Videor och toppkommentarer fungerar mindre bra

Medlem
Videor och toppkommentarer fungerar mindre bra

I exempelvis denna nyhet finns det tre toppkommentarer, i en av dessa kommentarer finns det en video. I toppkommentarerna döljs ju texten och man måste klicka på "Visa hela kommentaren" för att se den. Tyvärr döljs inte Youtube-videor som figurerar i toppkommentarer.

Notera att videon tillhör medlemmen "zappmeharder" och om man kollar längre ner, ser man hans kommentar igen. Om man då jämför där den visas i toppkommentarer och sen den vanliga. Då ser man att videon ligger på samma plats. Problemet är ju att i toppkommentarer sträcker sig inte inlägget så långt... Det kanske man kan lösa genom att klicka på "Visa hela kommentaren", tyvärr inte.

Dock kanske det endast är vi som gillar webbläsare med namn av konstiga "musikstilar" som har detta problem? Jag använder Opera.

Medlem

Har Opera.. nuförtiden fuckar den upp Youtube så att man ser 2x description/Gillar / Ogilla bars..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Har Opera.. nuförtiden fuckar den upp Youtube så att man ser 2x description/Gillar / Ogilla bars..

Det problemet har dock inte jag. Ser det lika ut för dig som det gör för mig i kommentarstrådar?

Medlem

Nix :3


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Jag fick samma problem som Siken igår eller när det var, att samma video låg ovanpå de andra inläggen. (Utöver att den låg i originalinlägget.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Hallå där, tack för buggrapporten. Vi registrerar det i ärendesystemet och tar itu med det så fort vi har tid. På grund av sommaren och semestrarna kan det dock dröja ett tag, jag hoppas ni har överseende!

Glad sommar,
John


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Relaterat till toppkommentarer så vore det trevligt om man kunde få välja om man vill ha dom synliga eller dolda som standard, känns som att dom mest är i vägen.
Man måste oftast ändå gå ner till övriga poster för att få någon som helst sammanhang med dom toppröstade posterna.

Medlem

Sedan så är det där med att dölja en del av kommentarerna en god idé, men det fungerar inte så bra i praktiken.

Många topp-inlägg som får många tummar är svar på andras inlägg, som därmed har ett citat. Detta gör att man bara ser ett kapat citat i rutan och måste klicka på "Visa hela kommentaren" föratt kunna läsa hela citatet + svaret på citatet. (Andra toppkommentaren i Siken's första inlägg är ett exempel på det.)

Det vore i så fall bätte om citatet i dom toppkommentarerna togs bort (bara längst upp inte i originalmeddelandet såklart.) Eller att dom ersattes med typ "Som svar på X inlägg:" så att man åtminstone kan läsa svaret utan behöva klicka på "Visa hela...".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av John:

Hallå där, tack för buggrapporten. Vi registrerar det i ärendesystemet och tar itu med det så fort vi har tid. På grund av sommaren och semestrarna kan det dock dröja ett tag, jag hoppas ni har överseende!

Glad sommar,
John

Vad kom ni fram till?
För mig är det samma problem ännu i.a.f.

Medlem

Har samma problem nu. - Opera


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Har samma problem nu. - Opera

Hallå

Vi löser det här. Det är Opera på Windows eller är det Linux, och senaste versionen som det gäller?

// Linus, Egmont Tidskrifter

Medlem

Opera på Windows, senaste versionen här och det blev så för mig.

// edit

Hmm, GTA-tråden ser korrekt ut nu. Skall kolla runt lite till.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Opera på Windows, senaste versionen här och det blev så för mig.

// edit

Hmm, GTA-tråden ser korrekt ut nu. Skall kolla runt lite till.

Jag kollade precis och det ser bra ut nu, precis som du märkt.
Det blir svårt att felsöka utan en sida som uppvisar felet, men om ni stöter på det igen så ska jag vara på problemet innan det löser sig självt...

// Linus

1
Skriv svar