EA når toppskiktet för HBT-jämställdhet

Robot
EA når toppskiktet för HBT-jämställdhet

Som första spelföretag någonsin har företaget nu uppnått Human Right Campaigns 100 procents-stämpel när de årligen bedömer företag utifrån system som ska underlätta för människor att vara sig själva.

#ea


Medlem
EA når toppskiktet för HBT-jämställdhet

Då återstår det bara att vara konsumentvänliga då kanske?

Hört väldigt många uttalanden att EA är sämst bland giganterna att vara konsumentvänlig.

Medlem

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Medlem
Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Ah, det slog mig att det var mycket mer logiskt (och relevant) att bara använda HBT-termen med tanke på att det är det som LBGT översätts till.

Första stycket på Wikipedias Queer-sida förklarar, även om det är lite luddigt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det är ju bra om de nu även kunde uppnå samma procent för antalet nöjda kunder då hade de haft en ljus framtid att se fram emot.

Inaktiv

Allt för att skrapa ihop mer pengar, sorgligt, EA fortsätter att förvåna.

Medlem
Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Queer nämns dock inte i artikeln? Eller missade jag något?

Queer, likt Gay, har flera betydelser. Och som ofta så förvrids det för att användas som skällsord.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Queer nämns dock inte i artikeln? Eller missade jag något?

Queer, likt Gay, har flera betydelser. Och som ofta så förvrids det för att användas som skällsord.

Ja, gay betydde ju från början att man var glad

Inaktiv

Defense of Marrige, fick mig att skratta inombords. Det känns bara konstigt att ett spelföretag ska försöka så otroligt mycket. Fast det är väl helt annorlunda i USA....får inte en homosexuell, svart kvinna med snoppen på fel ställe samma respekt som alla andra, så haglar det stämningsansökningar åt höger och vänster. Att företagen sen kan göra en riktigt schysst PR av hela soppan är ju bara en bonus.

Men nu är detta EA, så det är lika humoristiskt oavsett.

Medlem

Skönt att de som ger ut nästan alla mina favoritspel står på sig i ett av världens minst toleranta länder.

Medlem
Skrivet av Segas:

Defense of Marrige, fick mig att skratta inombords. Det känns bara konstigt att ett spelföretag ska försöka så otroligt mycket. Fast det är väl helt annorlunda i USA....får inte en homosexuell, svart kvinna med snoppen på fel ställe samma respekt som alla andra, så haglar det stämningsansökningar åt höger och vänster. Att företagen sen kan göra en riktigt schysst PR av hela soppan är ju bara en bonus.

Men nu är detta EA, så det är lika humoristiskt oavsett.

Och varför skulle dom inte få samma respekt som alla andra?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Queer nämns dock inte i artikeln? Eller missade jag något?

Queer, likt Gay, har flera betydelser. Och som ofta så förvrids det för att användas som skällsord.

Ja, gay betydde ju från början att man var glad

Det var fler som var öppet gay på den tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Queer nämns dock inte i artikeln? Eller missade jag något?

Queer, likt Gay, har flera betydelser. Och som ofta så förvrids det för att användas som skällsord.

Ja, gay betydde ju från början att man var glad

Det var fler som var öppet gay på den tiden.

Gay som i glad eller gay som i homosexuell? Har inte för mig att jag har nånsin läst någonting om att vara öppet homosexuell var någonting socialt accepterat, såvitt jag minns.

Men men jag kan ha fel.

Medlem

"HBT" personer i all ära men att jämföra smärtan och skammen som en diskriminerad homosexuell ev. känner med smärtan hos människor som lever i proper misär i många av världens U-länder tycker jag är minst sagt osmakligt.

Medlem
Skrivet av tomten51:

"HBT" personer i all ära men att jämföra smärtan och skammen som en diskriminerad homosexuell ev. känner med smärtan hos människor som lever i proper misär i många av världens U-länder tycker jag är minst sagt osmakligt.

Kan ju bero på att det inte riktigt går att jämföra de båda rättvist med varandra, och det ska de inte heller göra.

Medlem
Skrivet av tomten51:

"HBT" personer i all ära men att jämföra smärtan och skammen som en diskriminerad homosexuell ev. känner med smärtan hos människor som lever i proper misär i många av världens U-länder tycker jag är minst sagt osmakligt.

Så bara för att det är värre på andra ställen skall man inte försöka förbättra hemma då eller vadå?
Då är det mer osmakligt att vi i väst kan gå och köpa ett spel eller andra lyxnöjen för pengar som skulle kunna hålla en familj, under svåra förhållanden, vid liv i ytterligare en månad.

Inaktiv

Efter att de har gjort det bra för HBTQPZNA-folket, så borde de tänka en del på sina konsumenter med...


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av tomten51:

"HBT" personer i all ära men att jämföra smärtan och skammen som en diskriminerad homosexuell ev. känner med smärtan hos människor som lever i proper misär i många av världens U-länder tycker jag är minst sagt osmakligt.

Kan ju bero på att det inte riktigt går att jämföra de båda rättvist med varandra, och det ska de inte heller göra.

Då tycker jag inte heller man skall kalla sin organisation för "human rights campain" då det antyder att de står för mänskligrättigheter i sin helhet inte något så smalt som gay frågor i stormakten USA.

Skrivet av Kiske:
Skrivet av tomten51:

"HBT" personer i all ära men att jämföra smärtan och skammen som en diskriminerad homosexuell ev. känner med smärtan hos människor som lever i proper misär i många av världens U-länder tycker jag är minst sagt osmakligt.

Så bara för att det är värre på andra ställen skall man inte försöka förbättra hemma då eller vadå?
Då är det mer osmakligt att vi i väst kan gå och köpa ett spel eller andra lyxnöjen för pengar som skulle kunna hålla en familj, under svåra förhållanden, vid liv i ytterligare en månad.

Det var inte så jag menade men jag håller med dig fullt Kiske, människor är själviska varelser. "ignoreance is bliss".

Inaktiv
Skrivet av Muhammed:

Efter att de har gjort det bra för HBTQPZNA-folket, så borde de tänka en del på sina konsumenter med...

Intäkter först, konsumenten sist (EAs tänk).

Medlem

Säga vad man vill om EA, men detta kan jag bara se som något positivt!

Medlem
Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

Ah, det slog mig att det var mycket mer logiskt (och relevant) att bara använda HBT-termen med tanke på att det är det som LBGT översätts till.

Första stycket på Wikipedias Queer-sida förklarar, även om det är lite luddigt.

Tolkade det som en synonym till bisexuell. Kan någon förtydliga om jag har fel?

Medlem

Oj, en ung vit man (ren gissning, iofs, men given the demographics of this site, kombinerat med lat-ironiskt macro-use så är det en ganska välgrundad sådan) skiter i det? Då kan det inte vara en viktig nyhet!

Eller så tar man det för vad det är, en trevlig nyhet om ett företag som gör något gott (oavsett grundläggande motiv) för en grupp människor som ofta är utsatta.

Medlem

Kanske får vi se, PTH, PTV och Tuck som options i character creation menu fram över.

Medlem

Mycket bra av EA, en faktiskt viktigare fråga än deras ofta dåliga kundsupport etc, detta handlar om grundläggande mänskliga rättigheter och det är för mig betydligt viktigare än huruvida jag slipper dåliga spel pga överanvända spelserier och liknande..

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Oj, en ung vit man (ren gissning, iofs, men given the demographics of this site, kombinerat med lat-ironiskt macro-use så är det en ganska välgrundad sådan) skiter i det? Då kan det inte vara en viktig nyhet!

Eller så tar man det för vad det är, en trevlig nyhet om ett företag som gör något gott (oavsett grundläggande motiv) för en grupp människor som ofta är utsatta.

Du gissar inte så bra.

Snarare en vit (vad nu det har för betydelse) medelålders pappa till tre ...

Men jag ska genast återfalla i ledet och nicka i takt till detta larv. Förlåt att jag inte brydde mig. Jag känner mig verkligen rutten som människa. Hur ska jag kunna förlåta mig själv ...

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Snarare en vit (vad nu det har för betydelse) medelålders pappa till tre ...

Men jag ska genast återfalla i ledet och nicka i takt till detta larv. Förlåt att jag inte brydde mig. Jag känner mig verkligen rutten som människa. Hur ska jag kunna förlåta mig själv ...

Uppenbarligen så brydde du dig tillräckligt för att kommentera och du valde att bidra med något i tråden bara för att demonstrera din åsikt om att du inte bryr dig. Paradoxalt.

Att du är vit (och gissningvis heterosexuell) medelålders man betyder rätt mycket, du är en av de mest previligierade i samhället. Utanförskap är väldigt ovanligt för den samhällsgruppen och då är det lätt att "inte bry sig". Det är också en del av problemet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ja inte ens EA kan väl vara helt i genom onda och att de försöker sprida lite liberala strömningar är ju i alla fall hedervärt, det ursäktar dock inte deras brott mot den spelande mänskligheten och att allt de tar i blir till sk*t...

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av IceDusT:

Snarare en vit (vad nu det har för betydelse) medelålders pappa till tre ...

Men jag ska genast återfalla i ledet och nicka i takt till detta larv. Förlåt att jag inte brydde mig. Jag känner mig verkligen rutten som människa. Hur ska jag kunna förlåta mig själv ...

Uppenbarligen så brydde du dig tillräckligt för att kommentera och du valde att bidra med något i tråden bara för att demonstrera din åsikt om att du inte bryr dig. Paradoxalt.

Att du är vit (och gissningvis heterosexuell) medelålders man betyder rätt mycket, du är en av de mest previligierade i samhället. Utanförskap är väldigt ovanligt för den samhällsgruppen och då är det lätt att "inte bry sig". Det är också en del av problemet.

Nej, inte paradoxalt alls. Jag uttryckte min åsikt på ett forum. Min åsikt var att jag inte brydde mig. Verkar vara riktigt svårt för en del att begripa. Varför förstår jag inte ... Varför är det så provocerande att jag inte bryr mig? MÅSTE jag bry mig?

Men jag är inte intresserad av att diskutera det här fram och tillbaka på ett forum som "borde" handla om spel. Ville jag diskutera HBT-frågor hade jag sökt mig till sidor som QX eller RFSU. Och med det sagt. Fucks given: 0

Skrivet av Sheep:

Trodde queer betydde "konstig" eller "märklig" på engelska, som Tolkien använde det i sina böcker... Vad betyder det nu för tiden?

http://bit.ly/KSKifv

Mångfacetterat ord för många olika företeelser.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar