Var med och utveckla FZ

Robot
Var med och utveckla FZ

Vi söker medlemmar som vill hjälpa till att utveckla FZ genom vår första läsarpanel.


Medlem
Var med och utveckla FZ

Lycka till alla som söker

Medlem

Väldigt bra initiativ, dels förbättra sidan OCH aktivera communityn lite! ME LIKE!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Fattar att det irl måste bli sthlm. Men då missar man 9/10 av swe, å i min syn har stadsborna en liten annan livsstil än än "bönder" å dvs kan ge annan bild och syn på spel. Tex en välutbildad man i sthlm kanske säger "treligt spel men jag finner det ikke till lags i min smak" medans jag kanske bara skulle säga "skit tråkigt ap-spel". Dvs man kanske får en å samma stil å tyckande på saker. Som tex de flesta medierna idag. Vet ej vart jag ville med detta inlägg eller varför jag skrev det. Kanske beror det på min tjurighet över allt ska vara sthlm, kanske beror det på att jag e djävligt trött nu eller att jag är sur på nått annat å låter mitt t-bord ta skiten? För att sammanfatta: skit bra att FZ gör en sån härn grej, tycker det kommer bli intresant att följa och då höra flera åsikter om spel än dom flesta andra sätt som idag oftas kretsar runt en person. Tack.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sjutton att man fyller den 27

Inaktiv

Håller med ovanstående!

Innehållet i artiklarna kan bli så mycket bättre! Ibland går det ner till dagis nivå. Ett exempel är nyheterna om Farmville 2.

Ut med snabbare nyheter. Ibland när jag skickar in tips kan det ta ett helt dygn innan nyheter kommer upp osv.

Sen tycker jag att video och bild systemet verkligen är åt skogen. Segt, tar år att kolla på bilder och dålig kvalté på alla videoklipp.

Medlem

Lite synd att det är IRL-möte i den stora staden, men samtidigt förståeligt. Jag kan inte ta mig dit en vardag pga jobbet, hade varit kul att vara med och bidraga.

// edit

Haha, bra filmtips btw.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zhrooms:

Det mesta måste göras om och hälften av nyhetsredaktörerna bör bytas ut.

Enda nyttan jag får utav FZ är några nyheter, hälften av era nyheter är för sena, dåligt skrivna, separerade (3 nyheter om samma spel i rad) så det bara blir en soppa, SweClockers är dessutom ofta snabbare med stora spelnyheter.

SweClockers har oändligt bättre forum då FZ's är katastrofalt dåligt, egen marknad's del, mycket enklare sida och ofta mer spelnyheter än man tror.

Får mer spelinfo på Wikipedia än FZ, så hela eran "spel" del av sidan är useless.

Vad återstår? Som sagt, ett par få nyheter, som man ofta blir sur av att läsa för era "redaktörer" skriver som fjortisar och använder osmakliga bilder, fruktansvärt oprofessionellt.

Inte nog med det så fungerar inte ens FZ's sida för mig med min Router, enda sidan i hela jävla världen, får connection timed out vid varje refresh så sidan knappt går att använda, brutalt dåligt av er, har klagat på det för 2 år sedan, som om ni bryr er.

Sen fick jag en varning för någon vecka sen efter en bild jag hade bifogat i en nyhetstråd, som jag illa kvickt tog bort, för att sedan 6 timmar efter den blivit borttagen får en varning? Borde skämmas.

För de första styckena, tack för feedbacken. Gällande din router så måste du förstå att vi inte kan ge support på hårdvara men om du pm:ar mig en lite mer ingående felrapport (brandvägg av/på, browser, version, och allt annat som kan påverka) så kan vi alla fall försöka titta på det. Är det till exempel likadant på flera datorer kopplade till samma router?

Gällande varningen så var skadan redan skedd när du tog bort bilden. Att den kom ett par timmar efter händelserna i tråden har med att göra att vi inte kan hålla kolla på alla trådar, hela tiden. Det finns absolut ingenting att skämmas över.

Skrivet av showerguy:

Håller med ovanstående!

Innehållet i artiklarna kan bli så mycket bättre! Ibland går det ner till dagis nivå. Ett exempel är nyheterna om Farmville 2.

Ut med snabbare nyheter. Ibland när jag skickar in tips kan det ta ett helt dygn innan nyheter kommer upp osv.

Sen tycker jag att video och bild systemet verkligen är åt skogen. Segt, tar år att kolla på bilder och dålig kvalté på alla videoklipp.

Video- och bilduppdateringen är på gång, kanske att vi har något att visa på läsarpanelen. Gällande snabbheten på nyheter så beror det helt och hållet på när saker sker. Kanske är något annat mer prioriterat, som att få ut en het recension. Är det mitt i natten sover vi förmodligen. Osv.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Lite synd att det är IRL-möte i den stora staden, men samtidigt förståeligt. Jag kan inte ta mig dit en vardag pga jobbet, hade varit kul att vara med och bidraga.

// edit

Haha, bra filmtips btw.

I framtiden kanske vi kan lösa det på andra, med digitala sätt, men just denna gång krävdes det nästan att folk är på plats fysiskt.

Jag tyckte den passa sammanhanget


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:

Lite synd att det är IRL-möte i den stora staden, men samtidigt förståeligt. Jag kan inte ta mig dit en vardag pga jobbet, hade varit kul att vara med och bidraga.

// edit

Haha, bra filmtips btw.

I framtiden kanske vi kan lösa det på andra, med digitala sätt, men just denna gång krävdes det nästan att folk är på plats fysiskt.

Jag tyckte den passa sammanhanget

Har ni inte ett kontor i Götlaborg?

Några saker jag har tänkt på.

Era filmer är i stort sett omöjliga för mig att titta på(sega) däremot funker youtube bra, ni kanske kan ha länkar till filmerna på youtube nedanför era egna.

Jag brukar gilla era nyheter och liknande, fast försök också visa mer från mindre företag istället för bara de stora och hypade spelen. Kanske ni kan ha special-dagar där ni ska iaf få med några nyheter från tex indie-spel.

Recensionerna känns ibland ganska partiska (ett exempel är eurotruck simulator 2 där det kändes som ni inte gav det en chans ifrån första början ) Försök att få rätt person att recensera rätt spel, dvs en som gillar fps ska recensera fps osv.

Bilder kan vara lite segt att titta på också. Däremot så brukar jag gilla bilderna ni har till artiklar, allt behöver inte vara enormt seriöst.

quizen är roliga och jag tycker ni ska fortsätta med det.

Det var allt som jag kommer på just nu, i stort så älskar jag Fz då ni är ganska sköna

Medlem

Utöver det som redan tagits upp tycker jag att ni behöver mer passion, mer personlighet. Kanske en simpel vlog eller podcast varje vecka eller månad liknande Sweclockers fredags panel eller TGS podcast.

Behöver inte vara något allt för ambitiöst, bara nått som får eran sajt att kännas lite mer personlig, där ni uttrycker era åsikter och känslor om allt möjligt relaterat till spel.

Tex vad tyckte ni om GTA V trailen, Lonestar SC2 Tournament, senaste Extra Credits osv osv. Det finns ju hur mycket som helst att blabbla om som ger FZ en röst, ett ansikte, en personlighet för läsarna att associera sig med :).

Medlem

Låter kul. Kommer att ansöka.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kör en live-stream på mötet

Medlem

Det enda jag skulle vilja ändra på er är att ni slutar tjata på att man blockerar eran reklam.

Jag förstår att ni behöver reklam för vissa intäkter MEN man blir så enormt spammad av reklam precis ÖVERALLT och HELATIDEN. Därav att man använder adblock för annars skulle ens tillvaro på nätet vara lika illa som att kolla på TV.

Nu vet jag att de flesta inte har emot reklam men tro mig, väldigt många har det. Man blir trött på att helatiden få massa reklam nerkörd i halsen när man inte är ett dugg intresserad. Jag kommer inte till FZ.se för att se reklam. Jag kommer hit för att läsa era artiklar och nyheter. Vill jag se reklam kan jag lika gärna dra igång TVn.

TLDR - Sluta tjata om reklamen. Det är inte reklam som gör att jag stannar på FZ.se


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av conthox:

Lite synd att det är IRL-möte i den stora staden, men samtidigt förståeligt. Jag kan inte ta mig dit en vardag pga jobbet, hade varit kul att vara med och bidraga.

// edit

Haha, bra filmtips btw.

I framtiden kanske vi kan lösa det på andra, med digitala sätt, men just denna gång krävdes det nästan att folk är på plats fysiskt.

Jag tyckte den passa sammanhanget

Har ni inte ett kontor i Götlaborg?

Våra två nyhetsskribenter, Hampus och Sebastian, bor i Göteborg men inget kontor, nej.


signatur
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Synd att man inte bor i närheten av stockholm vid dessa tillfällen.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Som sagt, trist att det är i Stockholm bara. Känns lite för dyrt och tidsödande att ta sig upp från Skåne. Låter som ett bra initiativ trots det

Medlem

Jag tycker att ni på FZ ska börja med Video recensioner där man kan gå igenom hög och lågpunkter och ger betyg. Lägg upp recensionerna på youtube eller något sånt så kan ni få lite pengar när folk kollar på era videos, samt att ni kommer att få många nya anhängare för det är riktigt många som hänger på youtube.

Ni kan även börja med lets plays med roliga spel och låta oss följa med på resan ^^
Det finns många som gillar att kolla på lets plays, även där skulle ni kunna tjäna lite pengar.

Inaktiv

Bra initiativ, och jag håller till stor del med vad minustummarna här ovan säger. Recensionerna har verkligen gått ner sig, eller så är det andra sidor som blivit bättre. Läser knappast recensionerna längre utan går direkt till betyget.

Och ibland undrar man varför vissa får recensera spel när dom på förhand bestämt sig att det är skit och har tramsiga formuleringar och allmänt konstig inställning.

Har hängt här i alldeles för många år men är nu på väg bort, dels för dom dåliga recensionerna, dels för all spammad och orelevant reklam (men den kanske löser sig vid årsskiftet) men också för att forumet har fått självdö.

Återigen tar jag Swec som exempel, kolla på dom och varför läser jag mer om spel på deras forum än här, Sveriges största och bästa spelsajt. ?

Ni var ju bäst, och helt sjukt överlägsna en gång i tiden, jag köpte tröjor och var stolt över att hänga på FZ, nu not so much.

Ni ber om feedback väldigt ofta, men sker det några förändringar? Eller samlar ni ihop för ett större ryck någon gång nästa år? Eller missar jag alltsammans?

Kolla på hur rockpapershotgun/joystick/kotaku/spelfeber skriver om spel, där snackar vi högre kvalité.

snälla dö inte

Medlem

För tidigt att börja packa måntro? Inte en timma till Solna

Lycka till alla sökande! Skönt hursomhelst att förbättring är på väg.

Medlem

Mjo, recensionerna har väl vart sådär...
Men nåt som är irriterande är den popup-reklam som segar ner min netbook fullständigt. Mer än det kan man väl egentligen inte klaga på, då ja tycker forumet fungerar ok..

Videorecensioner hade vart trevligt, men bara om kvalitén på recensionerna blir bättre.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ta bort kommentars fältet eftersom att FZ's community är den värsta som finns. Alla polare som också kommer till FZ för nyheter håller med mig. Ibland har jag tagit stora avbrott från denna sidan i ren ilska för den helt värdelösa communityn som bara är en massa haters eller nintendo fanboys etc.

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Ta bort kommentars fältet eftersom att FZ's community är den värsta som finns. Alla polare som också kommer till FZ för nyheter håller med mig. Ibland har jag tagit stora avbrott från denna sidan i ren ilska för den helt värdelösa communityn som bara är en massa haters eller nintendo fanboys etc.

Förstår inte riktigt varför du vill att KOMMENTARSFÄLTET ska bort på grund av att du stör dig på vad som skrivs i det. Om du bara ignorerar kommentarsfältet på nyheter så ger det samma effekt som att det inte skulle existera för din del, bara ett tips.

Medlem

Er videospelare(lr va det nu heter) suger

Medlem

En sak som stör mig med kommentarerna är att man kan tumma upp och tumma ner. Detta leder, enligt mig, endast till så kallad circle-jerking. För de som är okunniga i ämnet så rekommenderar jag att läsa på reddit. Långa och djupa kommentarer som har en annan slutsats än den som den stora massan har får massa tumme ner, medan den som skriver något i stil med: "Spelet ser intressant ut. Ska hålla koll på detta xD" får tummen upp.

Tumme upp/ner-system leder alltså inte till bättre kommentarer utan till "rättare" kommentarer. Där det rätta är det majoriteten tycker.

Medlem
Medlem

visst är community inte samma som för 10år sedan Johan3043. Men det är iallafall inte vi äldres fel :> När vi var unga så blalblablablabla osv..

Jag inbillar mej forfarande att det mesta på FZ styrs idielt och av frivilig folk så att säga, nu är det kanske inte som förr.
Det är större och annorlunda än förr, mera kommersiellt å mainstream. Då får man väll in CS-barn som whinar kan jag tro?
Jag älskar det gamla FZ utan tvekan, det gamla forumet å stämmingen var så <3

(btw varför i helvete stavas inte gamla så här: gammla, man utallar det ju gammla, dvs kort a och inte långt a som i gamla stavningen)

men aja, för att dra fram ett gammal FZ ord språk.
minns det inte helt längre men det var nått med FZ och slutade med; Ice består.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det som onekligen kan förbättras är det redaktionella materialet. Jag saknar spelvärldens svar på Uppdrag Granskning. Någon eller några som vågar ta steget och kritiskt granska spelbranschen och avslöja all skit som pågår. Som det är nu känns hela kåren av speljournalister som ytliga, glättiga och rent ut sagt opålitliga. Inte minst i ljuset av hela Wainwright soppan som exploderade för några veckor sen. Det är som att alla förutsätter att man ska ta allt som skrivs med en nypa salt.

Jag förstår naturligtvis att det i stora delar handlar om resurser (och jag pekar inte ut FZ som något exempel) men även stora outlets som IGN är i princip bara trams. Inga djuplodande reportage om folk som far illa när studios bollas fram och tillbaka i vinstintresse. Inga artiklar som frågar sig (och utvecklarna) varför det släpps spel som uppenbarligen inte är färdiga bara för att bli patchade femtielva gånger innan dom ens går att starta.

Osv...

Det jag försöker säga är att ni behöver mer innehåll av substans hehe. Mer intressant innehåll och mindre "inget cs:go den här veckan heller" (missförstå mig rätt). =P

Edit: dyslexiskt tangentbord


signatur
Medlem

Ni kan ju börja med att ta bort betygen i slutet av varje recension! Ett riktigt korkat system så helt borde tas bort från spel branschen. Ni borde även ta en funderare på vad för sida ni vill vara. Snabba korta nyheter ala aftonbladet, eller längre artiklar med lite djup och som får en att tänka till om ett speciiellt ämne som t.ex dn? (vet ej om det är ett bra exempel läser knappt tidningen) För förtillfälet känns det som ni är i ett mellan stadie där ni inte gör något utav av de båda delarna något vidare. Även se över reklam för spel på sidan som ni sedan recenserar. Ni borde förstå att folk tvivlar på era betyg när hela sidan betalas av spelet som ni recensera eller det för för mycket foliehatt?

PS. Gör Overkligt podcasten till Fz podcasten med namnet Overkligtt och gör reklam för den på eran sida. Ni kan använda den som ett sätt att skapa en "relation" med fz-communty. Typ ställa vecko frågor,QnA,läsar ämnen mm. För just nu känns redaktionen ganska frånvarande (enligt mig kan helt ha fel angående det hära) som väktare som kommer in i kommentars fälten och varnar folk från att svära och dylikt. Lite mindre på polis och mer ----- (kom inte på nåogt bra :C )
Eller skapa en ny podcast med Fz crew eller nåogt likande.

12
Skriv svar