Metacritic vägrar ta bort felaktig Gamespot-recension

Robot
Metacritic vägrar ta bort felaktig Gamespot-recension

Frilansaren Eric Neighers Natural Selection 2-recension innehöll så många faktafel att recensionen gjordes om – men på Metacritic finns den kvar.

#natural-selection-2


Medlem
Metacritic vägrar ta bort felaktig Gamespot-recension

Ja, policyn har ju kommit till av en väldigt bra anledning! Det är ju Gamespot som klantat sig, synd om NS :-/


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Tur att det finns ett spelarbetyg då.

Medlem

Helt oberättigat, såklart ska det gå att överklaga fel i extrema fall. (detta)

Medlem

EA och de andra stora kommer då att tycka att varje enskilt fall är extremt om betyget är dåligt så recensionen kan dock stanna där den är

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av f0qnax:

Tur att det finns ett spelarbetyg då.

Spelarbetygen på Metacritic kan man ju ta med en hel näve salt, dock. Fullt med haters som röstar 1 på diverse spel bara för att man kan.

Medlem

Äh! Som gammalt NS1 fan med 500+ timmar i bagaget var NS2 en stor besvikelse så att det fick så höga betyg på vissa ställen är konstigt.

Medlem
Skrivet av Spiff:

EA och de andra stora kommer då att tycka att varje enskilt fall är extremt om betyget är dåligt så recensionen kan dock stanna där den är

EA ja, men när en hel fanbase pekar ut fel på fel på fel och hur recensenten inte har en aning om vad han snackar om. Det är extrema fall.

Skrivet av Cane:

Äh! Som gammalt NS1 fan med 500+ timmar i bagaget var NS2 en stor besvikelse så att det fick så höga betyg på vissa ställen är konstigt.

Själv är jag glad att ns2 skiljer sig så pass mycket från ns1.
Redan 420 timmar ns2 spelade.

*edit* Skrev samman 2 svar pga dubblepost sry

Medlem

Inte första gången Gamespot har gjort fel. I recensionen av Men of War så fick dom också ändra betyget från 6.5 till 7.5.
Eftersom att den som recenserade spelet var uppenbarligen inte ett dugg intresserad att ge spelet en chans.

Jag tror att de flesta av folken på gamespot är Consol twats som inte ens spelar multiplayer på PC.
NS en 6a och CoD spel får en 9a...suck.Tur att man inte besöker den där skitsidan nå mer.

Inaktiv

Vem bryr sig om gamespot sedan skandalen med köpta recensioner? Har inte besökt dom sedan dess, o det är flera år sedan. Dom sparkade väl också någon nisse pga dåligt betyg?

För övrigt tycker jag att Metacritic gör rätt, betyget ska inte kunna ändras i efterhand det förstör ju hela grejen. Och litar alla helt blint på Metacritic*? Finns ju en miljard andra källor om man vill kolla upp ett spel.

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Tur att det finns ett spelarbetyg då.

Ja faktiskt. Spelarbetyget ger ett bättre helhetsintryck än vad mutade recensenter gör. Fast sen finns det ju fanboys som spammar sönder vissa populära spel och ger det sämsta betyg. Man får helt enkelt läsa mellan raderna

Medlem

Litar man Metacritics är man ju bra konstig, tror ni på tomten också eller?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av f0qnax:

Tur att det finns ett spelarbetyg då.

Spelarbetygen på Metacritic kan man ju ta med en hel näve salt, dock. Fullt med haters som röstar 1 på diverse spel bara för att man kan.

Absolut, men nu verkar det ju inte direkt vara så i detta fallet. Hur som, oavsett om det är en känd spelrecensent som gett betyget eller ej så är det alltid en bra idé att läsa vad som skrivs. Prototype 2 är väl ett bra exempel på det.

Medlem

Jag tror inte det finns någon press i efterhand idag att höja betyg bara många fina sedlar under bordet innan för att höja dom.

Medlem

Tomten gav mig en tröja en gång, han är elak!

Medlem

Natural Selection är enligt mig ett av de bästa spelen som släppts i år för den prisklassen, tycker spelet slår BF och CoD med hästlängder om vi ska hålla oss inom FPS genren.

60 dollar spel som man får ut mindre glädje av, usch.

20 dollars titel med otroligt bra MP, inge obalanserat skit inte

Medlem

Löjligt att inte kunna ändra sig det minsta, policyn är bra, men den var uppenbarligen inte menad för dessa saker. Dom känns bara skitnödiga att inte kunna lyssna alls.

Medlem

Metacritics är det värsta som nånsin hänt spelrecensioner. Alla ska klämmas in i Metacritics fyrkantiga 60-90 skala oavsett själva texten i recensionen eller vad recensenten eller hans redaktör använder för betygskriterier.

Och att sen spelföretag använder sig av deras betygsaggregering, nej, fy fan.

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Tur att det finns ett spelarbetyg då.

Sedan har jag märkt att flera användare gett t. ex. en etta i betyg till ett spel de gillar av misstag men inte fått ändra det eller vetat hur man gör?

Kontakten med dem är väldigt otrevlig av min erfarenhet.

Betyg är dessutom väldigt subjektiva, en aggregerad siffra kan vara mycket missvisande.

Medlem

Sedan har Metacritic en för stor makt då de väljer vilka recensioner som ingår i betyget. Jag har sett en och annan väldigt oseriös blogg-recension med som dragit ner betyget på ett spel. Kan ju öppna upp för mutor till Metacritic det med?

1
Skriv svar