Kickstarter-fail för Interstellar Marines?

Robot
Kickstarter-fail för Interstellar Marines?

Med åtta dagar kvar ser det inte ljust ut för danska Zero Point Interactive.

#nyhetstips, #star-citizen, #project-eternity, #adventure, #zero-point-software, #interstellar-marines


Medlem
Kickstarter-fail för Interstellar Marines?

Är fruktansvärt tråkigt att höra. Har sedan första trailern varit intresserad av detta spelet

Minns att denna titel var en av de spel som lockade mig att skaffa ps3, synd att det är sådana problem i utvecklingen

Vem kan tacka nej till Hajar med ben? jag fattar inte..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

Första nyheten är från 2005, har hänt en del med spelutbudet sedan dess...


signatur
Medlem

Ett större fail är väl ändå Old-School RPG-fjantarna som inte ens drog in en fjärdedel av miljonmålet.

Medlem

Tyvärr samma sak med MaK (http://www.kickstarter.com/projects/1125462381/mak), vilket verkar väldigt intressant

nj
Medlem

Tyvärr så har det varit väldigt tyst om deras kickstarter på de större nyhetssidorna, de ska ha sökt kontakt utan att få någon direkt respons från diverse nyhetssidor.
Lägg på det till att de är mer anonyma än de utvecklare/företag som jobbar med Adventure/Project Eternity/Wasteland 2/Star Citizen så finns det nog en hel del anledningar till att spelet passerat obemärkt för många.

Köpte deras Spearhead-paket via deras hemsida för något år sedan har har spelat deras olika komponenter till och från. Känns väldigt lovande imho och det vore skoj om de kunde få in pengarna som behövs för att kunna avsluta jobbet.

Medlem

Jag tror det beror på vilken kategori utvecklarna väljer för sina spel. Interstellar Marines är en FPS (även om det är ett med annorlunda ideer) så är marknaden övermättad av det sortimentet. Så är det även med fantasy segmentet (undantag om några klassiska/ikoniska utvecklare väljer att starta ett kickstarter projekt som kan bli en hit).

Star Citizen faller in i segmentet space simulator, en marknad som är ursvulten i dagens läge. Att den dessutom utvecklas av en ikon och arbetsnarkoman/pedant/legend Chris Roberts, på den snyggaste spelmotorn, med banbrytande ideer som att kuna promenera i capital ships, ute i ymden, borda skepp, ha fria mod verktyg till community, tablet application för spelet, track ir teknik för cockpit plus mycket mer, kan nog förklara SC framgång jämfört med andra kickstarter projekt.

Skrivet av kebbe:

Ett större fail är väl ändå Old-School RPG-fjantarna som inte ens drog in en fjärdedel av miljonmålet.

Du har en väldigt konstig attityd vill jag säga. Om någon har en ide om ett spel uppslag söker finansiering via cowdfunding och som det sedan visar sig finnas ljumt intresse för .
att kalla dom fjantar för det ? som sagt konstig attityd.

Edit: för övrigt vem bryr sig om hur stor fail det är .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Jag har blivit lite trött på alla Kickstarter projekt som dyker upp hit och dit. Jag sitter och avvaktar eftersom jag redan spenderat ~$550 på två spel


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Världen kanske inte är redo för space shark monkeys?

Medlem

"Har crowdfunding-marknaden mättats efter ett fullspäckat år av olika insamlingsprojekt?"

Allt medans Chris Roberts flyger förbi 6 miljoner...

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av kebbe:

Ett större fail är väl ändå Old-School RPG-fjantarna som inte ens drog in en fjärdedel av miljonmålet.

Du har en väldigt konstig attityd vill jag säga. Om någon har en ide om ett spel uppslag söker finansiering via cowdfunding och som det sedan visar sig finnas ljumt intresse för .
att kalla dom fjantar för det ? som sagt konstig attityd.

Edit: för övrigt vem bryr sig om hur stor fail det är .

Nu syftade jag specifikt på Old-School RPG-projektet, inte crowdfunding överlag. Till skillnad från Interstellar Marines lades Old-School RPG upp med en otroligt dassig pitch där man endast upprepade projektnamnet gång på gång och verkade ha en "ge-oss-pengar-så-gör-vi-vad-fan-vi-vill"-attityd. Detta samtidigt som man försökte sälja genom avdankade branschveteraner och lama skämt.

Anledningen att jag kommenterade OSRPG som ett större misslyckande var just för att FZ aldrig rapporterade om när det "ambitiösa" projektet lades ned, men valde att peka ut detta som ett fail.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Jag tror att dem får inte den responsen dem behöver då dem har skiftat från sp till mp och tillbaka och nu till mp igen. Sen har dem inget färdigt koncept på det dem vill göra utan små material som ska integreras. Dem skulle ha anställt en bra pr från första början som kan sälja idén till investerare. I totalbiscuit intervjun så lider man med hans dåliga självsäkerhet i hans engelska och pratar han så inför investerare så är det tragiskt, då jag jätte gärna vill spela. Har följt av och till i 7 år nu.

Medlem

Tråkigt, för dom har försökt med detta länge. Sen är ifs deras "idé" inte mycket att bli exhalterad över.. "Det är ett fps... Men vänta! Det utspelar sig i - *drumroll* - rymden!"
"Whaaaat? Holy shit that's amazing!"


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

kan dom inte byta ut hajarna mot elaka klowner från yttre rymden istället. DET skulle jag lätt marknadsföra till diverse underliga kompisar på facebook

Medlem

Nja nästan allt handlar om marknadsföring och presentation. Förutom TBs video på spelet så har jag inte hört ett knyst om projektet.

1
Skriv svar