Trailer från Walking Dead-finalen

Robot
Trailer från Walking Dead-finalen

Sista delen av Telltales första The Walking Dead-säsong är snart här, se trailern om du törs.

#telltale, #the-walking-dead-2


Medlem
Trailer från Walking Dead-finalen

Jag vet bara en sak. Jag ska skydda Clementine till varje pris!

Medlem

Då var stunden kommen, då man får skit för alla dåliga beslut man tagit längs vägen!

Medlem
Skrivet av Davio:

Då var stunden kommen, då man får skit för alla dåliga beslut man tagit längs vägen!

Jag är väldigt nära att köra om episod 3 efter ett par beslut jag numera ångrar

Medlem

SJUUUUKT taggad!

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av Davio:

Då var stunden kommen, då man får skit för alla dåliga beslut man tagit längs vägen!

Jag är väldigt nära att köra om episod 3 efter ett par beslut jag numera ångrar

Gör inte det! Om det hade varit IRL så hade du inte kunnat ångra dig, lev med dina val och stå för vad du har gjort

Medlem

Fuck yeah! Ge mig nu!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det här är det bästa peka-klicka-äventyret jag någonsin tagit del utav, ändå finns det inga kluriga pussel eller klassiska rollspelsmoment.

Är det enbart storyn som gör att jag uppskattar det så mycket? Det måste vara det, tillsammans med själva ljudproduktionen.

Medlem

Grym bra story och dom har lyckats väldigt bra på det känslomässiga planet.

Det enda negativa jag kan ge dom är grafiken, nu är jag ingen grafiknörd dock, men hoppas dom gör en lite uppdatering på motorn till Säsong 2

Hands down!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av Davio:

Då var stunden kommen, då man får skit för alla dåliga beslut man tagit längs vägen!

Jag är väldigt nära att köra om episod 3 efter ett par beslut jag numera ångrar

Gör inte det! Om det hade varit IRL så hade du inte kunnat ångra dig, lev med dina val och stå för vad du har gjort

Men. Men..
Det var inte direkt ett val som jag gjorde som det var något en viss annan gjorde. Men jag förstår din poäng

Moderator | Testpilot

Spelen/spelet är verkligen mycket bra, mest roligt trycker jag att många personer jag aldrig trodde skulle gilla den här formen av spel (eller spel i huvudtaget) tog sig an det och tycker det är kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

CLEM NOOOOOOOOOOOOOO!!!!!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Nu har jag spelat klart episod 5. Jag ska inte spoila något, men jag tycker att det var lite kortare än vanligt?? Lite besviken på det.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Nu har jag spelat klart episod 5. Jag ska inte spoila något, men jag tycker att det var lite kortare än vanligt?? Lite besviken på det.

Jo, jag märkte det också, det verkade som denna episoden var lite kortare. Dock så tyckte jag att det var den bästa episoden i denna säsongen. Telltale har gjort ett fantastiskt jobb med detta spelet måste jag säga.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deathwisher:

Nu har jag spelat klart episod 5. Jag ska inte spoila något, men jag tycker att det var lite kortare än vanligt?? Lite besviken på det.

Utan att lägga det som ett egentligt minus så tycker jag att annat än "val" så gjorde du inte så mycket annat i den här episoden än att klicka menyer. I tidigare "avsnitt" så gick du runt mer, använde mer saker osv osv som jag saknar. Dock är storyn och det som händer så otroligt bra att det går över, men jag tycker ändå det blev för mycket "Bara titta" och inte så mycket "att göra" här.

Frågan är bara... Vad fan händer i säsong 2?!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Första spelet någonsin som fått mig att fälla en tår.. Dom får inte sluta här. Helt seriöst!

Medlem
Skrivet av oudiose:

Första spelet någonsin som fått mig att fälla en tår.. Dom får inte sluta här. Helt seriöst!

Håller med dig, utan att överdriva så är detta troligen det bästa storydrivna spelet jag spelat, och det är ganska hård konkurrens på min topplista.

1
Skriv svar