Inspiration

Medlem
Inspiration

Vem behöver inte det när höstmörkret smyger sig på? Jag vet att min brukar gå ner i samband med mörkrets intåg och jag försöker hitta saker som håller inspirationen uppe. En sak är att browsa nätet och ta del av alla andra fantastiska fotografers arbete.

En vacker bild kan inspirera till mycket. En tanke kan bli att försöka ta något likadant själv, men det kan också bli inspiration till något helt annat.

Hösten för mig är en mängd olika färger. Men också mörkret som säkert och bestämt sätter sig. Det gäller liksom att ta tag i de där få solglimtar man får under en dag.

Senast idag satt jag med vilja med ansiktet rakt in i solen, trots att vi var mitt i ett samtal på jobbet. Lika bra att lapa i sig lite D-vitamin tänkte jag och blundande och njöt

En höstdag som denna kan man också njuta av vad träden fäller... nämligen alla löv. Både jag och Meya hade det underbart roligt ute i parken.

Sen har jag funderat lite kring att ordna någon form av foto-träff. Kanske någon eller några som vill träffas ute för att fotografera. Jag är mer än villig att dela med mig av de kunskaper jag besitter. Både vad gäller kamera-teknik men självfallet även att agera som inspirationskälla för andra.

Om det finns någon som är sugen på att ses och plåta lite tillsammans så kan man höra av sig via PM till mig. Datum och tid får vi komma överens om, lite beroende på om det blir många som hör av sig. Hade ju varit superkul!

Tänk på att jag finns i Malmö och man måste själv kunna ordna resa hit om man bor på annan ort.

Tänk vad roligt att få komma ut i Pildammsparken eller kanske Bokskogen för att fotografera och sprida lite ljus och glädje till varandra!

#blogg

Medlem
Inspiration

Bara jag som gillar mörkret som kommer med den här årstiden och finner den mer inspirerande? Sen har jag i sig alltid som mest inspiration på kvällen/natten

Medlem

Jag är också en kvällsmänniska och tycker mörkret är mysigt. Men vad gäller inspiration till att fotografera så brukar det tyvärr sina.

Men att sitta med en varm kopp te i sin favoritfåtölj är alldeles utmärkta sysslor på höst och vinter.

Vad hon växer


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är något svag för kvällspromenader, men somnar lätt på bussen hem !

Riktigt fina foton ! =D

Medlem

Snygga bilder du har tagit

Medlem

Fler kommer... nu ska jag ut med kameran och stativet!

tataa

1
Skriv svar