Ta bort ogilla knappen

Medlem
Ta bort ogilla knappen

Seriöst, allt den gör är att sprida en negativ känsla på sidan då folk använder den för att dom helt enkelt inte håller med det som skrivs.

På facebook har dom bara en tumme upp av just den anledningen att en tumme ner bara sprider negativa känslor, vill vi verkligen ha negativa känslor på forumet?

Vad är syftet med systemet?
Jag tolkar syftet med up och down att seriösa poster som bidrar till forumet ska upvotas och onödiga kommentarer som "detta är skit", "bra spel" och sånt skulle nervotas.

Hur används systemet?
Den åsikten man håller med om upvotas och det man inte håller med om downvotas, en sorts åsiktsmaskin där de åsikter som inte matchar dina åsikter ska helst tryckas ner till ruinens brant och de åsikter som matchar dina ska ligga på topp även om det bara står "haha detta spel äger"

Vad ger effekten av nuvarande användning?
Ser väldigt många seriösa poster som får en massa downvotes bara för att det personen skriver råkar gå emot just det som "de flesta" tycker. Hur kul är det för den personen och får det för effekt?
Jo det gör att personen blir mindre benägen att skriva igen och vi kanske tappar den seriösa användaren.
Effekten blir att den som väl vill skriva något seriöst och ett inlägg som faktiskt bidrar till något även om det råkar gå emot i åsikt av vad andra tycker blir downvotad, kommer tillbaka och ser 10 downvotes och blir mindre benägen att skriva sina åsikter igen.

EX: alla miljoner codnyheter så downvotas "alltid" alla positiva kommentarer om spelet av folk som inte gillar det.
Många kanske gör det av ren princip eller för att de tycker att det är kul vad jag vet.

Har två förslag på lösningar:
1: Ta bort möjligheten att downvota helt. (bästa lösningen)
2: Behåll downvote med se till att man inte kan hamna på "minus" Alltså man kan bara använda downvotes för att kontra upvotes.

Peace and love


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Seriöst, allt den gör är att sprida en negativ känsla på sidan då folk använder den för att dom helt enkelt inte håller med det som skrivs.

På facebook har dom bara en tumme upp av just den anledningen att en tumme ner bara sprider negativa känslor, vill vi verkligen ha negativa känslor på forumet?

Vad är syftet med systemet?
Jag tolkar syftet med up och down att seriösa poster som bidrar till forumet ska upvotas och onödiga kommentarer som "detta är skit", "bra spel" och sånt skulle nervotas.

Hur används systemet?
Den åsikten man håller med om upvotas och det man inte håller med om downvotas, en sorts åsiktsmaskin där de åsikter som inte matchar dina åsikter ska helst tryckas ner till ruinens brant och de åsikter som matchar dina ska ligga på topp även om det bara står "haha detta spel äger"

Vad ger effekten av nuvarande användning?
Ser väldigt många seriösa poster som får en massa downvotes bara för att det personen skriver råkar gå emot just det som "de flesta" tycker. Hur kul är det för den personen och får det för effekt?
Jo det gör att personen blir mindre benägen att skriva igen och vi kanske tappar den seriösa användaren.
Effekten blir att den som väl vill skriva något seriöst och ett inlägg som faktiskt bidrar till något även om det råkar gå emot i åsikt av vad andra tycker blir downvotad, kommer tillbaka och ser 10 downvotes och blir mindre benägen att skriva sina åsikter igen.

EX: alla miljoner codnyheter så downvotas "alltid" alla positiva kommentarer om spelet av folk som inte gillar det.
Många kanske gör det av ren princip eller för att de tycker att det är kul vad jag vet.

Har två förslag på lösningar:
1: Ta bort möjligheten att downvota helt. (bästa lösningen)
2: Behåll downvote med se till att man inte kan hamna på "minus" Alltså man kan bara använda downvotes för att kontra upvotes.

Peace and love

Det nya systemet orsakar också att många verkar använda downvotes istället för att skapa en diskussion genom att citera ett inlägg. Håller med dig om att systemet behöver antingen förändras eller tas bort. Ett argument som jag oftast hör som positivt med det nya systemet är "man väger upp de inlägg som är mer relevanta eller välskrivna". Detta gör att inlägg, oavsett hur "bra" eller "dåliga" de är, kan hamna bland toppkommentarerna. Precis som du beskriver verkar det finnas många som gillar att downvota "bara för att de kan" och vice versa.

Saknar fz innan det nya systemet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker att man kan skrota hela systemet. Nedröstning sker som du beskriver varje gång någon inte håller med om inlägget i fråga, men samtidigt postas det även fler kommentarer som bara fiskar uppröstning. Tycker att systemet i stort sänker kvaliteten på kommentarerna.

Medlem

Själv saknar jag FragZone anno 2003 och tidigare, på den tiden hade det antagligen inte gjort någon skillnad om det funnits upp/ner-tumme. Varför? Jo för på den tiden så höll nästan uteslutande alla en seriös nivå på forumen.

Det var en trevlig stämning och en seriös ton här då. Folk tog sig tid att formulera sig väl och kvalitén på inläggen var bra.

Detta har kommit att ändras de senaste åren, inte bara här på FZ, utan på hela WWW.

Såhär ser det ut nu, samtliga inlägg jag citerar nedan är från en och samma tråd som behandlade recensionen av CoD: Blops2. Detta är ett kort urval som jag hittade genom att scrolla igenom de några av de första inläggen i tråden, skulle jag fortsatt skulle jag hittat säkert totalt 80-90 liknande poster... ...i en tråd med 160 inlägg...

Som ni kan se är nivån och relevansen så jävla låg att jag skäms över att vara människa. Det känns som vi devolverat till ett tidigare grottmännisko-stadie.

Skrivet av Fisse:

4 av 5 ? Yeah right! *Fnissar*

Skrivet av Apministern:

Bah.

Alla med foliehattar på sig som ska börja skrika om mutor och gratis glass kan ju dra åt helsikeland.

Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

Skrivet av Mellansalt:

Känns som att dom har sminkat en gris.. avstår CoD tills dom gör något nytt & fräscht.

Skrivet av BeeJac:

Slutade läsa efter att du jämfört ghostrider med blade... du kan va skräp!

Skrivet av fakecake:

Allt man kan säga är "haters gonna hate".

Skrivet av ScarFace:

Jag antar att detta är ännu en humorartikel.

Skrivet av Skelögd:

Och IGN har blivit mutade i vanlig ordning av activision ser jag.

Skrivet av Sleazarn:

*hämtar popcorn*

Skrivet av Swink:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

det är väl quake också då antar jag ? eftersom det är ett fantasikrig, och diablo 2 också för det är ju väldigt orealistiskt

Du vet vad jag menar. Cod är så dåligt så det är orealistiskt i sin genre!

Enligt mig beror det till stor del på att den nyaste och yngsta generationen FZ-besökare har vuxit upp helt och hållet gömda bakom ett nick, helt anonyma och har därmed aldrig behövt ta något ansvar för hur de beter sig i den digitala världen som konsekvens.

Denna mentalitet sprider sig nu som en infektion. De som faktiskt brukade bete sig som människor även på internet börjar också dras med i den här vågen av vidrigt beteende för att annars blir man överröstad eller rent av trakasserad av resten av den här anonyma moben.

Nu säger jag inte att alla har den här mentaliteten... Men de är många och de blir fler och fler.

Man behöver aldrig stå till svars för hur illa man beter sig mot sina medmänniskor på internet. Du är anonym, så varför vara trevlig? Varför vara relevant? Varför bry sig om att skriva välformulerat.

En lösning på detta problem skulle kunna vara att tvinga alla att ha sitt riktiga namn som nick istället. För att få folk att göra det så får man skriva in sitt personnummer så hämtas namnen per automagik. De som inte väljer att byta sitt nick mot sitt riktiga namn tappar rätten att skriva på forumen, i kommentars-trådar etc.
Då kanske man kan få folk att bete sig som människor igen.

Jag vet inte riktigt om syftet med vote-systemet från början var tänkt att få upp de mest välskrivna kommentarerna eller ett sätt att visa om man håller med kommentaren eller inte. Men en mer kortsiktig lösning kan vara att ta bort "topp kommentarerna".

På så vis blir vote-systemet endast ett system som kan visa hur många som håller med eller inte håller med en kommentar. Då får man ändra countern också så den blir mer som på youtube och visar totala antalet down- OCH up-votes, inte den sammanlagda summan av positiva och negativa.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Själv saknar jag FragZone anno 2003 och tidigare, på den tiden hade det antagligen inte gjort någon skillnad om det funnits upp/ner-tumme. Varför? Jo för på den tiden så höll nästan uteslutande alla en seriös nivå på forumen.

Det är för att nu är alla 90-talister här.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag är 90-talist och har inga problem att håla mig från sådant.

Det jag tycker saknas är en seriösare attityd på själva användarupplägget. Som skrivs här ovan; Tvinga riktiga namn att synas t.ex. Skippa nicknamn helt, eller tillåt de som en andrahands identifikation, men tvinga riktiga för och efternamn som användarnamn. Då kan man inte vara anonym längre, så ingen som är seriös på forumet har något att förlora på det.

Men ja, On topic, downvotes behövs egentligen inte, och jag tror att upvotes skulle fungera bättre om det fungerade som rep. Rep som i något som sparas till din användare och visas ovanför din postcount.

En användare med mycket rep, en hjälpsam användare. Många andra forum använder sådana system, och jag tror att det skulle funka bra.

Edit: Bara det faktum att den väldigt konstruktiva posten här ovan fått två minus säger väl allt..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kan bara hålla med samtliga poster ovanför min +tummeupp åt er alla

Det är ganska patetiskt att välformulerade och informativa inlägg får massa downwotes då massa fjortisar som inte kan uppföra sig bland folk (och på forum) känner sig stötta, och måste racka ner på något.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Själv saknar jag FragZone anno 2003 och tidigare, på den tiden hade det antagligen inte gjort någon skillnad om det funnits upp/ner-tumme. Varför? Jo för på den tiden så höll nästan uteslutande alla en seriös nivå på forumen.

Det var en trevlig stämning och en seriös ton här då. Folk tog sig tid att formulera sig väl och kvalitén på inläggen var bra.

Detta har kommit att ändras de senaste åren, inte bara här på FZ, utan på hela WWW.

Såhär ser det ut nu, samtliga inlägg jag citerar nedan är från en och samma tråd som behandlade recensionen av CoD: Blops2. Detta är ett kort urval som jag hittade genom att scrolla igenom de några av de första inläggen i tråden, skulle jag fortsatt skulle jag hittat säkert totalt 80-90 liknande poster... ...i en tråd med 160 inlägg...

Som ni kan se är nivån och relevansen så jävla låg att jag skäms över att vara människa. Det känns som vi devolverat till ett tidigare grottmännisko-stadie.

Skrivet av Fisse:

4 av 5 ? Yeah right! *Fnissar*

Skrivet av Apministern:

Bah.

Alla med foliehattar på sig som ska börja skrika om mutor och gratis glass kan ju dra åt helsikeland.

Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

Skrivet av Mellansalt:

Känns som att dom har sminkat en gris.. avstår CoD tills dom gör något nytt & fräscht.

Skrivet av BeeJac:

Slutade läsa efter att du jämfört ghostrider med blade... du kan va skräp!

Skrivet av fakecake:

Allt man kan säga är "haters gonna hate".

Skrivet av ScarFace:

Jag antar att detta är ännu en humorartikel.

Skrivet av Skelögd:

Och IGN har blivit mutade i vanlig ordning av activision ser jag.

Skrivet av Sleazarn:

*hämtar popcorn*

Skrivet av Swink:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

det är väl quake också då antar jag ? eftersom det är ett fantasikrig, och diablo 2 också för det är ju väldigt orealistiskt

Du vet vad jag menar. Cod är så dåligt så det är orealistiskt i sin genre!

Enligt mig beror det till stor del på att den nyaste och yngsta generationen FZ-besökare har vuxit upp helt och hållet gömda bakom ett nick, helt anonyma och har därmed aldrig behövt ta något ansvar för hur de beter sig i den digitala världen som konsekvens.

Denna mentalitet sprider sig nu som en infektion. De som faktiskt brukade bete sig som människor även på internet börjar också dras med i den här vågen av vidrigt beteende för att annars blir man överröstad eller rent av trakasserad av resten av den här anonyma moben.

Nu säger jag inte att alla har den här mentaliteten... Men de är många och de blir fler och fler.

Man behöver aldrig stå till svars för hur illa man beter sig mot sina medmänniskor på internet. Du är anonym, så varför vara trevlig? Varför vara relevant? Varför bry sig om att skriva välformulerat.

En lösning på detta problem skulle kunna vara att tvinga alla att ha sitt riktiga namn som nick istället. För att få folk att göra det så får man skriva in sitt personnummer så hämtas namnen per automagik. De som inte väljer att byta sitt nick mot sitt riktiga namn tappar rätten att skriva på forumen, i kommentars-trådar etc.
Då kanske man kan få folk att bete sig som människor igen.

Jag vet inte riktigt om syftet med vote-systemet från början var tänkt att få upp de mest välskrivna kommentarerna eller ett sätt att visa om man håller med kommentaren eller inte. Men en mer kortsiktig lösning kan vara att ta bort "topp kommentarerna".

På så vis blir vote-systemet endast ett system som kan visa hur många som håller med eller inte håller med en kommentar. Då får man ändra countern också så den blir mer som på youtube och visar totala antalet down- OCH up-votes, inte den sammanlagda summan av positiva och negativa.

Du är.. inte seriös. Hoppas jag i alla fall. Om det är posts som den här du menar, så tar jag hellre FZ som det är nu än "2003".

Jesus fuckin' christ.

Medlem

Du får jättegärna förklara vad som var fel med vad han skrev.

Om du tycker den posten är dålig får du gärna vara lite mer konstruktiv än så, då det där är bland de bättre sakerna folk skrivit på länge. Ironiskt nog passade din oförklarande men trots det negativa post in bra på ämnet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag förstår fortfarande inte vad tummarna har för funktion. Det enda de gör för tillfället är ju att presentera de tre inlägg med flest upptummar högst upp (med en viss tröskel på minimum 5 tummar eller vad det är).

Det verkar inte finnas någon vidare plan på hur de här tummarna ska fungera utan jag tycker det mest verkar som en funktion en komitté bestämde skulle finnas ("facebook har tumme så tummar måste vi ha!") som sedan knåpades in utan någon större fundering på vad som ville uppnås. Jag tror att en del använder tummarna som ett system för om man håler med inlägget eller inte och andra för att betygsätta hur välskrivet/informerat ett inlägg är. Om de två grupperingarna finns, vilket jag är rätt säker på att det gör, har jag svårt att se hur man kan göra något vettigt med tummarna även om man tar bort den ena av dem.

Jag vet inte om det är fler som mig men jag har slutat att ens bry mig om tummarna för länge sedan och skulle inte sakna dem om de försvann. Särskilt när man ser dylika situtioner:

Skrivet av Person A:

Det här spelet suger åsnekulor !!"

Det får -40 tummar.

Skrivet av Person B:
Skrivet av Person A:

Det här spelet suger åsnekulor !!"

Håller mä!!

Det får +27 tummar.
Skulle gärna vilja veta hur logiken kring det där fungerar. Trådar med många inlägg brukar generera en eller flera sådana situationer.

Angående riktiga namn i forumet är jag inte riktigt säker på att jag gillar den idén alls. Inte för att jag har något att dölja men jag litar inte på befolkningen på internet. Idén var inte så populär i Blizzards forum heller med deras Real ID eller vad det hette så kan tänka mig att den inte kommer bli så poppis här heller.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag tycker att det är en märklig tanke, att folk skulle vara trevligare för att jag vet vad de heter. Ingen i verkliga livet som jag känner är trevlig utifrån det faktum att andra är medveten om människans namn. Är det i så fall någon typ av hämndaspekt som du syftar på här? Det är det enda jag kan tänka mig, eftersom det annars vore helt effektlöst. Skriver man något som är emot reglerna så blir du avstängd, vare sig du använder ditt riktiga namn eller inte. Jag tycker att rätten till anonymitet är principiellt viktig, och tycker inte att någon ska behöva ge ut sitt namn för att de skrivit "Hämtar popcorn". Det är inte rimligt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Om ni frågar mig så får dom gärna ta bort hela vote-systemet. Det ger ett ganska oseriöst intryck som skapar färre diskussioner och mer tummar i röven. Jag vill inte se passivitet på FZ där en kommenterar följt av att andra antingen gillar eller ogillar i stället för att skriva en egen åsikt. Människan kanske ha blivit så lat att man inte orkar skriva några rader själv längre?

Medlem

@redruM, det låter kanske inte helt logiskt, men forum där man har gjort så har väldigt goda resultat.

Topp-presteraren är nog rejsa.nu, som självklart också tar fördel av att ha en mindre, mer engagerad community, men det hjälper ändå en hel del att ha det så.

Som du säger Bojkott, folk är typ för lata för att skriva själva.. När man skriver en längre post får man responser som den Arkaith gav högre upp i tråden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Du får jättegärna förklara vad som var fel med vad han skrev.

Om du tycker den posten är dålig får du gärna vara lite mer konstruktiv än så, då det där är bland de bättre sakerna folk skrivit på länge. Ironiskt nog passade din oförklarande men trots det negativa post in bra på ämnet.

Vad är det du inte förstår? Hans post är komplett dravel. Som att riktiga namn eller dylikt skulle ändra något?

Vad han försöker få ut är ju bara att det var "bättre förr" och att han har varit här sedan 2003, vilket han är stolt över. Mentaliteten har givetvis ändrats, eftersom internet inte var lika utbrett då som det är nu, vilket betyder att fler personer registrerar sig, vilket leder till att annat sorts folk än hardcoreforumposters/gamers(t.ex Mellanare) postar.

tl;dr FZ är bra som det är. Sluta klaga på up/down vote varianten. Den är vanlig och betyder ingenting.

Medlem

Fast tittar man på olika forum så gör det faktiskt skillnad. Måste folk posta under sitt eget namn så tvingas de stå för det de säger. För dig kanske det inte gör någon skillnad, för du kanske tar det ansvaret ändå. Många andra gör inte det.

Sett till helhet skulle ingen egentligen förlora på det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Själv saknar jag FragZone anno 2003 och tidigare, på den tiden hade det antagligen inte gjort någon skillnad om det funnits upp/ner-tumme. Varför? Jo för på den tiden så höll nästan uteslutande alla en seriös nivå på forumen.

Det var en trevlig stämning och en seriös ton här då. Folk tog sig tid att formulera sig väl och kvalitén på inläggen var bra.

Detta har kommit att ändras de senaste åren, inte bara här på FZ, utan på hela WWW.

Såhär ser det ut nu, samtliga inlägg jag citerar nedan är från en och samma tråd som behandlade recensionen av CoD: Blops2. Detta är ett kort urval som jag hittade genom att scrolla igenom de några av de första inläggen i tråden, skulle jag fortsatt skulle jag hittat säkert totalt 80-90 liknande poster... ...i en tråd med 160 inlägg...

Som ni kan se är nivån och relevansen så jävla låg att jag skäms över att vara människa. Det känns som vi devolverat till ett tidigare grottmännisko-stadie.

Skrivet av Fisse:

4 av 5 ? Yeah right! *Fnissar*

Skrivet av Apministern:

Bah.

Alla med foliehattar på sig som ska börja skrika om mutor och gratis glass kan ju dra åt helsikeland.

Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

Skrivet av Mellansalt:

Känns som att dom har sminkat en gris.. avstår CoD tills dom gör något nytt & fräscht.

Skrivet av BeeJac:

Slutade läsa efter att du jämfört ghostrider med blade... du kan va skräp!

Skrivet av fakecake:

Allt man kan säga är "haters gonna hate".

Skrivet av ScarFace:

Jag antar att detta är ännu en humorartikel.

Skrivet av Skelögd:

Och IGN har blivit mutade i vanlig ordning av activision ser jag.

Skrivet av Sleazarn:

*hämtar popcorn*

Skrivet av Swink:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

det är väl quake också då antar jag ? eftersom det är ett fantasikrig, och diablo 2 också för det är ju väldigt orealistiskt

Du vet vad jag menar. Cod är så dåligt så det är orealistiskt i sin genre!

Enligt mig beror det till stor del på att den nyaste och yngsta generationen FZ-besökare har vuxit upp helt och hållet gömda bakom ett nick, helt anonyma och har därmed aldrig behövt ta något ansvar för hur de beter sig i den digitala världen som konsekvens.

Denna mentalitet sprider sig nu som en infektion. De som faktiskt brukade bete sig som människor även på internet börjar också dras med i den här vågen av vidrigt beteende för att annars blir man överröstad eller rent av trakasserad av resten av den här anonyma moben.

Nu säger jag inte att alla har den här mentaliteten... Men de är många och de blir fler och fler.

Man behöver aldrig stå till svars för hur illa man beter sig mot sina medmänniskor på internet. Du är anonym, så varför vara trevlig? Varför vara relevant? Varför bry sig om att skriva välformulerat.

En lösning på detta problem skulle kunna vara att tvinga alla att ha sitt riktiga namn som nick istället. För att få folk att göra det så får man skriva in sitt personnummer så hämtas namnen per automagik. De som inte väljer att byta sitt nick mot sitt riktiga namn tappar rätten att skriva på forumen, i kommentars-trådar etc.
Då kanske man kan få folk att bete sig som människor igen.

Jag vet inte riktigt om syftet med vote-systemet från början var tänkt att få upp de mest välskrivna kommentarerna eller ett sätt att visa om man håller med kommentaren eller inte. Men en mer kortsiktig lösning kan vara att ta bort "topp kommentarerna".

På så vis blir vote-systemet endast ett system som kan visa hur många som håller med eller inte håller med en kommentar. Då får man ändra countern också så den blir mer som på youtube och visar totala antalet down- OCH up-votes, inte den sammanlagda summan av positiva och negativa.

Eller så är det så att folk blir äldre. När du tillbringade din tid på Fz år 2003 hade du kanske inte samma "kvalitet" standards på inlägg som du har nu, man mognare ju hela tiden med åldern, får nya perspektive och förståelse för saker och ting. Den äldre generationen 2003 kanske tyckte den yngre DÅ hade den mentalitet som du klagar på nu.

Det blir lite "Det var bättre förr" över det hela. Så är det ju om allting.

Folk som skriver t.ex. "Spel var svårare förr" "Spel var billigare förr" Tecknade serier när jag var liten var bättre än de är idag" osv.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Stag:

Fast tittar man på olika forum så gör det faktiskt skillnad. Måste folk posta under sitt eget namn så tvingas de stå för det de säger. För dig kanske det inte gör någon skillnad, för du kanske tar det ansvaret ändå. Många andra gör inte det.

Sett till helhet skulle ingen egentligen förlora på det.

Publikt forum med riktiga namn publicerade? Ja, det låter ju väldigt smart.

Medlem

Det funkar utmärkt för mängder av forum.

Du tror alltså att du är helt anonym nu? Det är ju iofs rätt sött i sig, men om någon vill ha ditt namn är det ju inget större jobb egentligen. Det är det väl iofs aldrig.

Men alla tycker olika, självklart. Jag och många andra här tycker att det vore bättre, alla andra håller inte med. Agree to disagree så att säga.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Du tror alltså att du är helt anonym nu? Det är ju iofs rätt sött i sig, men om någon vill ha ditt namn är det ju inget större jobb egentligen. Det är det väl iofs aldrig.

Med det som argument så blir det alltså ingen skillnad mot nu, så varför ändra ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Tja, jag tror att de skulle bli det då folk inte kan försöka gömma sig alls.

Som sagt, det är ju inte mitt beslut såklart, utan min åsikt. Min erfarenhet från andra forum säger dock att det är en positiv förbättring.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Du är.. inte seriös. Hoppas jag i alla fall. Om det är posts som den här du menar, så tar jag hellre FZ som det är nu än "2003".

Jesus fuckin' christ.

Nej jag säger inte att man måste sitta och skriva hela romaner.
Syftet med mitt inlägg var inte att förmedla att jag tycker att man måste ha hela sitt namn eller banna alla under en viss ålder eller att det var bättre förr. Jag är inte säker på att något av det jag föreslog skulle kunna hjälpa.

Det jag faktiskt påstod var att det är tråkigt att det är så negativ och dålig stämning här nuförtiden. Sen skrev jag lite förslag som jag funderat på som kanske skulle kunna ändra den generella stämningen på siten. Lite konstruktiv kritik istället för att bara slänga ur mig något som t.ex;
"fan stämningen suger på froumet!!!!! alla ni är säm,st och suger! VAr trevliga förihelvete istället typ!!......."

Så nej, syftet var inte att tvinga på alla medlemmar något av de förslagen jag gav utan snarare att skapa en diskussion om hur vi tillsammans kan få lite bättre stämning på forumen samt att ge min åsikt i frågan.
Förslagen jag hade skrivit upp var ett verktyg för att få igång diskussionen och det verkar som det fungerade utmärkt. För nu började folk skriva vad de själva tänker och tycker istället för att bara säga "nej du har fel du suger."

Ditt svar på mitt inlägg är ju ett klockrent exempel på vad som är fel, så tack så mycket. Ditt inlägg är 100% negativitet, 0% feedback och 0% lösningar.

Det enda du förmedlade med ditt inlägg var att du tycker att min åsikt är idiotisk och värdelös och att jag är en idiot som skriver ett så långt inlägg.
Kunde du inte åtminstone berättat varför min åsikt är så värdelös och hur du ser på saken istället?

Det här är ett diskussionsforum, eller det var i alla fall vad dessa saker brukade kallas. Det är inte en flame-box...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Arkaith:

Du är.. inte seriös. Hoppas jag i alla fall. Om det är posts som den här du menar, så tar jag hellre FZ som det är nu än "2003".

Jesus fuckin' christ.

Nej jag säger inte att man måste sitta och skriva hela romaner.
Syftet med mitt inlägg var inte att förmedla att jag tycker att man måste ha hela sitt namn eller banna alla under en viss ålder eller att det var bättre förr. Jag är inte säker på att något av det jag föreslog skulle kunna hjälpa.

Det jag faktiskt påstod var att det är tråkigt att det är så negativ och dålig stämning här nuförtiden. Sen skrev jag lite förslag som jag funderat på som kanske skulle kunna ändra den generella stämningen på siten. Lite konstruktiv kritik istället för att bara slänga ur mig något som t.ex;
"fan stämningen suger på froumet!!!!! alla ni är säm,st och suger! VAr trevliga förihelvete istället typ!!......."

Så nej, syftet var inte att tvinga på alla medlemmar något av de förslagen jag gav utan snarare att skapa en diskussion om hur vi tillsammans kan få lite bättre stämning på forumen samt att ge min åsikt i frågan.
Förslagen jag hade skrivit upp var ett verktyg för att få igång diskussionen och det verkar som det fungerade utmärkt. För nu började folk skriva vad de själva tänker och tycker istället för att bara säga "nej du har fel du suger."

Ditt svar på mitt inlägg är ju ett klockrent exempel på vad som är fel, så tack så mycket. Ditt inlägg är 100% negativitet, 0% feedback och 0% lösningar.

Det enda du förmedlade med ditt inlägg var att du tycker att min åsikt är idiotisk och värdelös och att jag är en idiot som skriver ett så långt inlägg.
Kunde du inte åtminstone berättat varför min åsikt är så värdelös och hur du ser på saken istället?

Det här är ett diskussionsforum, eller det var i alla fall vad dessa saker brukade kallas. Det är inte en flame-box...

Va? Har inget problems alls med hur långt ditt meddelande är. Det är bara komplett, pretentiöst dravel. Du förmedlade inget annat än att du är stolt över att du har varit här sedan 2003 och att det var bättre förr.

Klargör vad du vill få fram, ta bort meddelandena som du tycker inte "hör hemma på FZ".

Jag "flame:ar" inte ens, det är min åsikt att din post inte hör hemma på ett publikt spel-forum. Jag menar inget illa.

Medlem

ja, ta gärna bort det.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Även jag håller med om att röstningsfunktionen på inlägg inte fungerar så bra, ger bara arga blickar. Tycker att det antingen ska tas bort helt eller möjligtvis ändras, som någon gav ett exempel på tidigare kan man ta bort toppkommentarerna och sedan både visa tummen upp och tummen ner-kommentarerna istället för att blanda ihop dem. Då blir röstningsfunktionen inte lika i fokus och därmed tror jag att det inte blir lika dålig stämning när någon får många tummen ner.

Medlem

konstigt nog inte så många som röstat upp eller ned i den här tråden.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Vad tycker FZ-crew om allt det här som skrivits?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker faktiskt att tumme upp knappen till viss del tillför någonting positivt. Nuförtiden slipper vi oftast alla dessa +1 inlägg som plågade oss oavbrutet förr.
Istället för att skriva +1 eller ett meningslöst två ords inlägg av varianten "Håller med" så kan man bara ge en tumme upp,

Håller med dock om att ner tummarna inte tillför särskilt mycket, Själv brukar jag sätta tumme ner på folk som helt uppenbart bara trollar, vilket jag tror var själva syftet. Men som sagt i förstaposten, dessa tummar missbrukas flitigt.

Ger min röst åt "bort med tumme ner knappen" förslaget.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Redaktör

En ändring är på gång inom kort.


signatur
Medlem
Medlem

Jag vill också bli av med downvote funktionen. Jag har tänkt väldigt länge att hela tumme upp och tumme ner-systemet bara förstör mer än vad det tillför, folk blir ignorerade och kommentarer som inte är mer viktiga än andras läs mer etc.

Men jag kan ändå föreställa mig att FZ vill ha kvar nånting av den, det kan ju vara bra för dem att se vad deras läsare gillar? Så att bara slopa downvote är något jag kan ställa mig bakom.

Downvotes är nog dem som är värst. Det är liksom bara en liten och nästan betydelselös gest från downvotaren, men han/hon som blir downvotad känner av det mer allvarligt. Där var nån gång jag hade 20 downvotes, ville bara gå under täcket och gömma mig från världen. Sen så motsatt till det så är det ju kul när man får 20 upvotes

12
Skriv svar