Donkey Kong Country försvinner från Wii Shop Channel

Robot
Donkey Kong Country försvinner från Wii Shop Channel

SNES-trilogin Donkey Kong Country tas bort från Wii Shop Channel nästa vecka. Skynda att fynda om du inte redan gjort det.

#nintendo, #rare


Medlem
Donkey Kong Country försvinner från Wii Shop Channel

Vilken tur att det försvinner! För vem skulle vilja spela bra spel idag?!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Oj .. det e ju inte bra .. en bra serie som de tar bort


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Tur man har dem till SNES

Medlem

HD REMAKES!!!!!
AAAAWWWW YEAAHHHH!!!!
I did it for the lulz.
Nej men hoppas på att det kanske är så

Medlem

Tss inget man behöver köpa när man redan har äkta varan på SNES körde igenom i sommras

Medlem

Riktigt bra spel, har dom redan på SNES så mig bekommer det inte, men resten av er: KÖP! NU!

Medlem

jag som vill ha det till wii u sen :/

Medlem

Rare när de var som bäst, första DKC slog allt annat som fanns på SNES när det lanserades (rent grafiskt).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Rare när de var som bäst, första DKC slog allt annat som fanns på SNES när det lanserades (rent grafiskt).

Slog väl allt på alla konsoller? Var ju världens bitch-slap till SEGA när DKC kom ut, men något jag uppskattar mer än grafiken i DKC är den underbara musiken

Inaktiv

vad kostar det då?

edit: jag kollade upp det själv..

800 Wii Points styck, och 1000 WIi points kostar 10 €uro så, cirkus, ungefär ~80kr/st.
Nä, det blir inget köp för min del, även om det var riktigt kul när de kom ut.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ge mig nya donkey kong spel och jag ska kyssa alla på nintendo!

Medlem
Skrivet av Sipmo:

vad kostar det då?

edit: jag kollade upp det själv..

800 Wii Points styck, och 1000 WIi points kostar 10 €uro så, cirkus, ungefär ~80kr/st.
Nä, det blir inget köp för min del, även om det var riktigt kul när de kom ut.

Hoppas nästa generation konsol skippar det där totalt värdelösa poängsystemet som inte är konsumentvänligt for shit

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Sipmo:

vad kostar det då?

edit: jag kollade upp det själv..

800 Wii Points styck, och 1000 WIi points kostar 10 €uro så, cirkus, ungefär ~80kr/st.
Nä, det blir inget köp för min del, även om det var riktigt kul när de kom ut.

Hoppas nästa generation konsol skippar det där totalt värdelösa poängsystemet som inte är konsumentvänligt for shit

Psn har väl inte det om jag minns rätt?
Men håller med om att det är ett idiotiskt system, bara ett sätt att få folk att sätta in pengar som man inte kan använda fullt ut, som att ladda busskort ungefär


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

ZF
Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av PcGamer:

Rare när de var som bäst, första DKC slog allt annat som fanns på SNES när det lanserades (rent grafiskt).

Slog väl allt på alla konsoller? Var ju världens bitch-slap till SEGA när DKC kom ut, men något jag uppskattar mer än grafiken i DKC är den underbara musiken

Nä, för SEGA kände ju också utvecklare som kunde fuska med 3D.

Medlem

Jag har aldrig gillat grafiken i DKC, denna fejkade 3D sprite grafik som ett flertal spel använde sig av i mitten av 90-talet.

Musiken är dock väldigt bra, speciellt så gillar jag Aquatic Ambiance.

eld
Medlem

Garanterar detta nerladdning i framtiden eller försvinner den också?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag har aldrig gillat grafiken i DKC, denna fejkade 3D sprite grafik som ett flertal spel använde sig av i mitten av 90-talet.

Musiken är dock väldigt bra, speciellt så gillar jag Aquatic Ambiance.

Jag håller med, gillar heller inte den stilen riktigt, många andra spel som såg bättre ut då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av luftman:
Skrivet av PcGamer:

Rare när de var som bäst, första DKC slog allt annat som fanns på SNES när det lanserades (rent grafiskt).

Slog väl allt på alla konsoller? Var ju världens bitch-slap till SEGA när DKC kom ut, men något jag uppskattar mer än grafiken i DKC är den underbara musiken

grafiken va bättre än allt annat som fanns då i spelväg, om man bortser från arkadspel

Medlem

Är det inte så att en större del av hela wii shopen kommer att "försvinna" för att göras om och återkomma på ett bättre sätt till det nätverk som Nintendo har nu/kommer ha till Wii U och 3DS.

Måste bara hålla med om att musiken i dkc är så jävla bra.. första gången man spelade spelet, första djungelbanan, vilket ös :D. Fortfarande en av mina största favorit låtar till spel någonsin.

1
Skriv svar