Star Citizen gör crowdfunding-succé

Medlem

Har följt nästan hela livestreamen vilket har varit väldigt underhållande och spännande (bland annat var en full spelutevecklare på besök, Chris svarade på några riktigt bra frågor om SC, och mer updateringar på sidan, bengal carrier för spelare wooooooo!!).

Att det här spelet har blivit framgångsrikt är en dröm som går i uppfyllelse! Som mod utvecklare är jag lyrisk över de mod verktyg de kommer släppa och jag har självklart förrutom alla vanliga pledges köpt moding manualen i digital form för SC.

Från idag och för all framtid framåt så har ett nytt härligt unviersum skapats för oss alla i rymden
Stort grattis alla PC gamers!

Medlem

Farris om jag läste rätt så är Pirate packet för 100 bucks xtra och du måste ha spelet också. så om du har Tier för 60 och vill har Pirate pack så blir de 160 total. Jag kan dock ha fel. Men packet var listat under Addons.

Medlem

Jäklar alltså at det skulle vara just denna och förra månaden när jag är totalt jäkla pank
Får hoppas det går att "pledge"a senare också för jag vill verkligen vara med i betan

Medlem

Med 90 min kvar, så passera dom precis 6,000,000 $


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

CFW
Medlem

blev en digital copy för 35$, hmm e det inte november 2014 redan?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Sisyr:

Haha, "...och tanjerar därmed rekordet med över en miljon dollar" - dagens konstigaste mening?

Inte nog med att den är konstig (och felaktig dessutom) så är det även felstavat: tangera

Yes, det var en av grejerna jag åsyftade.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Gascogne:

Gör det nån som helst skillnad vilken sida man pledgar en slant på? (Rsi eller kickstart sidan)

Nä det tror jag inte, personligen så pledga jag på RSI sidan.

Det gör lite skillnad, i det att Kickstarter tar 5% av det som ett fullföljt projekt lyckas få in.

Har pledgat totalt $250. $125 Freelancer + pirate pack + skin tilläggen.

Medlem
Skrivet av Farris:

Lite irriterad (fine de har mycket att göra nu) har mailat , frågat på facebook/twitter och x antal gånger i live-chatten.

Det går inte att upgradera sitt pledge från 60$ till de 3 nya digitala tiersen 100$ Pirate 110$ Wingnut/Lancer

hade varit skoj om man kunde det, för jag har lagt 60$ och har lyckats få tag på ltie mer pengar, men har inte råd med att lägga 110 till (upgradera från 60 till 110$ hade varit 50$)

*edit*
Fått svar :de som har backat nu i början, kan upgradera senare (med nuvarande priser för tiers) och nya backers efter idag får betala lite mer.

I vilket fall som helst så spränger vi 5.5M vallen snart och dryga 9 timmar kvar \o/

Det har inte sagts när och hur man kommer kunna göra det?

Medlem

6.2 slutade det på. Episk dag!

Medlem

fan vad nice! mycket godis för de pengarna

Medlem

Välkommen tillbaka Chris Roberts

Medlem
Skrivet av Gascogne:
Skrivet av Farris:

Lite irriterad (fine de har mycket att göra nu) har mailat , frågat på facebook/twitter och x antal gånger i live-chatten.

Det går inte att upgradera sitt pledge från 60$ till de 3 nya digitala tiersen 100$ Pirate 110$ Wingnut/Lancer

hade varit skoj om man kunde det, för jag har lagt 60$ och har lyckats få tag på ltie mer pengar, men har inte råd med att lägga 110 till (upgradera från 60 till 110$ hade varit 50$)

*edit*
Fått svar :de som har backat nu i början, kan upgradera senare (med nuvarande priser för tiers) och nya backers efter idag får betala lite mer.

I vilket fall som helst så spränger vi 5.5M vallen snart och dryga 9 timmar kvar \o/

Det har inte sagts när och hur man kommer kunna göra det?

"What about pledges? Good news: those of you who got in on the ground floor are covered. Your ships have lifetime insurance policies and for the next year you will have the ability to purchase further tiers or upgrade existing ones at the initial prices. That's not true of everyone else: if you want to back Star Citizen and participate in this amazing community, you still can. but it's going to cost you a little extra as of now, and you aren't going to have as many extras (no lifetime insurance, for example.)"

Uh från det jag fick besvarat via "QA" sessionen innan, så om drygt 2 veckor har kickstarter backers blivit "överförda" till RSI-konto systemet.

Sen därefter så skulle de låta folk upgradera osv (och nya backers komma in) "Ett bra tag"

Och med tanke på att MP-Alphan ligger drygt 12 månader bort och den färdiga produken 24 månader, så kan jag ju tänka mig att man har hela 2013 på sig, då det säkert kan locka nytt folk när Alphan kommer ut

Jag drog på 125$ lancer i vilket fall som, lyckades fixa det, får ju trots allt en fin fysisk låda och annat fysiskt med

Jävla härligt att de låter "kampanjen" fortsätta dessutom, ser ut som om att det blir fler stretch-goals under nästa år

Skrivet av Cirdane:

Jäklar alltså at det skulle vara just denna och förra månaden när jag är totalt jäkla pank
Får hoppas det går att "pledge"a senare också för jag vill verkligen vara med i betan

Läs ovanstående

Medlem

Kunde inte motstå frestelsen, hoppas nu bara att Elite också blir en verklighet. Nästa år och året därpå kan bli den bästa på väldigt länge om merparten av de stora Kickstarter projekten lyckas.

Medlem

La 125 $ för Lancer. Stod att man skulle lägga till 5 $ för att få citizen card hemskickat, men var gör man detta? Såg inte någonstans hur man kunde göra det och nu är sidan "under maintenance".

Medlem

Lite surt att man inte har lifetime insurance på corvetten som kostar 1000 dollar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Om två år cruisar man med sin RSI Constellation <3 Love at first sight.

Medlem
Skrivet av Gungnir:

La 125 $ för Lancer. Stod att man skulle lägga till 5 $ för att få citizen card hemskickat, men var gör man detta? Såg inte någonstans hur man kunde göra det och nu är sidan "under maintenance".

Man kan ändra sin pledge manuellt på Kickstarter (eller rättare sagt man kunde göra detta innan nu är det för sent). Hur som helst så tror jag inte det kommer bli några problem, de kommer nog kontakta dig samt alla andra (för jag tvivlar på att du är ensam om detta) .

Medlem
Skrivet av Gungnir:

La 125 $ för Lancer. Stod att man skulle lägga till 5 $ för att få citizen card hemskickat, men var gör man detta? Såg inte någonstans hur man kunde göra det och nu är sidan "under maintenance".

Frakt kommer du få betala sen, antingen när de väl skickar allt , då de ber om din adress osv, möjlgit att det skulle fixa så man kunde betala för frakten i förskott, nu de kommande veckorna

Medlem
Skrivet av Farris:

Frakt kommer du få betala sen, antingen när de väl skickar allt , då de ber om din adress osv, möjlgit att det skulle fixa så man kunde betala för frakten i förskott, nu de kommande veckorna

Perfekt! Då kan man lugnt sitta tillbaka och vänta

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av Pretorian24:

Frostbite gör sig bra i rymden. Faan vad bra det här är!

Tyvärr så är det inte Frostbite utan Cryengine 3.

Ser fram emot detta spel. Hoppas de lyckas, hoppas dock att jag hinner skaffa ny dator tills att detta kommer ut.

Hellre Cryengine 3 än Frostbite, om jag ska vara helt ärlig.

Ajdå... fel av mig. Men skit samma... "CRYENGINE 3 gör sig bra i rymden"


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser ut som folk minns Chris Roberts och de episka Wing Commander spelen! Mycket <3!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Sisyr:

Haha, "...och tanjerar därmed rekordet med över en miljon dollar" - dagens konstigaste mening?

Inte nog med att den är konstig (och felaktig dessutom) så är det även felstavat: tangera

OT: Gött att det går bra för dem, de är över 5.5M nu

Skriv aldrig innan tre koppar kaffe är dagens lärdom.

"tangera" = snudda vid, närma sig, beröra utan att skära.

Jag antar att ord du letar efter är "slår", "överskrider", bräcker etc.

Medlem

Gillade verkligen Freelancer och det är ju ganska gammalt vid det här laget. Har stora förväntningar på och ser mycket fram emot det här spelet.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

12
Skriv svar