Epic Mickey 2: The Power of Two

Robot
Epic Mickey 2: The Power of Two

Trots – och tack vare – sin trasighet lyckades Warren Spectors vemodiga saga träffa rakt i hjärtat. Återkomsten rättar till en del brister men berättelsen överglänser spelet.

#epic-mickey, #epic-mickey-2-the-power-of-two


Medlem
Epic Mickey 2: The Power of Two

Ska detta föreställa en spelrecension? Har sällan stött på en samling text som sagt så lite. Det enda bestående som jag bär med mig efter att ha läst detta är att kameran inte är särskilt bra och att recensenten hellre spelar ensam än co-op. Har ni några krav på era recensenter eller får man helt enkelt betalt per bokstav?

Detta är dessvärre inget undantag här, där många skribenter glatt återupplever sina svenskalektionskunskaper utan att reflektera över varför de skriver texten. Ibland lyckas ni riktigt bra, men ibland känns det mest som rent ordbajsande.

Medlem
Skrivet av Radiomorph:

Ska detta föreställa en spelrecension? Har sällan stött på en samling text som sagt så lite. Det enda bestående som jag bär med mig efter att ha läst detta är att kameran inte är särskilt bra och att recensenten hellre spelar ensam än co-op. Har ni några krav på era recensenter eller får man helt enkelt betalt per bokstav?
Detta är dessvärre inget undantag här, där många skribenter glatt återupplever sina svenskalektionskunskaper utan att reflektera över varför de skriver texten. Ibland lyckas ni riktigt bra, men ibland känns det mest som rent ordbajsande.

Är du missnöjd så kolla på The Angry Joe Show, alla kanske inte tycker om hans sketcher och humor...men han är jävligt bra på att förklara varför spel är bra/dåliga i sina recensioner och ger rättvisa betyg
Själv har jag börjat föredra video recensioner framför text för dom brukar få med mer information på t ex 15 minuter än en textrecension kan få innan det blir för många sidor för att publiceras.

(hintedi wink wink FZ)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ska definitivt kolla upp det.

Edit: Och jag gillar det. Blev lite rädd först att det bara handlade om totalsågningar efter att ha sett AC2. Borderlands 2-recensionen tog dock död på den föreställningen. Kanske törs jag till och med titta på X-com-recensionen (ett spel i min ägo som jag lagt på is).

Off topic, men men...

Medlem

Recensionen berättar verkligen inget om hur spelet funkar. Hur är det uppbyggt, vad gör man? Fattar inte.

Mest en ordsallad som försöker beskriva något så svårt att relatera till som recensentens subjektiva känslovärld när han spelar. Jaha säger jag bara när jag läser det, kul för dig.

Funderar ni inte varför så många om och om igen ryter till ang. era recensioner?

Medlem

Det är ju coop och på PC så jag lär köpa det så småningom.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv
Skrivet av Radiomorph:

Ska definitivt kolla upp det.

Edit: Och jag gillar det. Blev lite rädd först att det bara handlade om totalsågningar efter att ha sett AC2. Borderlands 2-recensionen tog dock död på den föreställningen. Kanske törs jag till och med titta på X-com-recensionen (ett spel i min ägo som jag lagt på is).

Off topic, men men...

Angry Joe är så jävla bra så är bara att kolla in han i fortsättningen

Skrivet av Radiomorph:

Ska detta föreställa en spelrecension? Har sällan stött på en samling text som sagt så lite. Det enda bestående som jag bär med mig efter att ha läst detta är att kameran inte är särskilt bra och att recensenten hellre spelar ensam än co-op. Har ni några krav på era recensenter eller får man helt enkelt betalt per bokstav?

Detta är dessvärre inget undantag här, där många skribenter glatt återupplever sina svenskalektionskunskaper utan att reflektera över varför de skriver texten. Ibland lyckas ni riktigt bra, men ibland känns det mest som rent ordbajsande.

Finns väl kanske inte så mycket att säga om ett barnspel?

Medlem

Mycket fin recension! Objektivitet är en illusion och ett hinder i de flesta recensioner, det här gjorde mig väldigt nyfiken på båda EM-spelen.

Medlem

Jag förstår inte varför det ska vara så mycket hat på recensionerna hela tiden? Man går inte fram till en konstnär för att säga att hans tavla ser förjävlig ut, lämna deras verk åt deras tycke. Man kan ju alltid köpa spelet och skapa sin egen uppfattning om man är missnöjd med recensionen, tycker inte man ska yttra sig förrän man spelat spelet själv.

Inaktiv
Skrivet av OscarorE:

Jag förstår inte varför det ska vara så mycket hat på recensionerna hela tiden? Man går inte fram till en konstnär för att säga att hans tavla ser förjävlig ut, lämna deras verk åt deras tycke. Man kan ju alltid köpa spelet och skapa sin egen uppfattning om man är missnöjd med recensionen, tycker inte man ska yttra sig förrän man spelat spelet själv.

Tycka vad man vill om recensionerna men ditt resonemang haltar. Jag läser ju recensioner för att bilda mig en uppfattning om spelet INFÖR ett eventuellt köp.

Medlem
Skrivet av vgarde:

Recensionen berättar verkligen inget om hur spelet funkar. Hur är det uppbyggt, vad gör man? Fattar inte.

Mest en ordsallad som försöker beskriva något så svårt att relatera till som recensentens subjektiva känslovärld när han spelar. Jaha säger jag bara när jag läser det, kul för dig.

Funderar ni inte varför så många om och om igen ryter till ang. era recensioner?

Det börjar skönjas samma när man läser PCG...
Vissa recensioner kan vara riktigt intetsägande, istället är det en massa anektdoter och dylikt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Radiomorph:

Ska definitivt kolla upp det.

Edit: Och jag gillar det. Blev lite rädd först att det bara handlade om totalsågningar efter att ha sett AC2. Borderlands 2-recensionen tog dock död på den föreställningen. Kanske törs jag till och med titta på X-com-recensionen (ett spel i min ägo som jag lagt på is).

Off topic, men men...

Kolla definitivt på X-Com recensionen, den är riktigt bra. Jag blev själv väldigt sugen på spelet efter att ha kollat på den, han förklarar grundligt vad som är grymt i spelet och föreslår även en del grejer som dom kunnat ta med från orginalet för att göra spelet ännu bättre än vad det redan är


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Tyvärr så måste jag hålla med om att jag inte fattar hur spelet funkar, är spelet likt första spelet? Det kanske det står i den här recensionen men jag vet inget om första spelet heller.

Du berättar om vad du tycker om ett spel som du inte ens förklarar hur det funkar. I dont get it.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

O how the mighty has fallen... Kan inte Warren Spector återgå till sina rötter och göra storslagna och magnifika spel med sin unika talang istället för att låta sin hybris förtära hans karriär med detta trams.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

O how the mighty has fallen... Kan inte Warren Spector återgå till sina rötter och göra storslagna och magnifika spel med sin unika talang istället för att låta sin hybris förtära hans karriär med detta trams.

Kanske vill "varva ner" på gamla dar...?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar