Bioware: "Inget Mass Effect 3: Omega till Wii U"

Robot
Bioware: "Inget Mass Effect 3: Omega till Wii U"

Special Edition av Mass Effect 3 till Wii U låter dig inte uppleva hela Mass Effect 3-historien.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Bioware: "Inget Mass Effect 3: Omega till Wii U"

Skippa 3:an och spela det första på PC istället

Medlem

Så mycket "special" var det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Och dom tror det kommer att sälja till WiiU, glöm att jag kommer köpa spelet i huvudtaget.

Medlem

Uppenbart varför Mass Effect 3 finns till Wii U.


signatur

Nämen!

Medlem

Ehm det är väl ändå ingen som kommer köpa Wii U väl?

Medlem

Bioware = fail


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Cane:

Ehm det är väl ändå ingen som kommer köpa Wii U väl?

Wii U kommer bli en större succé än alla räknat med. Okej, kanske inte i Sverige där alla barn har varsitt rum, TV och spelkonsol, men i andra länder där familjerna vill umgås fast ungen vill fortsätta spela sitt spel när föräldrarna ska se annat.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Cane:

Ehm det är väl ändå ingen som kommer köpa Wii U väl?

Wii U kommer bli en större succé än alla räknat med. Okej, kanske inte i Sverige där alla barn har varsitt rum, TV och spelkonsol, men i andra länder där familjerna vill umgås fast ungen vill fortsätta spela sitt spel när föräldrarna ska se annat.

Jag tror, och det är som sagt bara vad jag tror, att Wii U kommer bli en medioker konsol, jag tror inte den kommer att lyckas så stort som många hyllat och försökt påstå. Jag tror den lider av dålig timing, inte tillräckligt lyft och för lite 3dje parts titlar att luta sig på.

Nintendo är helt fel i schemat, det hade varit en helt annan femma om de hade haft ny Zelda titel och eventuellt någon stor exklusiv titel utöver deras egna sortiment. Men det verkar så långt borta, vi är inte ens helt hundra på någon ny stor titel som dom jobbar på, det är för tyst, hypen har inte ens börjat och känner man Nintendo så är det aldrig ett gott tecken på att det kommer "snart". De gillar att hypa långt i förtid, ofta lite för långt.

Sen klarar Wii U bara av två av den nya kontrollen, med en hel del osäkra detaljer om riktigt vad den klarar med två igång samtidigt. Jag tror att den för var och en spelare in i separat värld i och med att de har en egen skärm att spela på och få "hemlig" information på, även om de spelar tillsammans, så jag tror den skapar en större "barriär". Wii hade inte detta problemet.
För tillsammans är ju ändå Nintendos nya "koncept" på hur man ska spela spel, så det är ingen "ensam" konsol, det är en familje konsol.

Men tiden får utgöra, detta är bara mina tankar kring det du skrev.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Medlem

Varför ens släppa spelet till Wii U om de inte får lika mycket innehåll som alla andra? Helt ologiskt

Medlem

Va? Värdelöst. Funderade på att skaffa det till Wii U men isf skiter jag nog i det. Kan lika gärna skaffa det billigare till PC isf.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Cane:

Ehm det är väl ändå ingen som kommer köpa Wii U väl?

Wii U kommer bli en större succé än alla räknat med. Okej, kanske inte i Sverige där alla barn har varsitt rum, TV och spelkonsol, men i andra länder där familjerna vill umgås fast ungen vill fortsätta spela sitt spel när föräldrarna ska se annat.

Jag tror, och det är som sagt bara vad jag tror, att Wii U kommer bli en medioker konsol, jag tror inte den kommer att lyckas så stort som många hyllat och försökt påstå. Jag tror den lider av dålig timing, inte tillräckligt lyft och för lite 3dje parts titlar att luta sig på.

Nintendo är helt fel i schemat, det hade varit en helt annan femma om de hade haft ny Zelda titel och eventuellt någon stor exklusiv titel utöver deras egna sortiment. Men det verkar så långt borta, vi är inte ens helt hundra på någon ny stor titel som dom jobbar på, det är för tyst, hypen har inte ens börjat och känner man Nintendo så är det aldrig ett gott tecken på att det kommer "snart". De gillar att hypa långt i förtid, ofta lite för långt.

Sen klarar Wii U bara av två av den nya kontrollen, med en hel del osäkra detaljer om riktigt vad den klarar med två igång samtidigt. Jag tror att den för var och en spelare in i separat värld i och med att de har en egen skärm att spela på och få "hemlig" information på, även om de spelar tillsammans, så jag tror den skapar en större "barriär". Wii hade inte detta problemet.
För tillsammans är ju ändå Nintendos nya "koncept" på hur man ska spela spel, så det är ingen "ensam" konsol, det är en familje konsol.

Men tiden får utgöra, detta är bara mina tankar kring det du skrev.

Finns inga spel som stödjer 2. Är inte så troligt det dyker upp några heller för det blir mycket dyrt att köpa en extra pad-kontroller. Men ja vi får väl se.
Zelda är på gång. Det ska släppas 2014

Medlem

Tycker Wii U redan känns lite som flopp, inget av release-spelen har fått riktigt bra betyg, och internminnet och processorn är långsammare än de i 360/PS3, antagligen det som gör att de portade spelen är aningen fulare/sämre (Batman AC, Ninja Gaiden 3). Sedan är priset alldeles för högt, 3000 kr för något som i stort sett är en Xbox 360 med en peksärmskontroll.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Cane:

Ehm det är väl ändå ingen som kommer köpa Wii U väl?

Wii U kommer bli en större succé än alla räknat med. Okej, kanske inte i Sverige där alla barn har varsitt rum, TV och spelkonsol, men i andra länder där familjerna vill umgås fast ungen vill fortsätta spela sitt spel när föräldrarna ska se annat.

Jag tror, och det är som sagt bara vad jag tror, att Wii U kommer bli en medioker konsol, jag tror inte den kommer att lyckas så stort som många hyllat och försökt påstå. Jag tror den lider av dålig timing, inte tillräckligt lyft och för lite 3dje parts titlar att luta sig på.

Nintendo är helt fel i schemat, det hade varit en helt annan femma om de hade haft ny Zelda titel och eventuellt någon stor exklusiv titel utöver deras egna sortiment. Men det verkar så långt borta, vi är inte ens helt hundra på någon ny stor titel som dom jobbar på, det är för tyst, hypen har inte ens börjat och känner man Nintendo så är det aldrig ett gott tecken på att det kommer "snart". De gillar att hypa långt i förtid, ofta lite för långt.

Sen klarar Wii U bara av två av den nya kontrollen, med en hel del osäkra detaljer om riktigt vad den klarar med två igång samtidigt. Jag tror att den för var och en spelare in i separat värld i och med att de har en egen skärm att spela på och få "hemlig" information på, även om de spelar tillsammans, så jag tror den skapar en större "barriär". Wii hade inte detta problemet.
För tillsammans är ju ändå Nintendos nya "koncept" på hur man ska spela spel, så det är ingen "ensam" konsol, det är en familje konsol.

Men tiden får utgöra, detta är bara mina tankar kring det du skrev.

Finns inga spel som stödjer 2. Är inte så troligt det dyker upp några heller för det blir mycket dyrt att köpa en extra pad-kontroller. Men ja vi får väl se.
Zelda är på gång. Det ska släppas 2014

Precis, det jag menar med varför det finns så lite information om vad Wii U klarar med två kontroller igång samtidigt. Det finns ett få exempel från någon mässa vad talesmän för Nintendo sagt, det är i princip allt.

Zelda är säkerligen på gång, det tvivlar nog ingen på men 2014 är ett läckt rykte och det ska tas med en väldigt stor nypa salt, då det läcker väldigt väldigt lite om Nintendos in-house titlar. Men visst, någon gång under 2014 det betyder tidigast Mars. Det är drygt 1 ½ år dit. O med tanke på vad jag förmodar Microsoft & Sony har kokande i kitteln så lär 2013 E3 bli något i hästväg jämfört med de senaste åren, och jul 2013 kan jag nästan tippa en ny Xbox i handeln. Återigen, sätter sig Nintendo i underdog läge, och jag tror det är fel att spela samma hand en gång till.

Vi får hoppas Nintendo kan leverera något stort under 2013 men som det ser ut nu, verkar det glest, och med tanke på att Mass Effect 3 varit en av de "stora" titlarna förr Wii U och det nu inte ens får det senaste DLC´t ? Stort tecken på att förtroendet för konsolen är sviktande för utvecklare, det skulle varit exklusivt till Wii U isf.

Jag hoppas på Nintendo, då jag inte vill se dem hamna som Sega. Visst, jag skulle inte tacka nej till att få Zelda, Mario och alla andra på en Xbox eller nån annan platform, men det känns inte riktigt "rätt" bara. Men som sagt, god tur åt Nintendo, dom lär behöva det.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av eddie_m:

Tycker Wii U redan känns lite som flopp, inget av release-spelen har fått riktigt bra betyg, och internminnet och processorn är långsammare än de i 360/PS3, antagligen det som gör att de portade spelen är aningen fulare/sämre (Batman AC, Ninja Gaiden 3). Sedan är priset alldeles för högt, 3000 kr för något som i stort sett är en Xbox 360 med en peksärmskontroll.

Det är inte sämre och fulare, åtminstone när det gäller Batman, spelet har t.ex. bättre drawdistance på Wii U.

Att man inte gör Wii U mycket snyggare är att det skulle öka kostnader att förbättra väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Cane:

Ehm det är väl ändå ingen som kommer köpa Wii U väl?

Wii U kommer bli en större succé än alla räknat med. Okej, kanske inte i Sverige där alla barn har varsitt rum, TV och spelkonsol, men i andra länder där familjerna vill umgås fast ungen vill fortsätta spela sitt spel när föräldrarna ska se annat.

Jag tror, och det är som sagt bara vad jag tror, att Wii U kommer bli en medioker konsol, jag tror inte den kommer att lyckas så stort som många hyllat och försökt påstå. Jag tror den lider av dålig timing, inte tillräckligt lyft och för lite 3dje parts titlar att luta sig på.

Nintendo är helt fel i schemat, det hade varit en helt annan femma om de hade haft ny Zelda titel och eventuellt någon stor exklusiv titel utöver deras egna sortiment. Men det verkar så långt borta, vi är inte ens helt hundra på någon ny stor titel som dom jobbar på, det är för tyst, hypen har inte ens börjat och känner man Nintendo så är det aldrig ett gott tecken på att det kommer "snart". De gillar att hypa långt i förtid, ofta lite för långt.

Sen klarar Wii U bara av två av den nya kontrollen, med en hel del osäkra detaljer om riktigt vad den klarar med två igång samtidigt. Jag tror att den för var och en spelare in i separat värld i och med att de har en egen skärm att spela på och få "hemlig" information på, även om de spelar tillsammans, så jag tror den skapar en större "barriär". Wii hade inte detta problemet.
För tillsammans är ju ändå Nintendos nya "koncept" på hur man ska spela spel, så det är ingen "ensam" konsol, det är en familje konsol.

Men tiden får utgöra, detta är bara mina tankar kring det du skrev.

Finns inga spel som stödjer 2. Är inte så troligt det dyker upp några heller för det blir mycket dyrt att köpa en extra pad-kontroller. Men ja vi får väl se.
Zelda är på gång. Det ska släppas 2014

Precis, det jag menar med varför det finns så lite information om vad Wii U klarar med två kontroller igång samtidigt. Det finns ett få exempel från någon mässa vad talesmän för Nintendo sagt, det är i princip allt.

Zelda är säkerligen på gång, det tvivlar nog ingen på men 2014 är ett läckt rykte och det ska tas med en väldigt stor nypa salt, då det läcker väldigt väldigt lite om Nintendos in-house titlar. Men visst, någon gång under 2014 det betyder tidigast Mars. Det är drygt 1 ½ år dit. O med tanke på vad jag förmodar Microsoft & Sony har kokande i kitteln så lär 2013 E3 bli något i hästväg jämfört med de senaste åren, och jul 2013 kan jag nästan tippa en ny Xbox i handeln. Återigen, sätter sig Nintendo i underdog läge, och jag tror det är fel att spela samma hand en gång till.

Vi får hoppas Nintendo kan leverera något stort under 2013 men som det ser ut nu, verkar det glest, och med tanke på att Mass Effect 3 varit en av de "stora" titlarna förr Wii U och det nu inte ens får det senaste DLC´t ? Stort tecken på att förtroendet för konsolen är sviktande för utvecklare, det skulle varit exklusivt till Wii U isf.

Jag hoppas på Nintendo, då jag inte vill se dem hamna som Sega. Visst, jag skulle inte tacka nej till att få Zelda, Mario och alla andra på en Xbox eller nån annan platform, men det känns inte riktigt "rätt" bara. Men som sagt, god tur åt Nintendo, dom lär behöva det.

Du bör vara mer orolig för Sony. De har inga pengar kvar. De förorade varenda krona de drog in på psx och ps2 på ps3an medans Nintendo gjort enorma vinster på Wii. Nintendo kommer överleva i massor av år framöver.
Frågan är om Sony överlever en generation till. Isf får de nog sluta försöka konkurrera med MS för det kommer de inte klara av.

Medlem

Sluta trolla, Sonys speldivision går riktigt bra, och betydligt bättre än Nintendo för tillfället, det är övriga delar inom Sony som dragits med de stora förlusterna. Om Wii U inte blir en succé så ser det ganska mörkt ut för Nintendo framöver, och detta är nog även sista generationen vi ser bärbara konsoler, plattor och mobiler kommer ta över den marknaden helt.

Medlem
Skrivet av bullen:

Sluta trolla, Sonys speldivision går riktigt bra, och betydligt bättre än Nintendo för tillfället, det är övriga delar inom Sony som dragits med de stora förlusterna. Om Wii U inte blir en succé så ser det ganska mörkt ut för Nintendo framöver, och detta är nog även sista generationen vi ser bärbara konsoler, plattor och mobiler kommer ta över den marknaden helt.

Trollar säger du? Läs det här och återkom sedan.

http://www.notenoughshaders.com/2012/09/08/the-ten-year-decli...

Det är bara senaste året eller så som Sonys speldivision gått med vinst. Alla de andra åren gick de med stora förluster. Kostade tiotals miljarder att ta fram PS3an som de sen sålde med förlust i 4 år.

De kommer inte bygga en enormt kraftig PS4a som de kommer sälja med förlust i 4 år som de gjorde med PS3an. Det har de inte råd med.

Mobiler/plattor kommer aldrig bli lika kraftfulla som datorer eller dedikerade konsoller.

Medlem

Att PS3'an blev så dyr berorfrämst på bluray-formatet som var helt nytt när den lanserades, hade de satsat på dvd så hade konsolen lätt kunnat bli ett par tusenlappar billigare.

Angående WiiU så blir man allt mindre sugen på att skaffa en ju mer man läser om den..

"Your Wii U Nintendo Network ID - the equivalent of an Xbox Live gamertag - can only be used on the console where it was created, Nintendo has confirmed.

That means you can't sign in to your account from a friend's console. And, if your own Wii U breaks, there is currently no way to transfer IDs.

All of this means you'd lose your game progress, console settings, and lovingly-drawn Miiverse posts. "

Taget från Eurogamer.net

Medlem

Skippa VIIYOU crappet och köp en DATOR!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Struggle:

*text*

Du bör vara mer orolig för Sony. De har inga pengar kvar. De förorade varenda krona de drog in på psx och ps2 på ps3an medans Nintendo gjort enorma vinster på Wii. Nintendo kommer överleva i massor av år framöver.
Frågan är om Sony överlever en generation till. Isf får de nog sluta försöka konkurrera med MS för det kommer de inte klara av.

Mja, alltså det är väl klart att det är synd om Sony skulle gå omkull, men i ärlighetens namn bryr jag mig inte lika mycket om Sony som Nintendo, det är ganska enkelt att ersätta dem med Xbox. 360 & PS3 är egentligen väldigt lika det som skiljer är vissa specifika exklusiva titlar till bägge konsolerna (Gears, Resistance, Killzone, Halo, Uncharted, etc.) och ärligt så tror jag inte det hade varit några större problem att göra dessa till bägge konsolerna.

Visst vi tappar en så kallad nyttighet från konkurrens emellan konsolerna, men den senaste generationen har dessa två konsolerna inte skiljt sig direkt mycket emellan. Det kändes som ett val vilka spel du var mest intresserade av när du valde mellan 360 & PS3, "innovationen" och det fick du ifrån Wii, men med Wii U har det liksom inte blivit lika "stort" hopp i innovation.

I slutet av dagen släpps de flesta titlarna till både 360 och PS3 och de flesta "udda" barnen i familjen till Wii. Det som verkat vettigast har varit att äga en 360 & Wii eller PS3 & Wii, inte alla tre eller 360 & PS3. Xbox & Playstation 2 var en annan femma dock, men idag är konsolerna närmare varandra än någonsin. Tyvärr.

Med det sagt så finns ju den bärbara biten kvar. Sen har vi alla andra produkter som Sony levererar som jag helt klart inte skulle vilja se utan. De gör kvalitetsprodukter helt klart, men deras strategi har inte alltid varit den bästa.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Skippa VIIYOU crappet och köp en DATOR!

Per definition är Wii U en dator.


signatur

Nämen!

1
Skriv svar