Assassin's Creed III-patchen dräper hundra buggar

Robot
Assassin's Creed III-patchen dräper hundra buggar

Läs hela listan med allt som fixas med hjälp av den jättelika Assassin's Creed III-patchen.

#ubisoft, #assassins-creed-iii


Assassin's Creed III-patchen dräper hundra buggar

Stort spel betyder ofta många problem. Bra att de fixar det som de kan fixa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis. Men nu kommer ju alla att resonera som så att det borde funnits där direkt, och därför inte uppskatta patchen alls. Jag gör det iaf!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

This patch is going to be quite the... MURDER...


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Medlem

Dom fixar huvan! Gött!!!!

Medlem
Skrivet av Natrium:

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Du kommer inte bli besviken på spelet :). Be patient! Buggarna som finns nu lägger man inte märke till ändå, inget som stör en iaf.

Medlem

Ja jösses vad sugen man är på att spela nu....

Kliar i fingrarna vill jag lova!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skribent

Brorsan har problem med att spelet hänger sig vid kapitel 3 någonstans (bilden blir grå så tuggar PS3an utan att det händer någonting), han har varit och bytt skivan men nu tror han det är PS3an det är fel på. Tänkte bara fråga om någon annan har liknande problem? (och kanske t.o.m. har löst det)

ELF
Medlem

Det kommer en patch redan innan spelet är släppt???
Jag fattar nada......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det kommer en patch redan innan spelet är släppt???
Jag fattar nada......

Release date(s) PlayStation 3, Xbox 360
NA October 30, 2012
EU October 31, 2012

Medlem
Skrivet av ELF:

Det kommer en patch redan innan spelet är släppt???
Jag fattar nada......

Snackar om koll du har hehe

Buggar i Assassins spelen är inte vanliga. Iaf inte så här många


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av ELF:

Det kommer en patch redan innan spelet är släppt???
Jag fattar nada......

Release date(s) PlayStation 3, Xbox 360
NA October 30, 2012
EU October 31, 2012

Till ELF:s försvar ska sägas att spelet enligt FZ (står längre upp) släpps 22/11 till PS3/Xbox och PC

Medlem

Synd bara att man nästan klarat ut spelet innan..

Medlem

Trodde nästan jag gått in på fel spelsida när det inte stod AssCreed i rubriken.

AW8
Medlem
Skrivet av Ermus:

Trodde nästan jag gått in på fel spelsida när det inte stod AssCreed i rubriken.

AssCreed III: Hunting Native American Booty


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Natrium:

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Du tror alltså att Ubisoft, världens största Pc-hatare, kommer släppa en välpolerad och inte alls buggig version av spelet?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Natrium:

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Du tror alltså att Ubisoft, världens största Pc-hatare, kommer släppa en välpolerad och inte alls buggig version av spelet?

Jag tror att om de vill göra någon som helst vinst på PC-versionen med den extra tid de lagt på den kommer de utföra samma buggfixar på den som alla andra versioner.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Natrium:

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Du tror alltså att Ubisoft, världens största Pc-hatare, kommer släppa en välpolerad och inte alls buggig version av spelet?

Delayen var pga att de ville att vi skulle få en ordentlig PC port och att vi tex kommer få High Res Textures etc. och alla ports av Ac spelen förutom ettan har varit suveräna så läs på innan du kommer med en sån lam kommentar.

Och sen så har de sagt att alla patcher som kommer till konsoll nu innan releasen till PC kommer med till PC releasen. Och de patcherna som släpps efteråt ofc.

Medlem

Det finns massor av buggar utöver dessa som fixas nu, som jag upplevt.

Klättringen är inte längre lika smidig som de tidigare, förstår inte riktigt varför dom gjort den så "sticky", hade kunnat löst´s om dom hade haft olika knappar för att springa fort och en för freerunning (tex hålla inne A när man springer) det blir lite för många osykningar tack vare man hoppar upp och klättrar på nått plank när man jagar någon. Låsdyrkningen hamnar verktygen ofta utanför, vissa uppdragsikoner försvinner inte, och nya syns ibland inte på kartan.

Spelet är helt klart kanon, men det är plågat av en hel del irriterande buggar som dom borde hittat när dom speltestat det. Men det är fortfarande helt värt att spela igenom.

Ps, någon annan som stört sig lite på Connors frisyr genom storyn? I vissa uppdrag försvinner hans långa hår och han har en slät och fin frisyr, och vissa sekvensker är han gråhårig, sen tillbaka igen. Det är smådetaljer men som gör lite för ålderskänslan.


signatur

Nämen!

Medlem

Man får helt enkelt räkna med buggar, lagg och annat strul om man köper ett spel vid release.

Helt sjukt egentligen. Inte i något annat medium skulle dessa saker accepteras.

Inaktiv

Gott då vet man att det inte är någon idé att köpa vid release iaf.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Stort spel betyder ofta många problem. Bra att de fixar det som de kan fixa.

Ligger ingen sanning i det. Stort spel betyder inte alls många problem. Många problem uppkommer pga dålig planering, tid och arrogans.

Teamet bakom AssCreed samt Ubisoft har blivit för bekväma och arroganta för sitt eget bästa, så nu gör dom sjukt många misstag och det går ut över deras kunder. Dom börjar sakta men säkert gå i spåren av EA där dom stressar sina utvecklare, sätter oresonabla utvecklings tider och fokuserar sig mer på att göra mycket och dåligt än lagom och otroligt bra.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Sjukt buggigt spel! Nästan ospelbart emot slutet! Bra att det kommer en patch fast de borde inte släppt spelet i detta skicket. Jag är besviken på dem, inte haft sådana problem med de tidigare spelen. Sen är jag besviken på spelet i sig men det hade mycket att leva upp till. Personligen tycker jag de skulle lagt mer vikt i desmonds del av storyn i 2:an och expansionerna..

Medlem

Välbehövlig patch. Det senaste spelet i serien som jag tyckte om var Brotherhood. Revelations var samma sak om igen men med sämre känsla på något sätt. Trean har visat mig flera buggar, både mindre och större (PS3 versionen).

Vissa fel kan jag leva med (djur som fastnar i träd, hästar som fastnar i en bit buske vid vägen, modeller som försvinner vid cutscenes), jag har trots allt kommit en bra bit i spelet, men andra är lite svårare. Att hålla in R1 (endast) ska vara en säker freerun, men det har hänt flera gånger att man ändå hoppar mot en säker död. En polare tog upp en explosiv låda nere i fast-travel tunnlarna och den sprängdes så att bilden försvann. Man såg sin UI och spelet forsatte, men man såg ingenting annat. Enda lösningen var att starta om spelet.

Provade multiplayer innan men det var näst intill ospelbart. Var man fyra personer som vi var så gick det inte att gå med i samma spel. Ibland kom två in på samma, en på ett annat, och den fjärde kastades ut. En gång skulle jag gå ut ur ett spel med min grupp, men då slängdes jag in på ett annat spel och mina gruppmedlemmar hamnade i huvudmenyn. Var man tre personer så hamnade man i samma spel om man hade tur. Var man två så gick det oftast bra.

Det är sjukt vad mycket buggar jag har stött på och de har mage att kalla det här färdigt? Det är i bästa fall en beta och förtjänar inget betyg högre än 6/10 i mina ögon, och då är jag generös. Har inte läst några recensioner men en snabb titt på metacritic och spelet ligger på 85 av 100.

Får mig att undra om folk recenserat spelet objektivt eller sett förbi alla fel pga. sin kärlek till serien. Tycker det är synd, hade stora förhoppningar om det här.

Medlem

Gött! Hoppas på fler patchar som denna. Spelet är en oslipad diamant i nuläget och jag har nog klarat mig från dom värsta buggarna (gamebreakers) så när detta spelet är färdigt så kommer det vara guld.

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Natrium:

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Du tror alltså att Ubisoft, världens största Pc-hatare, kommer släppa en välpolerad och inte alls buggig version av spelet?

Delayen var pga att de ville att vi skulle få en ordentlig PC port och att vi tex kommer få High Res Textures etc. och alla ports av Ac spelen förutom ettan har varit suveräna så läs på innan du kommer med en sån lam kommentar.

Och sen så har de sagt att alla patcher som kommer till konsoll nu innan releasen till PC kommer med till PC releasen. Och de patcherna som släpps efteråt ofc.

"Läs på" ? Haha damn son, du tog det där väldigt personligt. Ber om ursäkt om jag förolmpad ditt favvojiit spel.
Seriously though. Ubisoft har ingen bra track record när det kommer till PC portar. Jag vet vad dom har lovat, jag är enbart skeptiskt till om dom kommer hålla det. Afterall, alla deras Pc spel har varit delayed, som tillexempel senaste Ghost Recon, och det gick inget vidare med den porten. Men det hade ju du vetat om du läst på lite....

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Natrium:

även om jag grämjer mig att spelet inte släppts till PC än för jag räknar timmarna så får jag väl se det på ljusa sidan att dom hittar buggar som man förhoppningsvis slipper när jag väl får sätta tänderna i spelet ^^

Du tror alltså att Ubisoft, världens största Pc-hatare, kommer släppa en välpolerad och inte alls buggig version av spelet?

Delayen var pga att de ville att vi skulle få en ordentlig PC port och att vi tex kommer få High Res Textures etc. och alla ports av Ac spelen förutom ettan har varit suveräna så läs på innan du kommer med en sån lam kommentar.

Och sen så har de sagt att alla patcher som kommer till konsoll nu innan releasen till PC kommer med till PC releasen. Och de patcherna som släpps efteråt ofc.

"Läs på" ? Haha damn son, du tog det där väldigt personligt. Ber om ursäkt om jag förolmpad ditt favvojiit spel.
Seriously though. Ubisoft har ingen bra track record när det kommer till PC portar. Jag vet vad dom har lovat, jag är enbart skeptiskt till om dom kommer hålla det. Afterall, alla deras Pc spel har varit delayed, som tillexempel senaste Ghost Recon, och det gick inget vidare med den porten. Men det hade ju du vetat om du läst på lite....

Har Ghost Recon själv till PC och ja, den PC porten var helt värdelös. Men jag snackade om AC serien och där har som sagt varje AC spel fungerat utmärkt på PC förutom ettan som hade sina små problem.

Inaktiv
Skrivet av Idono:

Ligger ingen sanning i det. Stort spel betyder inte alls många problem. Många problem uppkommer pga dålig planering, tid och arrogans.

Teamet bakom AssCreed samt Ubisoft har blivit för bekväma och arroganta för sitt eget bästa, så nu gör dom sjukt många misstag och det går ut över deras kunder. Dom börjar sakta men säkert gå i spåren av EA där dom stressar sina utvecklare, sätter oresonabla utvecklings tider och fokuserar sig mer på att göra mycket och dåligt än lagom och otroligt bra.

Det ligger faktiskt en del sanning i det. För det första det går inte att bevisa att en mjukvara saknar buggar som så trevligt visades av Gödel i början av 1900-talet. Så vi kan aldrig vara säkra på att ett program inte innehåller buggar. Läs gärna lite om proof of correctness det är väldigt intressant.

Då det inte finns något sätt att verifiera om ett program har buggar så behöver all kod granskas för hand. I ett litet projekt är detta inte något problem exempelvis det här programmet:

int main(void) { return 0; }

I ett stort projekt är det omöjligt att granska all kod ordentligt och därför finns det alltid en sannolikhet att det existerar bugger och sannolikheten är växande med projektets storlek.

12
Skriv svar