De fängslade Arma-utvecklarna nekas borgen

Robot
De fängslade Arma-utvecklarna nekas borgen

De två utvecklarna från Bohemia sitter fortfarande fängslade i Grekland under dåliga förhållanden och har nu blivit nekade borgen.

#bohemia-interactive


Medlem
De fängslade Arma-utvecklarna nekas borgen

"Mamma, pappa, snälla – rädda oss", säger en av utvecklarnas mammor i samma intervju.
Va?
Jag måste ha missat hur de menar, men vad säger?
Säger en av utvecklarnas mamma det eller?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av torylva:

"Mamma, pappa, snälla – rädda oss", säger en av utvecklarnas mammor i samma intervju.
Va?
Jag måste ha missat hur de menar, men vad säger?
Säger en av utvecklarnas mamma det eller?

Hon citerar sin son. Sonens citat är inom citattecknen.

Medlem

Är det inte allmänbildning att veta att det är olagligt att plåta militärområden i 9 av 10 fall? Samtidigt gör det inte deras fångenskap rätt, däremot kunde det säkert ha undvikits vilket skulle ha besparat dem erfarenheten av hur ett grekiskt häkte ser ut.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

Är det inte allmänbildning att veta att det är olagligt att plåta militärområden i 9 av 10 fall? Samtidigt gör det inte deras fångenskap rätt, däremot kunde det säkert ha undvikits vilket skulle ha besparat dem erfarenheten av hur ett grekiskt häkte ser ut.

Nåja, de får bra insider information om hur det grekiska fängelset. Kan de ta med i spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja fel gjorde dom ju..Även om dom spionera eller bara på semester. Dock kan man ju diskutera straffet

Skrivet av Skäggbiffen:

Är det inte allmänbildning att veta att det är olagligt att plåta militärområden i 9 av 10 fall? Samtidigt gör det inte deras fångenskap rätt, däremot kunde det säkert ha undvikits vilket skulle ha besparat dem erfarenheten av hur ett grekiskt häkte ser ut.

Av vad jag har hört (frågan är om det stämmer) så var det en film som visade några militära byggnader långt in i bakgrunden(de var i en bil och filmade) Videon var på när de körde längs en allmän väg, det fanns skyltar som varnade att man inte fick filma så när man väl upptäckte det så slutade man.

Och för er som tror att de var där för jobbet så har man redan varit där innan och kartan( i spelet) är i stort sett färdig.

Medlem

Hittade det här brevet som Ivan skrivit till sina döttrar riktigt sorgligt.

"Dear Šárka,
I hope you’ve been good and behaving well and that you’re growing and that you’ve leared a lot of new words. I’m really looking forward to carrying you around on my shoulders, we’ll go on a seesaw or go for a juice.
I’m sure you’re having fun with grandma, granpa, aunt and uncle and surely you’re good at riding your bicycle. Until I get back you and your mom can color in the drawing I sent you. Once I’m home we’ll go on that trip.

Your dad

PS: Dear Eliška,
I’d like to sing and mumble to you, read to you and told you stories to make your stay in mom’s Belly more comfortable. I hope mom is handling everything to your liking. I can’t wait to meet you "

Medlem

20 years encubement.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Otroligt vilken knäpp värld vi lever i.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är ju för fan bara hemskt... Hoppas verkligen att detta löser sig för dom, att de slipper 20 års fängelse. Usch.

Medlem

Alltid gillat Arma och deras community, dock så visste jag inte att utvecklarna var såhär dedikerade för sina är fans! LOL

Inaktiv

Så går det när man försöker övervaka övervakarna. Big brother doesn't like to be watched!

Medlem

som vanligt är detta något som hade kunnat undvikas med allmän intelligens. har man inte denna så går man automatiskt vidare till natural selection


signatur

//monster

Medlem

De kanske går med på att släppa utvecklarna fria om någon utav kampanjerna får ihop tillräckligt mycket pengar för att återställa Greklands ekonomi..

Medlem

Nu var det väl inte så lyckat att de letade sig runt utan urskillning men man måste ju ha någon form av utredning även då något snuddar en statsangelägenhet hoppas jag.

Medlem

Men okej, jag tror dom fattat att det var dumt gjort. Släpp dom nu, inte direkt som att det är två mördare dom lyckats fånga in.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Men okej, jag tror dom fattat att det var dumt gjort. Släpp dom nu, inte direkt som att det är två mördare dom lyckats fånga in.

De är ju häktade, det är fortfarande upp till en domstol att avgöra om de är skyldiga till spionage eller ej. Med tanke på synen på det grekiska rättssystemet (vilken syns klart på forumet) så gjorde de tydligen rätt i att inte släppa dem.

Men man får väl hoppas på att det handlade om ett missförstånd och att de blir frikända.

Youtuber

Anledningen till att det tagit sån jävla tid att få något som helst beslut från Grekerna är att de "roat" sig med att strejka ganska länge. De blev arresterade och kort därefter gick alla domare ut i strejk, denna strejk innebar att domarna bara jobbade en 3-4 timmar per dag (Alltså business as usual Greek Style )

Det är först nu domarna har kommit fram till deras fall och tagit beslut om att brottet anses såpass allvarligt att de inte får någon borgen.

Jag antar att en jurist tittat på det, konstaterat att det ev. rör sig om spioneri och att enl. grekisk lag så blir det ingen borgen för den typen av brott.

Som någon innan skrev, vad jag har kunnat läsa mig till, så åkte dessa herrar på en utflykt där de bland annat filmade lite random, under resans gång så kom en militärbas med i bakgrunden under ett par frames, och det tyckte jag var ajabaja.

I solidaritet med utvecklarna som är fängslade tänker jag nu göra mig skyldig till samma typ av brott (dock enl. svensk lag), vilket är att beskriva, fota eller rita av ett skyddsobjekt:

Där jag bor finns det en ca 100Kvm stor kub i betong. Runt den finns ett stängsel. Och på det stängslet finns en skyllt som berättar att jag inte får beskriva, rita av eller fotografera objektet.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Väntade bara på den kommentaren lavrentvis
Greklands bidrag är limiterat, stadsstaterna räknas inte. Varför? För de var inte grekland. I så fall tycker jag vi kan räkna Ruriks äventyr i öst som svenskt bidrag. Eller räkna romerska bidrag som italienska.
Jag ger dig helt enkelt två namn:
Linné och Celsius
Ge mig något vettigt moderna greker har kommit med

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Ge mig något vettigt moderna greker har kommit med

De gav statskonkurs ett ansikte, sommar OS 2004 (för att de inte smörade tillräckligt för att vinna 2000). Tycker de har kommit med tillräckligt vettigt för att åtminstone få ett kapitel i liftarens guide till EU.
Sen är det ju lite mysko med greker som inte tar emot pengar, även om det är borgen pengar...

Medlem

Hade det varit USA hade de suttit i Guantanamo, säkerligen ensamma i cellen och med en brits att sova på, men också lite skendränkningar och annat gott, utan möjlighet till advokat och telefonsamtal. Detta utan att ha delgivits anledning till varför de hamnat där.

Sitter de här killarna i fängelse eller sitter de i häktet, eller finns det ingen distinktion mellan de 2 i Grekland? För övrigt känns det som om alla antar att de ska släppas så fort rätt systemet kommer igång i Grekland, vilket kanske inte blir resultatet.

Inaktiv
Skrivet av figgehn:

Där jag bor finns det en ca 100Kvm stor kub i betong. Runt den finns ett stängsel. Och på det stängslet finns en skyllt som berättar att jag inte får beskriva, rita av eller fotografera objektet.

Du beskrev just det objektet

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Jag ger dig helt enkelt två namn:
Linné och Celsius
Ge mig något vettigt moderna greker har kommit med

Kallar du de där 2 moderna? Hur långt bak i tiden får man gå för att inte räknas som moderna längre?

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag ger dig helt enkelt två namn:
Linné och Celsius
Ge mig något vettigt moderna greker har kommit med

Kallar du de där 2 moderna? Hur långt bak i tiden får man gå för att inte räknas som moderna längre?

300 år är betydligt moderna än något som skedde under antiken för 2500 år sedan.
Dessutom levde och arbetade de i Sverige, samma land som vi bor i. Ser det som stark skillnad från att ha levt och arbetat i stadsstaten Aten vars enda anknytning till den moderna staten Grekland är att det ligger på samma plats fast 2500 år senare.
Jag höjer med Alfred Nobel.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag ger dig helt enkelt två namn:
Linné och Celsius
Ge mig något vettigt moderna greker har kommit med

Kallar du de där 2 moderna? Hur långt bak i tiden får man gå för att inte räknas som moderna längre?

300 år är betydligt moderna än något som skedde under antiken för 2500 år sedan.
Dessutom levde och arbetade de i Sverige, samma land som vi bor i. Ser det som stark skillnad från att ha levt och arbetat i stadsstaten Aten vars enda anknytning till den moderna staten Grekland är att det ligger på samma plats fast 2500 år senare.
Jag höjer med Alfred Nobel.

Vi har ju en del saker efter Alfred Nobel med, kullagret och tetrapak är två mer moderna grejer iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Skjuludde1:

Jag ger dig helt enkelt två namn:
Linné och Celsius
Ge mig något vettigt moderna greker har kommit med

Kallar du de där 2 moderna? Hur långt bak i tiden får man gå för att inte räknas som moderna längre?

300 år är betydligt moderna än något som skedde under antiken för 2500 år sedan.
Dessutom levde och arbetade de i Sverige, samma land som vi bor i. Ser det som stark skillnad från att ha levt och arbetat i stadsstaten Aten vars enda anknytning till den moderna staten Grekland är att det ligger på samma plats fast 2500 år senare.
Jag höjer med Alfred Nobel.

Vi har ju en del saker efter Alfred Nobel med, kullagret och tetrapak är två mer moderna grejer iaf.

Givetvis. Jag höjer bara i bitar
Folk är alltid så snabba med att trycka ner sitt eget land

Youtuber
Skrivet av fille1237:
Skrivet av figgehn:

Där jag bor finns det en ca 100Kvm stor kub i betong. Runt den finns ett stängsel. Och på det stängslet finns en skyllt som berättar att jag inte får beskriva, rita av eller fotografera objektet.

Du beskrev just det objektet

Du är uppenbart inte en del av Generation X...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Otroligt vilken knäpp värld vi lever i.

Vadå vilken knäpp värld? Syftar du på att dom blev haffade av att fota militärbaser? Det har du aldrig fått, synd om föräldrarna men grabbarna får skylla sig själva egentligen.

Medlem

Lite intressant att det tydligen är Ok att skriva att greker är "efterblivna", "lata", "fattiga som leker tuffa" och så vidare, men hade man bytt ut "grek" mot "muslim" så hade det varit en annan femma.

Var är PK-maffian någonstans?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar