Nya FZ är här!

Medlem

Tjo länge sedan man va här och titta kul att man ännu finns .
så man slipper regga sig igen som typ 2001 eller va det va
Funkar inte för mig men tittar snart in igen och kollar .

Medlem

Tyckte om den förra bättre, den här kändes väldigt kladdig men man vänjer sig antar jag

Medlem

Sidan funkar ju sådär med både Safari och FF på Macen. Menyn hänger sig och ligger kvar på sidan. Uppe vid FZ loggan ser det bara tomt ut. Lägg upp en omröstning om ett par dagar men ni ska nog försöka läsa vad folk har skrivit.

Medlem

Första intrycket var...Fresh!
Men jag har inte hunnit kika runt så mycket. Efter ett par minuter på nya sidan känns dock en del färgval och ikoner lite "fjortis-girly" och lite annat som inte tycks ha kommit på plats än. Men det blir väl bättre med det!!

Medlem

Är det någon som har förslag på någon/några andra spel-nyheter sida.... för här kan man ju inte vara längre..
Varför förstöra något som faktiskt var bra...

Medlem

Alltså ska man alltid behöva se den där "Hetast på fz" varje gång jag vill läsa lite nyheter? Den är bara jobbig och känns mer som att ni vill visa att ni också kan lägga in massa krimskrams, lägg den längst ner åtminstone som förut, den är intressant att se en gång var tredje månad, inte varje dag.

Jag kan ha fel, men normalt vill jag minnas att nya artiklar inte brukar komma ut så ofta, dock har ni ju haft ett högt tempo just nu men jag oroar mig att det bara är tillfälligt. Om det bara är tillfälligt att ni håller ett högt tempo lär det bli väldigt tjatigt att hela tiden se massa gamla artiklar som man redan läst ligga högst upp på listan och inte försvinna med nyhetsflödet.

Medlem

vilket sunk.. ser ut som en dålig Iphone app.. massa scrollande och klumpestort.. det gamla var mer överskådligt och hanterbart.. det här känns bara fumligt


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Detta suger. FZ tappar läsare just nu.

Medlem

Tycker inte att designen är någon höjdare, speciellt förstasidan. Uppifrån och ner: Reklam, fz-header, nyhetsbild, reklam, översta delen av heta nyheter, footer.

Känns som man inte har någon överblick alls och då kör jag 1600x1200.

Utan reklamen ser man i alla fall alla 3 heta nyheter. Men nyhetsbilden är ändå för hög.

Inaktiv

Script fel, menyer som slutar fungerar, sidor som inte kan hittas/laddas, polttrig och ofungerande navigation och ibland blandar sig den nya och den gamla designen på samma sida. Dagen efter release och det blir bara bättre.

Har ni en test miljö eller använder ni oss som beta testare?

Medlem

Gillar hur eran sidan från -98 var widescreen anpassad men inte denna.
http://web.archive.org/web/19980610203450/http://www.fragzone...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vilken överblick? Det finns ju ingen! Bara en stor bild och en massa reklam...

+1

Medlem
Skrivet av Phobos:

Detta suger. FZ tappar läsare just nu.

Är FZ smarta så backar de omgående till föregående utseende o tar sig en riktig funderare på hur de ska gå vidare med den nya sidan... pga de kommentarer som rullat in...

(Väntar otåligt på förslag på annan spel-nyhet-sida)

Medlem

Förstår att det är en del småfix som ska ordnas så här i starten. Håller med flera andra här, tyvärr overskådligt och mindre användarvänligt än förut. Prestandan är dålig på min Macbook Pro med Firefox också, det ska inte hacka när man scrollar. Tycker det känns som att reklamen syns mer nu också, vet inte varför.

Inaktiv

failed!!!!!

Jag totalsågade tidigare i veckan eran nya dropp meny! Men tänkte att va fan , sidan kanske blir bra endå.

Men vad håller ni på med? Sidan är ju gräsligt ful! Rörig, Grötig, Seg. Buggig.

Absolut ingen känsla för design, eller smak.
Det finns en anledning att programmerarna på 80-talet slutade rita grafiken i spel. Dom kan helt enkelt inte rita. Kan omöjligt tro att nån med design kundskaper har varit med och hjälp, möjligtvist kalle 13 år , expert på paint.

Det blir ju nästan pinsamt vilken dålig självinsikt ni har som släpper den här sidan, aftonbladet framställs ju som design experter i gemförelse. Skriker ju fjortis om hela skiten

Vill inte låta elak eller så, Men! Jag är fan i shock. Vad har ni gjort??

Medlem

Ser rikitgt bra ut Men det verkar gå tillbaka till samma när du använder menyn, tillexempel din profil eller så


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Inaktiv

failed!!!!!

Jag totalsågade tidigare i veckan eran nya dropp meny! Men tänkte att va fan , sidan kanske blir bra endå.

Men vad håller ni på med? Sidan är ju gräsligt ful! Rörig, Grötig, Seg. Buggig.

Absolut ingen känsla för design, eller smak.
Det finns en anledning att programmerarna på 80-talet slutade rita grafiken i spel. Dom kan helt enkelt inte rita. Kan omöjligt tro att nån med design kundskaper har varit med och hjälp, möjligtvist kalle 13 år , expert på paint.

Det blir ju nästan pinsamt vilken dålig självinsikt ni har som släpper den här sidan, aftonbladet framställs ju som design experter i gemförelse. Skriker ju fjortis om hela skiten

Vill inte låta elak eller så, Men! Jag är fan i shock. Vad har ni gjort??

Skägg.
10 Chambers

Optimeringar kommer att ske löpande, segheten kommer att försvinna när databaserna får mindre att göra under dagen, det är redan stor skillnad från i igår kväll.

Att vissa sidor har den gamla designen stämmer, dessa kommer att ompaketeras löpande.

Angående testmiljö, självklar har vi en sådan, men vissa saker går inte att testa förrän i skarpt läge.

Ha en gnutta tålamod, det kommer att ordna sig ska ni se.


signatur
Skägg.
10 Chambers

(vi såg samma kritik vid förra lanseringen: färgval, layout, överskådlighet och reklamplaceringar.)


signatur
Medlem

Är inte värst negativ angående bytet trots att jag är lite ovan änsålänge, men det är väl självklart? Visst, det har sina likheter med IGN och GameSpot fast även sina olikheter(då syftar jag inte på buggarna etc som finns just nu). Tycker att sidan är smidig för övrigt, okej att den är lite seg just nu men jag gillar en del av de nya funktionerna och hur sidan är uppbyggd, stiligt och lätt att hitta rätt.

Keep up the good work!

Inaktiv

Edit, Finns det nåt som funkar på sidan? Jag är kräsen av mig, ställer höga krav på min favorit spel sida, så när en ny design kommer så räknar man med lite proffsionalitet. Ni säger barnsjukdomar? ingeting funkar ju på sidan, buggar precis överallt. Precis allt ser gräsligt ut. Hur tänkte ni?

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Optimeringar kommer att ske löpande, segheten kommer att försvinna när databaserna får mindre att göra under dagen, det är redan stor skillnad från i igår kväll.

Sidan är seg, och då menar jag inte p.g.a. nät/serverbelastning. Den är seg att scrolla och surfa när allt har laddat klart. Ok, min PC är inte den modernaste, men har inte problem på andra rätt så komplexa sidor.

Sidan verkar dessutom nästlad i skript, så reklam och annat är inbakat. Jag kör ingen ad-block men använder däremot NoScript (suveränt för att ha högsta surfsäkerhet) och det var i princip omöjligt att se något utan att tillåta massor av reklamsajters skript att köras.

Medlem

Iphone för synskadade.. vilken jävla röra.. inget irriterar mer än drop down menyer.. nummer ett på en hemsida är överskådlighet.. ni FAILAR bägge


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Allt förutom belastning av serverar och databaser går att testa utförligt i testmiljö. Man behöver köra det i testmiljö i minst 3 månader. Det kommer alltid finns små buggar men med alla dessa problem som en del tydligen har så har ni inte testat tillräckligt.

T.ex så tog det igår ca 3,7 sek att ladda sidan igår och ni har 137 och 225 varningar i HTML-koden på första sidan. Fixa detta så kanske det löser något problem som någon har.

Jag använder FZ för att läsa nyheter men det har blivit mycket svårare att läsa nu, delvis för att layouten är anpassad för bilder istället för innehållet.

I alla fall, det blir nog bra tillslut men det tar sin tid. Jag vet vilket jobb det kan vara eftersom jag jobbar med just sånt här

Medlem

Lägg in Flashblock om ni vill slippa överösas av blinkande reklampelare med epelepsivarning.
Adblock blockar ju tyvärr vissa vettiga funktioner, så installera och testa flashblock så länge. Gör sidan mer överskådlig, mindre schizofren samt laddas mycket snabbare
Dock så är sidan i grunden kvar i all sin härlighet, till dess något ny vettig addon släpps iaf ^^

Medlem

Do not want.

Dålig översikt, på tok för mycket bilder och andra radbrytningar i mitten kolumnen, och som redan sagts känns det som man har ctrl-scroll zoomat.

Why fix something that aint broken? Battlenet 2.0 inspirerade eller?

Medlem

Tycker att det är lätt att navigera sidan och det ser visuellt mer smakfullt ut. Sidan är väl lite seg just nu men det arbetas nog på

Medlem

Jag stör mig som fan på den grisiga bakgrunden med kane and lynch 2, ett riktigt bajsspel, första var t.o.m bättre.
Andra spelsiter gav fan inte spelet 4/5 eller som ni kallar det "Mycket bra"

Hur kan man ens säga att "hade jag betalt pengar för spelet hade jag blivit besviken" och sen ge det 4/5 HAHA

Medlem
Skrivet av spiken:

(vi såg samma kritik vid förra lanseringen: färgval, layout, överskådlighet och reklamplaceringar.)

Inte så konstigt, eftersom den föregående layouten var enklare, mer snabbnavigerad, snabbrenderad och stilrenare.
Den gamla svarta var absolut bäst. Vad är det som säger att bara för att datorerna blir snabbare måste man göra segare och klumpigare hemsidor?

Det är ungefär som när Microsoft envisas med att göra slöare och slöare Word-versioner som lik förbaskat knappt erbjuder användaren mer än Word 97 gjorde men är lika slött som det var på en 486 då det begav sig.

Medlem

En fråga till redaktionen:

Tycker ni att man har bättre översikt på den nya sidan som ser ut så här direkt på startsidan: Länk jämfört med den gamla versionen där man såg i stort sett alla nyheter, artiklar och tävlingar utan att behöver scrolla någonting?

Skriv svar