En fråga till er på FZ!

Medlem
En fråga till er på FZ!

Tjena FZ. Har väl hängt har sen jag vart medlem men inte skrivit så mycket på forumen men alltid besökt er och har FZ som startsida. Men till min fråga hur lyckas ni kunna göra recensioner på spel som inte har släppt ännu.

Menar man kan se en recension på ett spel kanske 1-3 dagar innan release. O förhandstitt på spel som är flera månader kvar till release men jag tror dem kommer ifrån spelmässor etc.

Har alltid undrat detta samt en annan fråga skulle ni kunna göra en FZ app till android/ios skulle vara mycket smidigare brukar kolla in på FZ om man är ute från mobilen eller om man sitter på bussen ^^

Medlem

Alla seriösa spelsidor/tidningar osv får recensionsexemplar av spel (oftast) innan de släpps. Ett spel som t.ex. släpps 30 november måste ju varit klart några veckor tidigare så att tryckerier hinner trycka upp skivor och transportera ut de till alla butiker inför releasedagen, då har de också möjlighet skicka recensionsex ut till recensenter.

FZ har ju mobilversion av sin sida som jag tycker funkar bra när man mobilsurfar.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Alla seriösa spelsidor/tidningar osv får recensionsexemplar av spel (oftast) innan de släpps. Ett spel som t.ex. släpps 30 november måste ju varit klart några veckor tidigare så att tryckerier hinner trycka upp skivor och transportera ut de till alla butiker inför releasedagen, då har de också möjlighet skicka recensionsex ut till recensenter.

FZ har ju mobilversion av sin sida som jag tycker funkar bra när man mobilsurfar.

Mja mobilversionen funkar bra men skulle vara bra att ha den som en app också
Så du menar att FZ får ett recensionsex av ett spelföretag som är redan färdigt? Eller får dem ett exemplar för att kunna testa det tidigare för att göra sin recension?

Medlem

Tyvärr så trycker spelbolagen på att det ska vara en bra recension om de ska få den tidigare. Inte direkt men om de får många dåliga omdömen på raken tar det nog längre tid att få nästa spel. Inget konstigt med det. Rätt mänskligt faktiskt.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag har svårt att tänka mig att t.ex FZ endast får skriva förhands-recensioner om de ger ett bra betyg. Det finns sidor som gör så, och tar emot mutor osv, men jag tror knappast FZ är en av de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Sist jag förbokade ett spel på CDON så damp det ner i brevlådan dagen innan det officiella release datumet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Från Spelbutiken brukar jag få 3-4 dagar innan. Crysis 2 damp ner 11 dagar innan! Självklart kunde jag inte spela innan releasedagen dock.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tänkte främst nu så släppte ju FZ en recension om Hitman Absolution vad jag vet så kan man inte spela det först imorgon den 20/11

Medlem

Ja, och som skrevs tidigare så får sidor som sysslar med seriösa recensioner ett ex i förväg för att kunna recensera innan det släpps.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar