Treyarch har gjort det igen!

Medlem
Treyarch har gjort det igen!

Treyarch måste verkligen älska SMG:s. Tyvärr så känns Blops 2 precis som WaW gjorde med Mp40:n och Type 100.
Varenda jäkel och deras farmor använder en SMG och om man själv använder något annat är man rökt i 9 fall av 10...

De flesta automatkarbinerna och maskingevären är skräp jämfört med dom och varför ska man använda snipergevär när SMG:s är bättre på avstånd också?

Spelet är riktigt roligt när man väl stöter på en server där det är lite variation på vapnen, men tyvärr så händer det så sällan så jag börjar tröttna på spelet redan efter ett par dagar...

Har Treyarch yttrat sig om några ändringar är på G?

Inaktiv

SMG är väldigt starkt men om du har problem så kan du alltid prova Assault Riflen AN-94. Vilket jag brukar knäcka folk med SMG med, förutom att du behöver hög rank för den.

Medlem

Rent skitsnack att SMG var det bästa i WaW, där använder dom mesta Bolt Action ju, iallafall på TDM som jag har brukat spela, Type 100 blev ju så kass efter någon patch typ.

Men jag håller 110% med på att SMGs är "OP" i BO2...
Kartorna är tok för små för riktig sniping, och det är bara löjligt att springa runt med en LMG, och Assault Rifles är väl OK... Men inget slår SMGs, tyvärr.

phi
Medlem

Quick scope med ett bolt action > allt.

Så har det varit i alla COD-spel och även i BO2. Jag har visserligen inte spelat BO2 mer än några matcher hos en kompis men det var det enda jag testade och hade överlägset högst k/d alla matcherna. Så utifrån dom matcherna kunde jag konstantera att jag inte kommer att köpa BO2.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Rent skitsnack att SMG var det bästa i WaW, där använder dom mesta Bolt Action ju, iallafall på TDM som jag har brukat spela, Type 100 blev ju så kass efter någon patch typ.

Men jag håller 110% med på att SMGs är "OP" i BO2...
Kartorna är tok för små för riktig sniping, och det är bara löjligt att springa runt med en LMG, och Assault Rifles är väl OK... Men inget slår SMGs, tyvärr.

Skojjar du eller? MP40 Dual Mag säger jag bara, inte nog med att MP40 med Stopping Power var 1 shot när du skjöt dem i huvudet(enda SMGn i spelet som gör det).

Medlem

Japp SMGs har förstört ännu ett CoD spel. När 80% kör SMG + Laser + 100% hipfire så vet man att något är allvarligt fel....

Medlem
Skrivet av fall:

SMG är väldigt starkt men om du har problem så kan du alltid prova Assault Riflen AN-94. Vilket jag brukar knäcka folk med SMG med, förutom att du behöver hög rank för den.

Ja, den är nog den enda vettiga AR:n i spelet. Jag använde min permanenta unlock på den så att man kan använda hela tiden, och inte bara i 5 minuter innan man går i prestige.
Jag hade stora förhoppningar på de två Burst-vapnen (kommer inte ihåg namnen) i kategorin, men tyvärr så är eldhastigheten låst så att man inte kan skjuta så snabbt man vill, vilket gör så att man är död efter en burst i 8 fall av 10.

Skrivet av raiiga:
Skrivet av totte1015:

Rent skitsnack att SMG var det bästa i WaW, där använder dom mesta Bolt Action ju, iallafall på TDM som jag har brukat spela, Type 100 blev ju så kass efter någon patch typ.

Men jag håller 110% med på att SMGs är "OP" i BO2...
Kartorna är tok för små för riktig sniping, och det är bara löjligt att springa runt med en LMG, och Assault Rifles är väl OK... Men inget slår SMGs, tyvärr.

Skojjar du eller? MP40 Dual Mag säger jag bara, inte nog med att MP40 med Stopping Power var 1 shot när du skjöt dem i huvudet(enda SMGn i spelet som gör det).

Precis, Mp40 var löjligt stark och tillsammans med dual mags och stopping power eller juggernaut var det en slaktmaskin...

Skrivet av Cane:

Japp SMGs har förstört ännu ett CoD spel. När 80% kör SMG + Laser + 100% hipfire så vet man att något är allvarligt fel....

Tyvärr så är det så igen ja . Det är synd, eftersom spelet är så lovande jämfört med några av föregångarna, men Treyarchs "SMG-fanboyism" förstör det igen.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Quick scope med ett bolt action > allt.

Så har det varit i alla COD-spel och även i BO2. Jag har visserligen inte spelat BO2 mer än några matcher hos en kompis men det var det enda jag testade och hade överlägset högst k/d alla matcherna. Så utifrån dom matcherna kunde jag konstantera att jag inte kommer att köpa BO2.

Om du spelar något gamemode med objectives så kommer troligtvis inte vinna rundorna pga att du går runt och quick scopar, t.ex. domination eller HQ. Visst du har nog bäst k/d med k/d har inget nästan inget att göra med skill. Visst om någon har 0.1 i k/d så är han inte världsbäst kanske, men en spelare som har t.ex. 1 k/d kan vara mycket bättre än någon som lirar på 3,5 k/d. Bara olika spelstilar.

En smoke och en Trophy och du har tagit en hel bas själv mot en kille som försöker att lira Quick Scope. Så det jag egentligen vill säga är att Quick Scope är inte all så bra. Visst du kanske kan ta 1-5 instant kills om dom kommer på rad, men kommer det 2st på en gång som inte är helt odugliga så är du rökt.

Eller så är du så passiv att laget lider av det. Så kan du sitta där med din k/d och tro att du är något.

Edit: Nu kanske jag lät som en noob med k/d på 0,4 men det stämmer tyvärr inte. Jag ligger på k/d 2.0 + något och är så trött på att flera dom flesta spel för spelare inte vet hur man gör objectives.

Oavsett det så tycker jag Black Ops 2 överträffar alla andra Call of Duty spel förutom MW2 vilket jag anser var det bästa.

phi
Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av phi:

Quick scope med ett bolt action > allt.

Så har det varit i alla COD-spel och även i BO2. Jag har visserligen inte spelat BO2 mer än några matcher hos en kompis men det var det enda jag testade och hade överlägset högst k/d alla matcherna. Så utifrån dom matcherna kunde jag konstantera att jag inte kommer att köpa BO2.

Om du spelar något gamemode med objectives så kommer troligtvis inte vinna rundorna pga att du går runt och quick scopar, t.ex. domination eller HQ. Visst du har nog bäst k/d med k/d har inget nästan inget att göra med skill. Visst om någon har 0.1 i k/d så är han inte världsbäst kanske, men en spelare som har t.ex. 1 k/d kan vara mycket bättre än någon som lirar på 3,5 k/d. Bara olika spelstilar.

En smoke och en Trophy och du har tagit en hel bas själv mot en kille som försöker att lira Quick Scope. Så det jag egentligen vill säga är att Quick Scope är inte all så bra. Visst du kanske kan ta 1-5 instant kills om dom kommer på rad, men kommer det 2st på en gång som inte är helt odugliga så är du rökt.

Eller så är du så passiv att laget lider av det. Så kan du sitta där med din k/d och tro att du är något.

Edit: Nu kanske jag lät som en noob med k/d på 0,4 men det stämmer tyvärr inte. Jag ligger på k/d 2.0 + något och är så trött på att flera dom flesta spel för spelare inte vet hur man gör objectives.

Oavsett det så tycker jag Black Ops 2 överträffar alla andra Call of Duty spel förutom MW2 vilket jag anser var det bästa.

Jag kan ju tillägga att jag inte bara spelar/spelat TDM och suttit passiv på ett enda ställe och quick scopat. Är man bra på att quick scopa så kan du spela obectives och vara en väldigt aggressiv/offensiv spelare. Dessvärre så är k/d något som avspeglar din skillnivå i CoD-spelen för mycket än vad det borde och En spelare med 1 k/d är betydligt sämre än någon med +3 k/d. Det går liksom inte att komma ifrån.

Bemästra quick scope och din k/d kommer att skjuta i höjden. Tyvärr gör det spelet ganska tråkigt i public vilket gör att det blir ganska tjatigt i längden. Varför många tycker SMG:s är OP är ju för att dels är dom det men sedan kräver dom knappt några skills att använda, vilket gör att många springer runt och sprayar dom galningar. Det funkar ju tills Treyarch nerfar dom.

Fast det här är ju bara mina två ören. Andra kanske inte alls håller med.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av fall:
Skrivet av phi:

Quick scope med ett bolt action > allt.

Så har det varit i alla COD-spel och även i BO2. Jag har visserligen inte spelat BO2 mer än några matcher hos en kompis men det var det enda jag testade och hade överlägset högst k/d alla matcherna. Så utifrån dom matcherna kunde jag konstantera att jag inte kommer att köpa BO2.

Om du spelar något gamemode med objectives så kommer troligtvis inte vinna rundorna pga att du går runt och quick scopar, t.ex. domination eller HQ. Visst du har nog bäst k/d med k/d har inget nästan inget att göra med skill. Visst om någon har 0.1 i k/d så är han inte världsbäst kanske, men en spelare som har t.ex. 1 k/d kan vara mycket bättre än någon som lirar på 3,5 k/d. Bara olika spelstilar.

En smoke och en Trophy och du har tagit en hel bas själv mot en kille som försöker att lira Quick Scope. Så det jag egentligen vill säga är att Quick Scope är inte all så bra. Visst du kanske kan ta 1-5 instant kills om dom kommer på rad, men kommer det 2st på en gång som inte är helt odugliga så är du rökt.

Eller så är du så passiv att laget lider av det. Så kan du sitta där med din k/d och tro att du är något.

Edit: Nu kanske jag lät som en noob med k/d på 0,4 men det stämmer tyvärr inte. Jag ligger på k/d 2.0 + något och är så trött på att flera dom flesta spel för spelare inte vet hur man gör objectives.

Oavsett det så tycker jag Black Ops 2 överträffar alla andra Call of Duty spel förutom MW2 vilket jag anser var det bästa.

Jag kan ju tillägga att jag inte bara spelar/spelat TDM och suttit passiv på ett enda ställe och quick scopat. Är man bra på att quick scopa så kan du spela obectives och vara en väldigt aggressiv/offensiv spelare. Dessvärre så är k/d något som avspeglar din skillnivå i CoD-spelen för mycket än vad det borde och En spelare med 1 k/d är betydligt sämre än någon med +3 k/d. Det går liksom inte att komma ifrån.

Bemästra quick scope och din k/d kommer att skjuta i höjden. Tyvärr gör det spelet ganska tråkigt i public vilket gör att det blir ganska tjatigt i längden. Varför många tycker SMG:s är OP är ju för att dels är dom det men sedan kräver dom knappt några skills att använda, vilket gör att många springer runt och sprayar dom galningar. Det funkar ju tills Treyarch nerfar dom.

Fast det här är ju bara mina två ören. Andra kanske inte alls håller med.

Om man spelar mot ett lag med ett bra lagspel i exempelvis spelläget "hardpoint" kommer man troligen inte ha någon chans till att vinna om ens egna lag bara spelar för sitt k/d. Visst, man kanske får ett bra k/d men det är inte något att sträva i när det gäller hardpoint och liknande spellägen. Man kan tro att en person som har bra k/d hjälper laget även i objektbaserade spellägen, kanske laget blir lite hjälpt men en person som verkligen försöker vinna och inte bryr sig nämnvärt om sin k/d hjälper förmodlingen mycket mer.

Allt för många gånger har jag spelat med folk som inte går mot objektet utan istället verkar bry sig om sin k/d. Idag spelade jag en hardpoint där det kändes som det var jag mot motståndarna. Jag tog över platsen fyra gånger men självklart dog jag då jag inte är tillräckligt bra för att kunna hålla platsen helt själv mot ett lag där sex personer attackerar mig.

Under alla dessa fyra gånger såg jag inte glimten av mina lagkompisar på min skärmen. Alla andra var på något annat ställe. Självklart förlorade vi stort. Jag kollade in statistiken och som vanligt hade jag en urdålig k/d samtidigt som någon hade en riktigt bra k/d. Dock var det bara jag som hade tagit över några platser och försvarat och gjort att vi fått några poäng.

Så k/d är inte så jätteviktigt i flera olika spellägen.

Medlem

Nu har jag äntligen börjar hitta lite motvapen mot SMG-användarna = Fire mode!

Ta valfri AR med semi-fire eller burst som standard och lås upp Fire mode och njut!

Visst, SMGs är fortfarande löjligt bra på alla avstånd, men det här ger oss "anti-op vapen"-spelare något att konkurrera med

Medlem
Skrivet av Cane:

Japp SMGs har förstört ännu ett CoD spel. När 80% kör SMG + Laser + 100% hipfire så vet man att något är allvarligt fel....

Tycker själv att det är trickshoting som förstör Cod spelen :/

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Cane:

Japp SMGs har förstört ännu ett CoD spel. När 80% kör SMG + Laser + 100% hipfire så vet man att något är allvarligt fel....

Tycker själv att det är trickshoting som förstör Cod spelen :/

Ja, tänk om färre försökte sig på att stunt-shota sin tequila eller vad de nu månde shota medan de spelade skulle man kanske få lite flyt i det.

Ärligt talat borde de låta skadan för de olika vapnen komma närmare varandra, låta SMG:n välja medan laser sights eller autofire (för balansens skull, realism åt skogen). Sen skulle skadan höjas på AR när de går i single eller burst fire mode. LMGs borde toppa skalan i skada tillsammans med sniper rifles, men snälla kan de inte göra nåt åt alla queerscopers!?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar