Black Ops II – rekordsättare eller inte?

Robot
Black Ops II – rekordsättare eller inte?

Activision avslöjar inte de exakta försäljningssiffrorna för Black Ops II, men under sitt första dygn håvade det in mer pengar än första Black Ops och – kanske – Modern Warfare 3.

#call-of-duty-black-ops-ii, #activision, #call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-black-ops


Medlem
Black Ops II – rekordsättare eller inte?

Eftersom Black Ops 2 faktiskt är riktigt nice, fick det tidigare i veckan, så kan man hoppas att det lyckas bättre än de andra så Activision ser att ansträngning lönar sig. Skulle vara synd om det är spelet som faktiskt visar intresse för förändring och utveckling skulle vara det som får serien att falla. Isåfall så är MW4 garanterat att följa istället för nått nytt.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Ansträngning och Blops går knappast ihop va!?

Det är ju precis som första spelet fast med nya skins i form av framtids vapen.

Medlem
Skrivet av Tigercamel:

Ansträngning och Blops går knappast ihop va!?

Det är ju precis som första spelet fast med nya skins i form av framtids vapen.

BO2 är inte som BO1 är stor skillnad på spelkänslan mellan dessa två...

Känns mer som att det är MW3 i hur gubben springer och hur snabbt man kan döda, detta förstör mycket p.g.a "lag compensation" som både detta och MW3 lider mycket av.

(Vet ni inte vad "lag compensation" så kolla denna videon http://www.youtube.com/watch?v=reNPK8XD-k4)

Har stora problem av detta på mitt X360, och många av mina kompisar lider av samma.

Är nästan omöjlig att hålla en jämn nivå på hur de går när man spelar p.g.a detta, ena matchen skitbra andra matchen asdåligt..
I BO1 det att hålla en ganska jämn nivå på sitt spelande. Men i detta är det en helt annan femma...

Är rank 41 och känner knappt för att spela mer.

Men ni som spelar och tycker att det är kul så är det bästa vapnet smg'n "PDW-57"


signatur
Medlem
Skrivet av Tigercamel:

Ansträngning och Blops går knappast ihop va!?

Det är ju precis som första spelet fast med nya skins i form av framtids vapen.

Har du spelat spelet eller är det bara dina hata CoD känslor som plingar?

Eftersom att jag bara har sett spelat spelas av andra så kan jag inget säga om det.

Men jag vet att det ser annorlunda ut och jag trodde aldrig jag skulle säga det men det ser bättre ut och kampanjen så mycket bättre än dem flesta andra Shooter spelen.

Det finns saker som kunde uppdateras mer kan jag väl tänka mig, men att det spelar inte så mycket roll med just Black Ops 2.

Medlem

Det har blivit väldigt mycket fokus på hur mycket pengar spel drar in. Kan man få mer fokus på hur bra spelen faktiskt är istället och hur de kan förbättras. Visst, spelutvecklare måste tjäna pengar också, men det tjatas lite väl.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skrivet av Tigercamel:

Ansträngning och Blops går knappast ihop va!?

Det är ju precis som första spelet fast med nya skins i form av framtids vapen.

Du menar att spelet är ett "troll"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

vad har förändrats sen modern warfare ? i princip inget.. samma grafik, samma små banor, inga miljöer som går att förstöra osv... namnet är ju en pengasucce men det betyder inte direkt att spelen är bra direkt.. det är bara så jävla tjatigt nu alla blir till sig varje år som dom aldrig spelat nåt bättre fps i sitt liv.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad har förändrats sen modern warfare ? i princip inget.. samma grafik, samma små banor, inga miljöer som går att förstöra osv... namnet är ju en pengasucce men det betyder inte direkt att spelen är bra direkt.. det är bara så jävla tjatigt nu alla blir till sig varje år som dom aldrig spelat nåt bättre fps i sitt liv.

Jag ser på det årliga cod-spelet ungefär som Saw-filmerna. De kom ut med en ny till Halloween varje år 6-7 år i sträck. I grunden samma filmom och om igen, man visste vad man fick men det var underhållande ändå.
CoD-spelen har sin publik, de gillar att få samma formel serverad om och om igen med små ändringar.
Så länge det finns 5-6 miljoner människor som gillar cod-formeln så kan de väl få ha det; precis som det finns folk som älskar alla saw, halloween, friday th 13th, freddy krueger-filmer osv osv.
Jag sitter mitt i emellan, köpt några CoD-spel men inte ens hälften av de alla som kommit ut. Köpte Blops 2 nu och gillar det. Men det är inte världens bästa spel och kommer inte hålla mitt intresse så länge.

Medlem

Black Ops 2 har dom faktiskt lyckats riktigt bra med imo. Kampanjen är lite längre än vanligtvis, dom har slängt in en hel del nya saker i den men i grund och bottnen är det fortfarande Cod.
Zombies är riktigt jäkla kul och är extremt underhållande att spela tillsammans med vänner

Multiplayer är däremot same old, som jag förväntade mig. Däremot har dom tagit bort de mest irriterande killstreaks och nerfat kniven, så man kommer nog spela MP ett tag trots allt.

Så här skulle Cod ha sett ut redan för två-tre spel sedan!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fungerar split screen i black ops via dator, dvs en med kontroll och en med tangentbord/mus?

Funkar det i någon av ettan eller tvåan?

Medlem

ändå gnäller alla utvecklare om hur mkt pirater kostar för dom. räcker det inte att få några miljarder för ett spel kanske?


signatur

//monster

Era
Medlem

Hade det slagit rekord skulle de talat om detta på alla sätt de kunnat, så något rekord blev det förmodligen inte.

Medlem

Det jag inte förstår är varför man måste begränsa PC-spelarnas möjligheter att skaffa egna rankade servrar?
Just nu är det i princip samma problem som i MW3 fast något modifierat. Man kopplar upp mot en random server, vilket i detta fallet inte är en spelarbaseerad client. Var är valfriheten? Nä fy fan!!!!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ändå gnäller alla utvecklare om hur mkt pirater kostar för dom. räcker det inte att få några miljarder för ett spel kanske?

Så det är OK att tanka, för att det inte skulle reglera "så mycket" för den höga vinsten.

Sedan att dra alla utvecklare över en kam, teamet bakom God Of War: Ghost of Sparta (PSP) fick knappast ihop den minsta planerade inkomsten när publiken valde att tanka hem pirat.

OnT: Grattis till Activision (om det stämmer).

Medlem

en snabb fråga, flyter det här på bättre än black ops ett och/eller Mw3? Funderar på att införskaffa spelet men hade problem i form av något konstigt fryslag i black ops 1 (MW3 har inte något konstigt lag på datorn).

Medlem

Mass Effect 2 försäljningen har ökat dramatiskt på senaste tiden

Medlem
Skrivet av krythorian:

en snabb fråga, flyter det här på bättre än black ops ett och/eller Mw3? Funderar på att införskaffa spelet men hade problem i form av något konstigt fryslag i black ops 1 (MW3 har inte något konstigt lag på datorn).

Skaffat spelet till PC och PS3, Och kan säga lugnt att det flyter på bra. Underbart spel inga connection issues förutom när webb-tv är på på en annan dator då vi bara har runt 4.50 till 5 mbit in och ut 0.50 mbit. Så det är förvånansvärt hur bra det flyter på för mig med den uploaden. Dock är jag riktigt orolig för ps3 versionen som jag beställt från amazon då jag har sett flera youtubers som spelar ps3 ha framerate, lag issus, ps3:et fryser i menyerna och så, matchmaking prioblems. Så kommer troligen skicka tillbaka den till amazon och beställa den igen för X360 men det är lite surt för det kostar mig en 30€ mer än vad det gjorde innan för 360 versionen av hardened edition. Bara för att det är efter släppet nu:(

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:

ändå gnäller alla utvecklare om hur mkt pirater kostar för dom. räcker det inte att få några miljarder för ett spel kanske?

Räcker och räcker. Det vill väl maximera intäkterna som vilket företag som helst, vilket är svårt om folk piratkopierar. Jag säger inget om piratkopiering i allmänhet, är inte så insatt i hur många som laddar ner spel, men det är ju ganska rimligt att spelutvecklare inte tycker om att folk laddar ned deras spel när de vill tjäna pengar på dem.

Om någon tar en del av din lön, även om det bara är 2-3% av inkomsten, så skulle du väl inte bli så glad eller? Även om det du får "räcker" gott och väl.

Av vad jag har sett av blops 2 så har de gjort mer skillnader än mw-serien gjort sen cod 4.

Kampanjen är mer personlig, Personerna kanske inte är enormt djupa men bättre än i alla tidigare cod spel tillsammans, inklusivt "the bad guy" som man får veta mer om varför han blev som han blev.

Vi har strike force uppdragen som är även om de inte är så bra de kunde vara så är det ändå en förändring.

I ett flertal delar av kampanjen så kan man också kontrollera drönare, direkt eller indirekt(man kan dirigera dem mot var de ska skjuta och åka) vilket också är nytt för cod.

Jag har inte sett något från multiplay däremot.

Medlem

Fyfan säger jag bara. Black Ops 2 är väl som alla andra COD spel när det kommer till att döda och bli dödad, men allt annat är bara... konstigt. Tycker inte om den där 10 tillbehör-grejen dom valde att ha med i spelet. Känns bara skumt. Det tar för lång tid att levela och låsa upp attachments till alla vapen. Nu ska vi se... sen är det ju spawnsystemet också. Skit. Känns lite som MW3 där. "Dominoeffekten" finns fortfarande kvar. Hur flyter spelet på i jämförelse med MW3? Inte bra alls. Men det kanske blir bättre med tiden när alla ha lärt sig spela istället för att sitta i ett hörn hela matchen.

Jag ger spelet en 4/10. Jag kommer garanterat spela detta spel tills nästa COD-spel släpps om ett år, men jag kommer skrika konstant och bli jävligt förbannad på allt och alla. Men inget nytt där. Så ja, ännu ett COD-spel. Vi ses om ett år. GG.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Av vad jag har sett av blops 2 så har de gjort mer skillnader än mw-serien gjort sen cod 4.

Kampanjen är mer personlig, Personerna kanske inte är enormt djupa men bättre än i alla tidigare cod spel tillsammans, inklusivt "the bad guy" som man får veta mer om varför han blev som han blev.

Vi har strike force uppdragen som är även om de inte är så bra de kunde vara så är det ändå en förändring.

I ett flertal delar av kampanjen så kan man också kontrollera drönare, direkt eller indirekt(man kan dirigera dem mot var de ska skjuta och åka) vilket också är nytt för cod.

Jag har inte sett något från multiplay däremot.

Multiplayer är precis som i MW3, men nu finns det ett league system som fungerar som Starcraft 2. Dvs man spelar 5 matcher och blir sedan placerad i en liga som matchar ens skills från testmatcherna.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Såna pengar är ju skrämmande bra. Måste ju vara minst 5 i topp i CoD serien om inte 3 i topp.

3.4 Miljarder kronor!!! o.O Under de första 24 timmarna!! >_>

Medlem

IGN säger att black ops 2 sålde en halv miljard dollar första dygnet.

Medlem

Och jag är en av de jävla idioterna som fick ryck och köpte det igen och blev besviken. Tycker dom kan göra en ny engine nu och vara lite innovativa så det känns som om man köper något nytt och fräscht istället! Ger alltid det nya en chans för att få den episka COD4 och World at War känslan igen men det är inte lönt

dmn
Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Tigercamel:

Ansträngning och Blops går knappast ihop va!?

Det är ju precis som första spelet fast med nya skins i form av framtids vapen.

BO2 är inte som BO1 är stor skillnad på spelkänslan mellan dessa två...

Känns mer som att det är MW3 i hur gubben springer och hur snabbt man kan döda, detta förstör mycket p.g.a "lag compensation" som både detta och MW3 lider mycket av.

(Vet ni inte vad "lag compensation" så kolla denna videon http://www.youtube.com/watch?v=reNPK8XD-k4)

Har stora problem av detta på mitt X360, och många av mina kompisar lider av samma.

Är nästan omöjlig att hålla en jämn nivå på hur de går när man spelar p.g.a detta, ena matchen skitbra andra matchen asdåligt..
I BO1 det att hålla en ganska jämn nivå på sitt spelande. Men i detta är det en helt annan femma...

Är rank 41 och känner knappt för att spela mer.

Men ni som spelar och tycker att det är kul så är det bästa vapnet smg'n "PDW-57"

You lost me at "på mitt X360".

Funkar fint på PC.

Medlem

Jag satte mig ner igår och gav spelet en ärlig chans.

Jag vill så gärna tycka om Black Ops II eftersom jag dels gillar krigsspel och dels uppskattar fin grafik.

Men herregud, det finns ingen spelglädje i det! Hur fint det än må vara, hur mycket action de än smetar in, så är det något vitalt som fattas. Det är svårt att peka på vad, men det är så... oengagerande?!

Jag kan mycket väl tänka mig att folk som normalt inte spelar så ofta, tycker att det är en häftig spelupplevelse med BOII, men jösses vad platt och tråkigt det är. :S

Det är ingen känsla i striderna, trots att man har skapat herrejösseseldstrider titt som tätt. Det känns som att man möter halva jordens befolkning i varje eldstrid, även om det gäller en hydda mitt ute i djungeln! Man tål dessutom ett gäng plugg i pannan innan man faller till marken, vilken är en moodbreaker om något.

Nej.. less is more säger jag bara. Att bara peppra hejvilt mot 1 miljard fiender i en oförstörbar terräng går helt enkelt inte hem. Hos mig alltså. Tydligen hos sjukt många andra. Uppenbarligen.

Häppårä!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Försäljningssiffror speglar ju inte kvalitén på spelet.

Medlem

Förskräckligt i så fall

För Blops2 är ju crap!

Men det talar för att vilken skitide som helst kan kanske få ta del av kickstart.Iaf så länge man tar med bokstäverna B.l.o,p,s i betäckningen


signatur

Denon / Pioneer

12
Skriv svar