Star Citizen nära crowdfunding-rekord

Bidrog med 280 spänn, snålt men något iaf, ser ju lätt ju att bli ett av de mest episka spelen någonsin.

1 dag kvar, just nu $4,522,501.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv
Skrivet av NordicStormtrooper:

Bidrog med 280 spänn, snålt men något iaf, ser ju lätt ju att bli ett av de mest episka spelen någonsin.

1 dag kvar, just nu $4,522,501.

Toppen, över 4,5 miljoner. Hoppas de når 5 vilket inte borde vara omöjligt med tanke på att de gick från 4-4,5 på ungefär en dag.

Medlem

En ny "pirate" pledge tier, lär nog locka lite nytt folk/pledge upgrades. 110$

"Avast Mateys"

Title: Pirate

The finished game for your PC with your Drake Interplanetary Cutlass fighter ready to fly.
*Exclusive access to the Alpha and Beta

The Pirate Package Contains
Tractor beam
Docking collar
Digital Soundtrack
Digital Star Map

Även (Äntligen) Lancer/Wingnut som en Digital Tier, för "bara" 110$ istället för 125+10-15$ i frakt , för de vanliga Lancer/Wingnut som hade lite fysiska grejjer

Medlem

Grymt sugen på det här spelet men om valet handlar mellan detta spel och Elite tar jag det sistnämnda varje gång. Elite har inneburit så mycket för hela spelindustrin, det är nog mycket tack vare Elite vi idag har spel som GTA, Hitman, Deus Ex, Sim City för att bara ta ett fåtal exempel på spel som inte har några givna mål. Visst är jag ett stort fan av Wing Commander och när det spelet kom så vart jag grymt imponerad men inget spel idag har varit bättre än Elite 2.

Jag kommer garanterat köpa spelet när det är klart och jag är säker på att det kommer bli en värdig uppföljare och ett spel som är helt gjort för PC.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Tänkte bara fråga, hur funkar allt detta? Hur sker finansieringen? Kan dom i princip utveckla ospelart skräp men ändå få pengar?

Ja men det skulle nog innebära att de skulle få problem med finansiering i framtiden. Det rykte Chris Roberts byggt upp under sina år i spelindustrin är värt bra mycket mer än de pengar han nu verkar få (kan garantera att det är tack vare hans status som många fått upp ögonen för det här projektet även om det är en riktigt bra Kickstarter)

Medlem

60$ donerat. Känner mig nästan lite snål efter att ha sneglat på 120$ paketen först.

Medlem
Skrivet av Horniak:

60$ donerat. Känner mig nästan lite snål efter att ha sneglat på 120$ paketen först.

Samma sits, haft ögonen på 125$ Lancer genom hela kampanjen, men landade på 60$ så lite snål känner man sig :P, är man arbetslös så har man inte så mycket att säga till om haha.

Räkningar och mat kostar ><

Medlem

$4,709,891 en dag kvar.

edit: upps, ser att det finns en liknande post. Sorry

Medlem
Skrivet av Horniak:

60$ donerat. Känner mig nästan lite snål efter att ha sneglat på 120$ paketen först.

Hehe, samma här.

Är även backer till Elite. Ska bli fantastiskt kul att se båda spelen utvecklas.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av bleak:
Skrivet av rmpyro:

Tror dom kommer hamna mellan 4.5 och 5 miljoner. Dom satt med 3.7 miljoner igår.

angry Joe bad sina tittare att stödja det i en Vlog. Tror det ökade med flera hundra tusen efter det iaf haha.

Ja Joe är skön, här är han så exalterad att han nästan dregglar ha ha.

https://www.youtube.com/embed/GlfZi1eq_88

Jag såg den videon tidigare ikväll och fick upp ögonen för spelet. Låter riktigt lovande! Och att det är kickstarter så dom får all kontroll över utvecklandet gör saken bara bättre!

Jag har sagt det förut och säger det igen, kickstarters är det bästa som hänt spelvärlden på länge

Word, det bästa som hänt PC på länge också.
Äntligen får vi passionerade pc spel återigen

Medlem

Kul att det blev en nyhet av detta och med alla som är med och finansierar!

Medlem

BOOM ! $5,027,759 .... 17h35m kvar

Edit: $5,381,441 .... 11h kvar

Fan detta är ju helt sick!

Medlem

För alla sci-fi älskare (eye-candy):
http://vimeo.com/53829036

Medlem

Det är ju ändå lite tragiskt när konsumenterna måste finansiera spel för att få det de vill ha, exemplen som detta visar ju att det finns stort intresse för lite mer nyskapande och nischade titlar men ändå tycks de flesta av storföretagen bara vilja satsa spel med som är så breda att de nästan känns innehållslösa (à la MoH: warfighter)


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av luftman:

Så ett spel måste vara dyrt för att det ska vara bra? Håller inte med där riktigt

Det var absolut inte vad jag skrev...

Tvärt om tycker jag billiga indie spel kan vara asball. Gav just lite pengar till ett annat MYCKET intressant kickstarter enmans spelprojekt:

http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av luftman:

Så ett spel måste vara dyrt för att det ska vara bra? Håller inte med där riktigt

Det var absolut inte vad jag skrev...

Tvärt om tycker jag billiga indie spel kan vara asball. Gav just lite pengar till ett annat MYCKET intressant kickstarter enmans spelprojekt:

http://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-...

Tack för tipset! Mycket intressant, jag donerade en slant på en gång...

12
Skriv svar