb nu eller?

Medlem

Support för Opera browser vore trevlig, tack vare reklamen så laggar det och i bland går det inte ens att scrolla eller klicka. det har blivit bättre men orkade inte med så jag fixade ad block istället.

Medlem

Generellt så har jag inte problem med reklam då min hjärna automagiskt filtrerar ut sånt som är irrelevant.
Däremot så stör jag på sådan reklam så förändrar min användarupplevelse, (ljud, video, intersticials etc) jag tycker att ni har blivit bättre på denna punkten och det verkar bli bättre.
Så hatten av för er.

Men det finns en sak som får mig att vilja blockera reklamen ändå och det är wallpapers. Min anledning är följande, jag använder flera skärmar och för att slippa tabba när jag slösurfar så för jag musen så långt åt sidan jag kan och klickar. Men det går inte på eran sida.
Mitt förslag är då att man lägger en remsa utanför wallpapern på kanske 1-2 cm där man kan klicka utan att öppna något alls och låta wallpapern i övrigt ligga kvar. Antingen genom att göra en liten del av annonsen oklickbar eller genom att inte låta den ta upp mer än 95% av skärmytan horisontellt.

Jag whitelistar er så länge för jag gillar sidan.
Annars, keep up the good work!

Medlem

Black Ops 2-reklamen som just nu dyker upp på förstasidan, som man inte kan trycka bort, är extremt irriterande.

Medlem

Körde med no-script på en dator och då kommer det överst upp en fråga från FZ "varför blockerar du reklamen på vår sajt".

Idag sitter jag på en annan dator som inte blockerar flash och då kan jag svara på varför...

* CPU:n gick igång på 90% (FLASH!)
* Jag blir sjösjuk av att 50% av skärmen rör på sig åt olika håll (FLASH!)
* Det här har jag klagat på förut men jag har så svårt för det; länkar och artiklar FLYTTAR på sig när reklamen laddas in. Jag tycker fortfarande det är fruktansvärt irriterande. Jag har redan fått svar från er att ni inte tycker det är värt att lägga in tomma hållare som kan fyllas utan att ni tycker det är bättre att saker håller på och flyttar på sig på sidan.

Medlem
Skrivet av salvion:

Jag har aktiverat annonser på grund av era argument, samt att jag börjat besöka er mer aktivt sedan några månader, detta på grund av att ni numera håller en avsevärt högre kvalitét i mina ögon.
Jag kommer avvakta en tid och se HUR jag uppfattar annonserna, men det är ändå hedervärt (om man kan säga det i denna situation) att ni argumenterar och verkar lyssna på era kunder.

Jag citerar mig själv då jag svarade och stängde av Adblocker för en tid sedan, idag när jag gick in kom det upp en "pop-up" eller vad det kallas på första sidan som sedan försvan, såg ingen möjlighet att stänga ner den, Detta är en sak som kan få mig att starta adblocker igen eller i värsta fall inte besöka er sida alls, där går min gräns.
Avvaktar vad som händer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av salvion:
Skrivet av salvion:

Jag har aktiverat annonser på grund av era argument, samt att jag börjat besöka er mer aktivt sedan några månader, detta på grund av att ni numera håller en avsevärt högre kvalitét i mina ögon.
Jag kommer avvakta en tid och se HUR jag uppfattar annonserna, men det är ändå hedervärt (om man kan säga det i denna situation) att ni argumenterar och verkar lyssna på era kunder.

Jag citerar mig själv då jag svarade och stängde av Adblocker för en tid sedan, idag när jag gick in kom det upp en "pop-up" eller vad det kallas på första sidan som sedan försvan, såg ingen möjlighet att stänga ner den, Detta är en sak som kan få mig att starta adblocker igen eller i värsta fall inte besöka er sida alls, där går min gräns.
Avvaktar vad som händer.

Jag hade ett tydligt stängkryss i övre högra hörnet? Dessa ska som sagt försvinna senast vid årskiftet, vi hade ett par kampanjer insålda när det beslutet togs.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av salvion:
Skrivet av salvion:

Jag har aktiverat annonser på grund av era argument, samt att jag börjat besöka er mer aktivt sedan några månader, detta på grund av att ni numera håller en avsevärt högre kvalitét i mina ögon.
Jag kommer avvakta en tid och se HUR jag uppfattar annonserna, men det är ändå hedervärt (om man kan säga det i denna situation) att ni argumenterar och verkar lyssna på era kunder.

Jag citerar mig själv då jag svarade och stängde av Adblocker för en tid sedan, idag när jag gick in kom det upp en "pop-up" eller vad det kallas på första sidan som sedan försvan, såg ingen möjlighet att stänga ner den, Detta är en sak som kan få mig att starta adblocker igen eller i värsta fall inte besöka er sida alls, där går min gräns.
Avvaktar vad som händer.

Jag hade ett tydligt stängkryss i övre högra hörnet? Dessa ska som sagt försvinna senast vid årskiftet, vi hade ett par kampanjer insålda när det beslutet togs.

Ok har inte följt denna tråd så måste ha missat det om pågående kanpanjer, tack för ditt svar!

Medlem

Annons som ploppar upp rätt i ansiktet på mig när jag går in på sidan? Adblock får åka på tills de är borta igen...

Medlem

Har lagt till er som undantag hemma och på jobbet, grejade med en annan dator på jobbet nu som inte har reklam skydd och medan jag ändå väntade tänkte jag kolla Fz och blir helt låst av en Black ops 2 pop up.
Kan det bli vidrigare?

Mitt krav på er för att sätta er som undantag var "bra, relevant reklam som inte hoppar upp och biter en i nyllet" detta bröt ni nu så jag slår på add blocker på alla datorer jag har för er hemsida!

Medlem

Jag är ledsen FZ, men jag måste tyvärr aktivera Adblock igen. Den där rutan som poppar upp i ansiktet på en är mäkta irriterande. Sen att man råkar trycka lite bredvid så kommer det upp en ny sida...

Medlem

Hej kära FZ. Jag avaktiverade AdBlock när ni gjorde mig uppmärksam på varför ni vill att vi ska tillåta reklam på er sida. I texten stod det bl.a. "Från och med nu tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de typer av annonser du behöver klicka bort för att komma åt vårt innehåll". Eftersom dessa dykt upp igen har jag aktiverat min blockering igen. Synd, det störde mig inte speciellt mycket med den andra reklamen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hej FZ.

En reklam som kommer nu är nått som heter My Pocket eller något åt det hållet. Går inte att stänga ner den nånstans? eller är jag blind. Det var den i särklass mest irriterande bannern jag någonsin sett.

Medlem

Instämmer med föregående talare, aktiverar adblocken återigen då nuvarande reklamen är för störande. Kommer prova att avaktivera igen om en vecka.

Medlem

Får upp "Hej kära läsare. Vi ser att du blockerar annonserna här på FZ och vi skulle vilja veta varför och förklara hur det skadar oss. Klicka för att läsa mer." varningen i IE10 betan för Windows 7 utan några addons.
COD:BO2 reklamen syns.

Ti.
Medlem

CoD: BO2-popupen fick mig att åter aktivera AdBlock. All <3 till er men allvarligt; riktigt osmakligt med denna förbenade popup!

Medlem

En skön sak med att köra med adblock på förutom att Black ops 2 popupen aldrig mer syns, är att det inte finns risk att man råkar klicka på annonserna på höger och vänstersidan (vilket har hänt ett antal gånger, jätteirriterande!).

Medlem

Sedan är den där "Pocket Entertainment" hyffsat irriterande också, en sån där "byt bild hela tiden" som ligger i kanten och flärpar. Hade varit mindre irriterande om den inte bytte bild så snabbt, men iaf bra att den inte börjar spela upp ngt med en gång utan att en play-knapp finns.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dagens popup mitt i ansiktet var tyvärr tillräckligt irriterande för att jag ska aktivera adblock igen för fz.se.
Samtidigt tar jag mig tid att skriva ett inlägg här, där jag meddelar att jag gärna avaktiverar inställningen igen när ni tar bort störande reklam som denna.
Vilket verkar vara efter årsskiftet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Det här stämmer inte.
Stötte på reklam precis där det kom upp ett fönster över halva skärmen som börja spela ljud och video utan att jag klickat på något.
Jag förstår att ni inte vill att man ska använda sig av reklam filter osv. Och jag har stängt av det på denna site för att jag tycker att ni förtjänar intäkterna. Men när det börjar komma upp reklam mitt på skärmen som man måste klicka bort. (som ni ska ta bort vid årsskiftet har ni sagt) Eller MYCKET värre när det dyker upp som nu video och ljud när man inte klickat på något så blir det enormt störigt. Jag tror helt ärligt att ni förlorar mer intäkter på sikt på att ha sådan reklam än vad ni tjänar.
För folk vill inte ha sådan reklam. Den är bara jobbig och jag tror helt ärligt ni tappar besökare på det. Och sidan över lag känns oseriös och känns för nya besökare mer som en "tryck in så mycket reklam som möjligt för att få pengar, spam sida". När sådan reklam är på sidan.

För min egen del blir det helt enkelt att aktivera addblock igen när det är sådan jobbig reklam på sidan. Så tills det är borta åker det på igen.

Medlem
Skrivet av Trollafett:

Hej kära FZ. Jag avaktiverade AdBlock när ni gjorde mig uppmärksam på varför ni vill att vi ska tillåta reklam på er sida. I texten stod det bl.a. "Från och med nu tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de typer av annonser du behöver klicka bort för att komma åt vårt innehåll". Eftersom dessa dykt upp igen har jag aktiverat min blockering igen. Synd, det störde mig inte speciellt mycket med den andra reklamen.

Kan inte annat än instämma, black ops II reklamen är helt oacceptabel, tills den (och liknande pop ups) är borta kommer Adblock vara aktiverat

Medlem

Ni som får texten om att ni blockerar reklam på FZ trots att ni faktiskt inte gör det kan kringgå den genom att lägga till följande regel i Adblock Plus:

Redaktör
Skrivet av zOlid:

Det här stämmer inte.
Stötte på reklam precis där det kom upp ett fönster över halva skärmen som börja spela ljud och video utan att jag klickat på något.

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zOlid:

Det här stämmer inte.
Stötte på reklam precis där det kom upp ett fönster över halva skärmen som börja spela ljud och video utan att jag klickat på något.

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.

Kanon, då ska jag testa att avaktivera AdBlock igen. Har full förståelse för att ni måste generera intäkter, och banners på sidan eller mellan artiklar stör mig inte det minsta. Ska däremot inte behöva klicka bort reklam jag inte valt att kolla på av egen fri vilja.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av zOlid:

Det här stämmer inte.
Stötte på reklam precis där det kom upp ett fönster över halva skärmen som börja spela ljud och video utan att jag klickat på något.

Den reklamen skulle inte ha godkänt alls. Jag har pratat med annonsavdelningen i dag, de kommer ordna så att den inte autostartar så fort som möjligt.

Låter bra det.

Skriv svar