Hitman: Absolution

Robot
Hitman: Absolution

Glöm barnsliga ninjor och sladdriga psykopater, mannen som gjorde lönnmördande till en konstform är tillbaka!

#hitman-absolution-3, #io-interactive, #red-dead-redemption, #remedy-entertainment, #rockstar-games


Inaktiv
Hitman: Absolution

Hur fungerar sparsystemet, för jag hoppas innerligt att de inte har ersatt de manuella sparfilerna med checkpoints.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Ingen brist på bloom i spelet iaf.

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Hur fungerar sparsystemet, för jag hoppas innerligt att de inte har ersatt de manuella sparfilerna med checkpoints.

undrar jag med, manuella sparfiler är jövlgit skönt, slipepr spela om en bana och kan testa nya vinklar vid varje moment.

Medlem

Varför har han ögonbryn?
Riktiga agent 47 ska inte ha det, dumma spelutvecklare

Han är ju skapt för att det ska vara så svårt som möjligt att lämna spår efter sig, dvs, inget hår på kroppen..

Men i övrigt bra recension, ser fram emot att köpa spelet

mvh

Medlem

Är det någon som vet om det finns en recension av spelet där recensenten har prövat att spela hela spelet med och utan instinct? Man kan ju kanske anta att spelet är designat efter instinct-systemet och att spelet knappt är spelbart utan den funktionen?

Hur är det med optimeringen på PC förövrigt, det har ju klagats på det i en viss recension?

Skrivet av Muhammed:

Hur fungerar sparsystemet, för jag hoppas innerligt att de inte har ersatt de manuella sparfilerna med checkpoints.

Är checkpoints som man får gå fram och aktivera själv om man vill på vissa ställen...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Tack för en fin recension! Förlåt för att jag frågar, men vad står/ -innebär "VSEGT"?

Medlem

Det är förklarat inom parantesen efter tror jag!

Trevlig recension, även om jag tror att vissa överkänsliga sajter skulle kunna använda inledningen till sina "bränna spel på bål"-artiklar.

Medlem

Så länge de behåller vad som gör Hitman till Hitman så kommer det bli ett garanterat köp. Som jag förstått det började det gå utför med serien efter del två, kul att se att så inte verkar fallet med detta spel,

Medlem

Mycket bra recension! Hade hoppats på en 5a men efter att ha sett Totalbiscuits video så blev jag faktiskt något besviken på spelet. Det är som sagt 1000% mer story än i de andra Hitman spelen vilket jag inte riktigt gillar. Tycker att det verkar vara för mycket trams för att vara ett Hitman spel

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Mycket bra recension! Hade hoppats på en 5a men efter att ha sett Totalbiscuits video så blev jag faktiskt något besviken på spelet. Det är som sagt 1000% mer story än i de andra Hitman spelen vilket jag inte riktigt gillar. Tycker att det verkar vara för mycket trams för att vara ett Hitman spel

Har börjat spela första spelet och kan faktiskt tycka att man saknar lite mer utförlig information kring varför man ska mörda de personer som man ska mörda. Så länge de koncentrerar sig på valmöjligheter ser jag inget fel i detta, skulle de däremot gå samma väg som MP 3 gick hade jag nog utan tvekan gjort det.

Medlem

Om någon är sugen på att köpa spelet till pc så rekommenderas Green Man Gaming,

Just nu är det 35% lägre pris om följande kod används:
GMG35-FGR37-COY0B

29 dollar är inte ett särskilt farligt pris i mina ögon


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det som suger mest är att spelet är lite för linjärt, och nivå designen för små, hade hoppats på megastora banor med tanke på hitman 2.

Bra PC port och har all rätt att kalla sig uppföljare men stort enormt minus på hur banorna är. Ej värt fullpris men köper gärna på 20-35% rabatt längre fram.

Medlem

Hur är PC versionen? En konsolport?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det som suger mest är att spelet är lite för linjärt, och nivå designen för små, hade hoppats på megastora banor med tanke på hitman 2.

Bra PC port och har all rätt att kalla sig uppföljare men stort enormt minus på hur banorna är. Ej värt fullpris men köper gärna på 20-35% rabatt längre fram.

Ja, tycker knappast att detta spel är värt fullpris. Behövde bara titta 25 minuter på Totalbiscuits video för att bestämma mig för att inte förbeställa det från steam.

Det verkar som sagt vara väääldigt linjärt samt för mycket story-trams. Ganska tråkiga banor verkar det vara också. Banorna i Blood Money var ju heeeelt underbara.

Men som sagt, lär nog vänta tills priset har gått ner lite innan jag skaffar detta.

Medlem

Synd att betyget är så högt när storyn får minus, i mina ögon är i alla fall story något av det viktigaste i ett spel.

Medlem

Någon som vet om det är samma skit som med Hitman - Blood Money att den inte fixar PAL 50Hz?

Man måste ställa om konsollen till 60Hz med massa bök på Xbox i alla fall. Analoga kablar och skit.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Synd att betyget är så högt när storyn får minus, i mina ögon är i alla fall story något av det viktigaste i ett spel.

Storyn i det första spelet är inte mycket att hurra för men Hitman har inte handlat om dess story. Det som gör Hitman till ett bra spel är däremot att man själv väljer hur man vill klara av sitt uppdrag så länge det faller under de "regler" som finns. Till exempel kan man inte döda allt och alla i första spelet såvida man inte har kapital att göra så (dödande av civila och polis kostar pengar om dessa inte ingår i själva uppdraget). Det finns dock en del saker jag kan störa mig på även i första spelet både när jag spelar det idag och när jag spelade det då det kom. Ett sådant exempel är att AI´n inte reagerar när en chaufför helt försvunnit eller att den inte reagerar när vapen ligger på golvet helt synliga. Kan vara att det var för svårt att göra en AI som reagerade på detta eller så kan det ha varit för att utvecklaren ansåg att spelet då skulle bli för svårt. Men oavsett detta så är Hitman även idag ett roligt spel och även ett mycket svårt spel som börjar lätt men snabbt ökar i svårighetsgrad.

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Synd att betyget är så högt när storyn får minus, i mina ögon är i alla fall story något av det viktigaste i ett spel.

Men inte i Hitman spelen. Visst ska det vara story men inte så mycket som det är i Hitman: Absolution.

Det blir för tramsigt i sådana här typ av spel.

Medlem

Till er som gnäller på storyn.. Köp ett annat spel.
Hitman handlar om saker som ska göras ok linjärt.

Men spelet är att välja HUR det ska göras.
Enkelt förklarat för er som ska ha det som spelet inte är.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av acrylamid:

Synd att betyget är så högt när storyn får minus, i mina ögon är i alla fall story något av det viktigaste i ett spel.

Beror väl helt på vilken typ av spel det gäller.

Redaktör
Skrivet av Muhammed:

Hur fungerar sparsystemet, för jag hoppas innerligt att de inte har ersatt de manuella sparfilerna med checkpoints.

Du sparar manuellt vid checkpointsen om du vill, det autosparas inte där. Och höjer du svårighetsgraden till Expert eller Purist finns inga checkpoints.

Skrivet av eagiz:

Är det någon som vet om det finns en recension av spelet där recensenten har prövat att spela hela spelet med och utan instinct? Man kan ju kanske anta att spelet är designat efter instinct-systemet och att spelet knappt är spelbart utan den funktionen?

Hur är det med optimeringen på PC förövrigt, det har ju klagats på det i en viss recension?

Skrivet av Remus:

Hur är PC versionen? En konsolport?

Det är lite rörigt att flera saker heter Instinct. "Fusk"-grejen, att du ser föremål och fiender, stängs ju av på högre nivåer och den kan man låta bli att använda om man vill. Att lira utan att dölja ansiktet tror jag blir svårt (även om jag inte testat), men förmodligen inte omöjligt. Men den funktionen tycker jag flyter in naturligt utan att det känns som fusk.

Jag har kört med maxad grafik på en bra pc (minns inte exakta specs, men rätt ny Intel I7, nyare Geforce och 8 eller 16 GB minne), och det flyter riktigt bra. Med en laptop med Geforce M540-grafik, I5:a och 8 GB RAM rullar det dugligt med medium-inställningar ungefär. På den senare märkte jag något framerate-drop, men inte alls i närheten av så dåligt som den där recensionen (engelska PC Gamer, va?).

Pc-versionen funkar bra både med mus/tangentbord och Xbox 360-kontroll, informationen anpassas så att den säger vilken tangent eller gamepad-knapp som gör vad, så man slipper info om 360-dosan när man kör mus/tangentbord. Vilken styrmetod man föredrar är förstås smaksak, jag gillar gamepaden men inbillar mig att kontrollerna var aningen mer responsiva på Xbox 360 med gamepad.


signatur
Skrivet av Tompa:

Det är lite rörigt att flera saker heter Instinct. "Fusk"-grejen, att du ser föremål och fiender, stängs ju av på högre nivåer och den kan man låta bli att använda om man vill. Att lira utan att dölja ansiktet tror jag blir svårt (även om jag inte testat), men förmodligen inte omöjligt. Men den funktionen tycker jag flyter in naturligt utan att det känns som fusk.

Är nyfiken på om alla som kallar Instinct för fusk, också anser att kartan i de andra spelen var fusk?

Garanterar att alla ni "hardcore/silent assassin/purist galningar" använde kartan lika ofta som ni stirra på bakhuvudet på en skallig man.

Det är samma sak fast uppdaterat, smidigare, bättre och frääänare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Muhammed:

Hur fungerar sparsystemet, för jag hoppas innerligt att de inte har ersatt de manuella sparfilerna med checkpoints.

undrar jag med, manuella sparfiler är jövlgit skönt, slipepr spela om en bana och kan testa nya vinklar vid varje moment.

Personligen tycker jag inte man ska ha några "saves" alls, förstör lite av poängen om man kör trial/retry hela tiden som om det vore quickload.

Jag tror att pure mode tar bort saves helt och även all hud m.m , hoppas i alla fall det.

Medlem

I puremode finns bara siktet inget annat skit, men det är ganska lätt än då.

Och gällande Vsegt poäng = NEJ!

Fel, IGEN!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

"Grovt mejslade karaktärer" så de ska va. /Mejslarn

Medlem

Äntligen en välskriven recension..
Tom-pa visar var skåpet skall stå..

Blir ett köp på detta, helt klart.
Har längtat efter att få dräpa lite utan större snubbor..

Medlem

Självklart kan man lira ett spel trots att storyn är obefintlig. 9 spel av 10 har ju en helt värdelös story jämfört med en bok, serietidning eller film. Men jag känner ju äldre jag blir desto viktigare blir storyn för mig faktiskt, och Hitman är ett spel som skulle fungera utmärkt tillsammans med en riktigt bra story. En bra story i det här spelet skulle inte på någotvis ta bort spelglädjen utan snarare tvärtom.

Om det är linjärt så mycket enklare att skriva en story i sånna fall. Bara plocka en bra manusförfattare från Hollywood, eller varför inte personen som skapade Leon

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av acrylamid:

Synd att betyget är så högt när storyn får minus, i mina ögon är i alla fall story något av det viktigaste i ett spel.

Storyn i det första spelet är inte mycket att hurra för men Hitman har inte handlat om dess story. Det som gör Hitman till ett bra spel är däremot att man själv väljer hur man vill klara av sitt uppdrag så länge det faller under de "regler" som finns. Till exempel kan man inte döda allt och alla i första spelet såvida man inte har kapital att göra så (dödande av civila och polis kostar pengar om dessa inte ingår i själva uppdraget). Det finns dock en del saker jag kan störa mig på även i första spelet både när jag spelar det idag och när jag spelade det då det kom. Ett sådant exempel är att AI´n inte reagerar när en chaufför helt försvunnit eller att den inte reagerar när vapen ligger på golvet helt synliga. Kan vara att det var för svårt att göra en AI som reagerade på detta eller så kan det ha varit för att utvecklaren ansåg att spelet då skulle bli för svårt. Men oavsett detta så är Hitman även idag ett roligt spel och även ett mycket svårt spel som börjar lätt men snabbt ökar i svårighetsgrad.

Känns som att man inte behöver lika många saves när systemet för disguises och fighting blivit bättre. I Blood Money kunde man ju få 2 skott i magen bara man råkade gå åt fel håll= alla vakter på hela banan vet att man är där och det blir masslakt av alltihopa :).

Då ladda man ju om.

Sen nu när Hand to hand combat funkar bättre kan man ju snabbt avväpna - slå ner och mörda flera vakter i taget om det går åt pipan och ändå rädda situationen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar