Träning, träning och ännu mera träning!

Inaktiv
Träning, träning och ännu mera träning!

Förutom att jag jobbar och sover blir det massor av träning med Jackie på dagarna och måste ju berätta att det går framåt, trots ett och annat bakslag. Men bakslagen blir färre och Jackie lär sig snabbt nya greje, det verkar faktiskt som han tycker det är kul att lära sig nya grejer..

Han har lärt sig, sitt, ligg, tass och kommer när jag säger "Hiiiiiiiit" men det behövs mera träning men det är faktiskt riktigt skojigt...att se förändringen. Jag har ju en instruktör som lär mig grunderna, till och med hon berömmer oss.
Än kan vi inte ta ben ifrån honom utan att han ska hugga men jag vill ju tror att det löser sig med det osså med tiden.Men han får Dentastix. Nåt måste han ju ha.
Alla gillar ju inte allt jag gör och inte gör men så länge Jackie inte far illa eller nåt sådant så vill jag försöka uppfostra MIN hund på mitt sätt, även om jag gärna tar emot tips och råd men jag måste själv hitta ett sätt som passar oss och inte alla andra.
Det gör mig ledsen att folk hela tiden bara ska lägga sig i, även om det är av välmening.

Vi har antagit utmannigen att träna med sele, vilket innebär att vi även lär honom höra och lära sig att följa min röst, vi ska klara det tillsammans.

Sen när Jackie sover försöker jag underhålla mig själv genom att göra saker jag tycker om så jag har köpt The sims 3-Årstider...kunde inte vänta. Men det är helt okej spel men det är jobbigt med alla dessa expansionpaket nu.

Sen så har vi köpt en ratt till ps3, pc´n jag testade lite nu i helgen och det var svårt men ändå roligare att köra bilspel med ratt.Har Ni några tips på roliga bilspel?? gärna rallyspel?

Nu har jag tråkat ut er en stund så nu är det väl bäst jag avslutar......
Ha en fortsatt underbar kväll....

#blogg

Träning, träning och ännu mera träning!

Hundägare är experter på att pracka på en all kunskap de tros besitta...jag brukar nicka och säga tack , sen gör jag tvärtemot hihi


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Men ibland blir de bara jobbigt att höra på dem.....

Fick världens träning själv, av en hund!
Passar grannens tvååriga Labrador, en riktigt busig sort.
I alla fall, jag skulle grilla ett stycke kött på grillen och ställde undan skärbrädan med köttet när jag skulle tända grillen på altan. Plötsligt sätter hunden av ut på tomten och naturligtvis med köttet i mun! Sen blev det fem eller sex varv fullt-ös-spring runt huset. (...its not funny) Fick tillbaka min mat, men var tveksam till att äta det nu, fick spola av dregel och saliv, för att inte tala om gräs och ruttna löv. Kände mig som Homer Simpson " its just a little dirty, its still good its still good!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Visst är hundar underbara. Men jag kan inte låta bli att skratta ändå. Kan riktigt se de framför mig. Blev maten god??

Njae, det blev Pizza istll


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar