Tom Hardy blir Sam Fisher

Medlem
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Mellanare:

Ska inte Fassbender spela huvudrollen i Assassin's Creed? Dvs. Desmond i nutid och Altaïr I Animus?

Hoppas dessa två filmer blir hyfsade åtminstone, så man kan njuta av lite flashbacks till spelen. Hoppas verkligen inte de tar inspiration från Max Payne filmens hädelser.

Jo Fassbender har huvudrollen i assassins creed. vet inte om han spelar både Desmond och altair.

Nice!

Fassbender och Hardy är två skådisar jag råkar tycka är ganska bra faktiskt.
AssCreed och Splinter Cell är två spelserier jag tycker om.

Detta får mig att hoppas på dessa två filmer!
Please... PLEASE don't screw this up.

Och snälla var trogna mot serierna, det finns säkert värre saker än att som ett troget fan se en skapelse slaktas när det introduceras i ett annat media, men det gör det inte behagligare direkt...

Jag är rädd att de kommer kasta ut all lore och tidigare manus från dessa serier till förmån för ett Hollywood-spektakel i ett träsk av schaskiga Hollywood-CG-action-uppvisningar a'la Transformers. *kräks*


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Remus:

Han var fantastisk som Bane. Årets bästa skurk tillsammans med Da Silva.

Bara jag som tyckte Bane kändes som en parodi på sig själv? Var ju usel imo.
Iofs tycke jag det mesta med Dark Knight Rises var kass.

EDIT: Wow, blir nedröstad till max bara för att man har en annan åsikt än alla Tom Hardy/ Nolan Fanboiiiis.

Ja jag tyckte Bane var redigt dålig skurk i filmen, Bröderna Nolan har ju skrivit om honom så han är helt fel imo.

Bane ska vara ett Venomberoende muskelberg med IQ som är i klass med batman själv. Och självklart ska han ha en luchador mask.

Sen hjälpte det ju inte att Tom hardy lät som han försökte imitera Deckard Cain genom ett Darth Vader filter, det vart bara parodiskt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Remus:

Han var fantastisk som Bane. Årets bästa skurk tillsammans med Da Silva.

Bara jag som tyckte Bane kändes som en parodi på sig själv? Var ju usel imo.
Iofs tycke jag det mesta med Dark Knight Rising var kass.

Vet inte vilken version du såg men Filmen heter The Dark Knight Rises. parodi på sig själv? Tom spelade Bane sjukt bra. Nästan som Heath i Joker rollen imo. Fast självklart på ett helt annat sätt.

Undrar egentligen om heath vart vid liv idag... och han hade vart med i TDKR filmen och att det hade både vart Bane och Jokern mot Batman. Jag undrar verkligen hur filmen hade blivit

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Borde varit den här snubben. Kolla hur lik han är Sam Fisher: http://www.imdb.com/name/nm0000630/

Tom Hardy är en långt bättre skådespelare och går in för sina roller på ett helt annat sätt än vad Schreiber gör. Han är en kompetent skådespelare, absolut, men inte i samma klass som Hardy.

Tycker dessutom att de allt för ofta fokuserar på att hitta skådespelare som är lika spelkaraktären, vilket inte är i närheten lika viktigt som att hitta någon som kan skapa en intressant tolkning av karaktären.

För övrigt är det väldigt intressant med två stora spelfilmatiseringar som faktiskt castat två guldkorn. Det ser man inte allt för ofta. Både Fassbender och Hardy är två kvalitetsskådespelare som sällan tackar ja till filmer de inte själva tror på. Älskar Fassbender i Shame och Prometheus, men framför allt i Inglourius Bastards där jag tycker han gör sin bästa roll. Hardy har ju varit inblandad i mycket av hög kvalitet och tänker framför allt på hans prestationer i Warrior och Dark Knight Rises. Hans tolkning av Bane ligger helt klart på min topplista över bästa filmskurkar någonsin. Bara hans blick genom filmen ger ett rått och skrämmande intryck.

Problemet jag kan se i det här läget är att det absolut största felet man gör när man filmatiserar ett spel är att kopiera story och karaktärer rakt av, vilket ofta leder till krystade manus som sällan håller i en vanlig långfilm. Jag ser hellre att man skriver ett manus inspirerat av universumet spelet utspelar sig i och spinner vidare på en egen story. Det ger författaren och regissören lite konstnärlig frihet och det är större chans att vi får se något av kvalitet.

Är väldig spänd på att författare och regissör ska utannonseras för båda filmer då det säger allt om hur slutresultatet kommer bli. Jag hoppas på något i stil med Sam Mendes eller Marc Forster. Christopher Nolan hade varit häftigt till Assassins Creed men tror inte att det kommer hända.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Remus:

Han var fantastisk som Bane. Årets bästa skurk tillsammans med Da Silva.

Bara jag som tyckte Bane kändes som en parodi på sig själv? Var ju usel imo.
Iofs tycke jag det mesta med Dark Knight Rises var kass.

EDIT: Wow, blir nedröstad till max bara för att man har en annan åsikt än alla Tom Hardy/ Nolan Fanboiiiis.

Ja jag tyckte Bane var redigt dålig skurk i filmen, Bröderna Nolan har ju skrivit om honom så han är helt fel imo.

Bane ska vara ett Venomberoende muskelberg med IQ som är i klass med batman själv. Och självklart ska han ha en luchador mask.

Sen hjälpte det ju inte att Tom hardy lät som han försökte imitera Deckard Cain genom ett Darth Vader filter, det vart bara parodiskt.

Självklart får du tycka så, inget fel med det.
Men det är lite det som är min poäng med inlägget ovan.

Bane SKA vara på ett speciellt sätt. Varför, och i så fall hur? Finns ju massor av varianter av Bane, vilket är den rätta? Nolan har gjort helt rätt genom att titta på de Batman-filmer som redan gjorts, slänga dem i papperskorgen och göra på sitt eget sätt med sin egen bild av Gotham City. Tänk dig hur det skulle se ut om dessa hjältar/skurkar verkligen skulle finnas i samhället som det ser ut idag. Det är precis den realismen och trovärdigheten Nolan strävar efter i sin trilogi, därav denna variant av Bane och även Jokern och Scarecrow. Det skulle inte fungera med en onaturligt stor människa, det skulle bryta mot reglerna i just detta universum. Vem skulle i så fall spelat honom? Skådespelarprestation går först alla gånger. Skulle du hellre velat ha den Bane från Batman & Robin? För det är ju närmare serietidningarna än vad Nolans version är, åtminstone utseendemässigt. Och gällande hans IQ så tycker jag att han på ett rent intellektuellt plan utklassade Batman. Du tycker inte att hans plan var ganska bra genomförd?

Det är även ovanstående känsla de strävar efter i kommande Man of Steel, där Nolan skriver och producerar, som jag verkligen ser fram emot. En mörkare variant av Superman är något som verkligen behövs.

Skrivet av Remus:

Han var fantastisk som Bane. Årets bästa skurk tillsammans med Da Silva.

Helt rätt, håller med. Da Silva var inte bara en årets bästa skurkar, utan den bästa Bondskurken någonsin tycker jag.

12
Skriv svar