Star Citizen gör crowdfunding-succé

Robot
Star Citizen gör crowdfunding-succé

Chris Roberts och hans gäng fortsätter att håva in pengar från allmänheten - gick förbi rekordhållaren Project Eternity med råge.

#nyhetstips, #star-citizen, #project-eternity


Medlem
Star Citizen gör crowdfunding-succé

Någon som har en kryofrys att låna ut? Ni får tillbaka den om drygt två år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Lite irriterad (fine de har mycket att göra nu) har mailat , frågat på facebook/twitter och x antal gånger i live-chatten.

Det går inte att upgradera sitt pledge från 60$ till de 3 nya digitala tiersen 100$ Pirate 110$ Wingnut/Lancer

hade varit skoj om man kunde det, för jag har lagt 60$ och har lyckats få tag på ltie mer pengar, men har inte råd med att lägga 110 till (upgradera från 60 till 110$ hade varit 50$)

*edit*
Fått svar :de som har backat nu i början, kan upgradera senare (med nuvarande priser för tiers) och nya backers efter idag får betala lite mer.

I vilket fall som helst så spränger vi 5.5M vallen snart och dryga 9 timmar kvar \o/

Medlem

Snart har vi slagit 5.5 miljoner dollar, och vi får Carrier ships!

Medlem

StarCitizen vs Elite - FIGHT!


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Farris:

Lite irriterad (fine de har mycket att göra nu) har mailat , frågat på facebook/twitter och x antal gånger i live-chatten.

Det går inte att upgradera sitt pledge från 60$ till de 3 nya digitala tiersen 100$ Pirate 110$ Wingnut/Lancer

hade varit skoj om man kunde det, för jag har lagt 60$ och har lyckats få tag på ltie mer pengar, men har inte råd med att lägga 110 till (upgradera från 60 till 110$ hade varit 50$)

I vilket fall som helst så spränger vi 5.5M vallen snart och dryga 9 timmar kvar \o/

tex om du lagt 60. och lägger till 40 idag så räknas det som 100 sammanlagt. funkade för mig och kompisarna iaf

Medlem

Money well spent!

Medlem

Så, då har man två år på sig att bli miljonär.
Sen när Star Citicen släpps så bosätter man sig i en bunker med Occulus Rift setup och tjänare som fixar allt till en.

2014 - the year scifi gamers vansihed from social life.

Medlem
Skrivet av the_cru:

StarCitizen vs Elite - FIGHT!

För mig är det ingen tvekan, Elite vinner varje gång om jag måste välja.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, "...och tanjerar därmed rekordet med över en miljon dollar" - dagens konstigaste mening?

Medlem

Jag är 100% Säker på att detta PC EXKLUSIVA spel tog rekordet på största mängd insamlade pengar på grund av piratkopiering!

Trenden säger tydligt att ingen köper PC spel, utan 90% piratkopierar. Detta är på grund av att folk är snåla och har inget att göra med att 90% av spelen som släpps på PC idag är totalt usla portar.

Alltså! HA HA! Där fick ni elaka pirater, nu får ni ett bra spel... öh.. eller... alltså... nä...

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av the_cru:

StarCitizen vs Elite - FIGHT!

För mig är det ingen tvekan, Elite vinner varje gång om jag måste välja.

*cough* Du kan inte jämföra mot något som inte släppts än. *cough*

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av the_cru:

StarCitizen vs Elite - FIGHT!

För mig är det ingen tvekan, Elite vinner varje gång om jag måste välja.

*cough* Du kan inte jämföra mot något som inte släppts än. *cough*

Elite 4 har inte heller släppts så visst kan jag jämföra mellan Elite 4 och SC (eller rättare sagt jag jämför mellan vad Chris gjort innan och Braben gjort innan och då vinner Braben eftersom ingen ens idag gjort ett spel som är bättre än Frontier);).

Medlem
Skrivet av the_cru:

StarCitizen vs Elite - FIGHT!

Näää, de får gärna vara bra båda två. Vart så tafatt på spacesim fronten nu i så många år så...

$5,534,639 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, "...och tanjerar därmed rekordet med över en miljon dollar" - dagens konstigaste mening?

Inte nog med att den är konstig (och felaktig dessutom) så är det även felstavat: tangera

OT: Gött att det går bra för dem, de är över 5.5M nu


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Galming:
Skrivet av Farris:

Lite irriterad (fine de har mycket att göra nu) har mailat , frågat på facebook/twitter och x antal gånger i live-chatten.

Det går inte att upgradera sitt pledge från 60$ till de 3 nya digitala tiersen 100$ Pirate 110$ Wingnut/Lancer

hade varit skoj om man kunde det, för jag har lagt 60$ och har lyckats få tag på ltie mer pengar, men har inte råd med att lägga 110 till (upgradera från 60 till 110$ hade varit 50$)

I vilket fall som helst så spränger vi 5.5M vallen snart och dryga 9 timmar kvar \o/

tex om du lagt 60. och lägger till 40 idag så räknas det som 100 sammanlagt. funkade för mig och kompisarna iaf

Mja inte via RSI sidan väl? utan kickstarter.

Förövrigt har jag fått svar på frågan tillsist, och de som har backat nu i början, kan upgradera senare (med nuvarande priser för tiers) och nya backers efter idag får betala lite mer.

De skulle antagligen fixa Upgrade systemet med de nya tiersen senare i veckan

Medlem

Frostbite gör sig bra i rymden. Faan vad bra det här är!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Där ser man.
Trevligt, pledgade inte, men trevligt likväl

Medlem

Pledgade 60 dollar. Första gången jag varit med och "crowdfundat" ett spel, kunde inte hålla mig. Det här projektet känns otroligt spännande! Hoppas de lever upp till förväntningarna, lyckas de med hälften så blir det nog ett grymt spel.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av the_cru:

StarCitizen vs Elite - FIGHT!

Näää, de får gärna vara bra båda två. Vart så tafatt på spacesim fronten nu i så många år så...

$5,534,639 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Spelen kommer rikta sig till olika målgrupper. SC verkar mer inrikta sig på action och inte lika mycket på att kunna vara en person som köper billigt och säljer dyrt. Elite däremot kommer nog vara mer fritt när det kommer till hur man väljer att spela spelet. Jag gillar Freelancer men även om det var betydligt mer öppet än säg Wing Commander så var det fortfarande inte Elite. Jag är sugen på båda spelen men som sagt om jag måste välja så finns det bara ett spel och det är det spel som gett oss spel som Privateer, Freelancer, GTA, Sim City med flera. Innan Elite hade man ett antal liv och när dessa var över var det "Game Over", Elite var ett av de första spelen som var som en sandlåda, det vill säga det hade inga direkt mål mer än att man skulle stiga i graderna och slutligen erövra titeln Elite.

Medlem

Så nu var man med i Kickstarter med, känns som om det kommer bli farligt för plånboken...

Medlem

Tusan, bara några timmar kvar innan det är för sent. Kickstarter har kostat mig skjortan redan men om det är några spel jag vill se så är det detta och ett nytt Elite.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Sisyr:

Haha, "...och tanjerar därmed rekordet med över en miljon dollar" - dagens konstigaste mening?

Inte nog med att den är konstig (och felaktig dessutom) så är det även felstavat: tangera

OT: Gött att det går bra för dem, de är över 5.5M nu

Skriv aldrig innan tre koppar kaffe är dagens lärdom.


signatur
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Någon som har en kryofrys att låna ut? Ni får tillbaka den om drygt två år.

Frysdisken på ICA, gräv ner dig under den frysta broccolin så kommer ingen märka

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Frostbite gör sig bra i rymden. Faan vad bra det här är!

Tyvärr så är det inte Frostbite utan Cryengine 3.

Ser fram emot detta spel. Hoppas de lyckas, hoppas dock att jag hinner skaffa ny dator tills att detta kommer ut.

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Pretorian24:

Frostbite gör sig bra i rymden. Faan vad bra det här är!

Tyvärr så är det inte Frostbite utan Cryengine 3.

Ser fram emot detta spel. Hoppas de lyckas, hoppas dock att jag hinner skaffa ny dator tills att detta kommer ut.

Hellre Cryengine 3 än Frostbite, om jag ska vara helt ärlig.

Medlem

Gör det nån som helst skillnad vilken sida man pledgar en slant på? (Rsi eller kickstart sidan)

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Pretorian24:

Frostbite gör sig bra i rymden. Faan vad bra det här är!

Tyvärr så är det inte Frostbite utan Cryengine 3.

Hellre Cryengine 3 än Frostbite, om jag ska vara helt ärlig.

Håller med, Frostbite må va bra men den har inte alla funktioner skulle jag tro som Cryengine 3 har och dessutom tror jag nog att Cryengine 3 är en myckte mer kraftfull motor än Frostbite. (Jag tror mycket. Men det känns som CE3 är starkare än Frostbite). ;D

Fast spelet skulle nog bli bra oavsett vilken engine de använder. Hoppas på det bästa ju nu.

Medlem
Skrivet av Gascogne:

Gör det nån som helst skillnad vilken sida man pledgar en slant på? (Rsi eller kickstart sidan)

Nä det tror jag inte, personligen så pledga jag på RSI sidan.

Medlem

Satan vad jag skulle vilja bidra till det här, men asch...kan inte innan tiden tar slut

Nåja, dom blir nog glada om jag köper spelet till fullpris när det släpps


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar