Byta blurayspelare, blir det problem?

Medlem
Byta blurayspelare, blir det problem?

Tja

Har haft en 40gb Fat Ps3 med bakåtkompatibilitet sedan release, men nyligen så dog funktionen att läsa bluray skivor aka spel.

Men jag kom över en bättre begagnad ps3 nyss, som även den är tjock ps3, men saknar bakåtkompatibiliteten.

Så kan man bara byta bluray spelarna eller kommer något bli knas i hårdvarubiten?
Det är ju inte riktigt som en dator där man kan byta och mixa hej vilt.

Någon som prövat kanske?

/Kerrai

Medlem

Googla?

Risken finns att Ps3 gör likadant som Xbox och har den firmwarelåst till just den maskin som den sitter i. (försvårar piratkopiering o sånt)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Min google fu är låg idag och inte hittat något vettigt, det är väll efter man gjort det som man vänder sig till forum?

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Min google fu är låg idag och inte hittat något vettigt, det är väll efter man gjort det som man vänder sig till forum?

Mjo,dock kommer det oroväckande många personer med frågor som besvaras av första träffen på google.

-Tänkte bara täcka mina baser så att säga.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag har väldigt svårt att se att du inte skulle kunna spela dina gamla skivor bara för att du byter läsaren i spelaren.
Är det bara en likadan och den passar så är det nog bara att tuta och köra.
Bara för att din PS3 inte kan läsa skivor längre så är den inte oduglig. Finns andra sätt att lösa det på.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

googla på "remarry bd"

kan nog inte ge dig någon konkret länk pga forum regler tror jag

1
Skriv svar