World of Warcraft fyller 8 år – spelarna belönas

Robot
World of Warcraft fyller 8 år – spelarna belönas

Logga in i spelet innan den första december så får du presenter för att fira onlinerollspelets åttaårsdag!

#blizzard, #world-of-warcraft


Medlem
World of Warcraft fyller 8 år – spelarna belönas

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Medlem

8% boost wow TACK vilken värdig belöning

Medlem

Glada klubben har vaknat ser jag. Folk tycks ha glömt allt som redan getts ut gratis.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Glada klubben har vaknat ser jag. Folk tycks ha glömt allt som redan getts ut gratis.

Gratis? Betalar inte du månadsavgift?

Medlem

Folk tycks glömma bort att de friviligt betalar för och spelar spelet.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Cnopt:

Glada klubben har vaknat ser jag. Folk tycks ha glömt allt som redan getts ut gratis.

Gratis? Betalar inte du månadsavgift?

Två första expansionerna inkluderat i bas versionen av spelet numera

Scroll of Ressurrection - Gratis cataclysm och server/faction flytt eller en level 80 gubbe.

2-3 gånger per år då man får 7-10 dagar speltid på sitt inaktiva konto

10 dagar speltid som du kan ta för dig av gratis var 3e månad via en expansion trial

Givetvis krävs ett inaktivt konto för det men så som det låter på folk här så har ju alla slutat spela Blizzards spel helt och hållet för det är inte lika tufft längre.

Du får ursäkta om jag tycker det känns onödigt att vara missnöjd här... Anser bara att för att någon firar XX-års dag så ska väll vi som konsumenter inte behöva kräva mer gratis saker? Fast vad vet jag, det kanske börjar bli standard att ge sina gäster presenter när man själv har födelsedag.

Medlem

Jäklar vad många minnen som väcktes av den där rullen.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Två första expansionerna inkluderat i bas versionen av spelet numera

Scroll of Ressurrection - Gratis cataclysm och server/faction flytt eller en level 80 gubbe.

Ah, man får expansionerna gratis och även en lvl 80 char så att man slipper spela, låter som en bra affärsidé

(Ja, jag vet att de flesta bara ser låg- och mellan-levels som en transportsträcka som man helst skulle vilja slippa och kunna fokusera på höglevel/end game istället. Så ta inte mitt inlägg på fullaste alvar, det var mest på skoj.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Jäklar vad många minnen som väcktes av den där rullen.

Indeed

Dock är det ju helt enkelt så att filmen, och WoW, var bra upp till 1:46 (ulduar), sen gick det utför.
Har iofs inte testat MoP men jag går enligt vad gamla guild kompisar säger, så jag hävdar fortfarande att det bara går utför.

Medlem

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Du får ursäkta om jag tycker det känns onödigt att vara missnöjd här... Anser bara att för att någon firar XX-års dag så ska väll vi som konsumenter inte behöva kräva mer gratis saker? Fast vad vet jag, det kanske börjar bli standard att ge sina gäster presenter när man själv har födelsedag.

Vissa ger ju ut rabattkuponger, spelnycklar m.m när företaget eller spelet fyller år.

När Sanctum fyllde 1 slängde de ut typ 1 nyckel för varje 100 gilla på facebook eller så..

De som faktiskt utvecklar spelet gör bara en grund, medan spelarna skapar spelet.

månadskostnad på 250, 8 år, över 10 miljoner spelare. total spelarbas på kanske 20 000 000 ? who knows.
Så borde de faktiskt kunna ge tillbaka någonting mot spelarna som faktiskt varit där och betalat så många år.. en gratis månad eller en mount för dem som varit med minst 5 år.

8% XP, Tabard, är skamligt, otroligt skamligt. tog säkert nån stackars developer 5 min att koda in, samt nån art designer 3 min för tabarden..

När Valve fyllde år blev det ju rabatt på många olika spel.. hur ofta ser vi Blizzard göra något som detta? rabattkoder, gratis spel m.m.

Det lönar sig inte att vara en trogen Blizzard kund, absolut inte..

Medlem
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Medlem

Frågan är ju vem som tjänar på det här? om man har spelat i 8 år så är man, annars är det illa, exalted med alla factions. Men tabard är ju kul om man är samlare.

Dock har jag slutat med spelet för sista gången men alltid skoj med extragrejer.


signatur
Medlem

How i miss the days.. the days of original wow..
Blizzard borde inse att det finns en stor spelarbas som bara vill ha original + eventuellt TBC. Jag är en av dem

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Eller inte.

Wow-one är trevlig, inte mer än så. Långt ifrån bättre då det inte ens finns allt content, mycket buggar och andra problem.

Medlem

Jag kan hålla med om att det inte är någon speciell present, men för dailies är 8 % helt ok borde varit 15 % eller något.

Jag är inte en sån som kräver presenter när företag fyller år, vet inte vart det kommer ifrån.

MoP är den bästa expansioen någonsin, även om dailies finns där så är det otroligt roliga raids, inte mycket till sovande under fighterna även om de är lätta.

Det där Wow-one verkar ju asbra för Er som saknar vanilla så mycket nice att det finns en stark underground scen.

De som varit kvar i 8 år har inte blivit tvingade med en pistol mot huvudet....liksom fattar inte att folk orkar whina om att ett spel levt så länge oavsett om ni tycker de har "mjölkat" folket eller inte. De gör ju tydligen något rätt eftersom det har hållt i 8 år. Visa mig ett spel som har så många användare efter en sån tid så kan vi prata ^^

Medlem

usch! vilken nostalgi kick jag fick av den där trailern! resist resist dammit!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Förväntar mig inget speciellt, och absolut inte på år 8. Bättre att dom lägger resurser på content spelarna faktiskt har glädje av istället för en mount eller dylikt som är rolig i ett par dagar tills man får tag på någon annan. Har spelat av och till sen ~1.10 i Vanilla och Mists of Pandaria platsar i min mening i topp bland expansionerna och ser verkligen fram emot kommande content-patchar.

Tror mycket av "tillbaka till Vanilla/TBC"-bash'andet är pga. nostalgi mer än något annat och att folk är rädda för förändring och sådant dom inte är vana vid (även fast allt nytt kanske inte är till det bättre). WoW skulle inte nått sin åttonde födelsedag om dom stannat i TBC och bara slängt ut nya raider med jämna mellanrum. Grinda reputation för att kunna göra HCs, och sen pugga spelare i Trade för att LFG-systemet inte finns? Och sen droppar tanken, och vår Warrior-DPS kan inte tanka för att Dualspec inte är infört? Nej tack!

Sen var jag tvungen att flika in med lite faktaupplysningar!

Skrivet av Ztreek:

månadskostnad på 250, 8 år, över 10 miljoner spelare. total spelarbas på kanske 20 000 000 ? who knows.

Månadskostnaden har alltid legat på ~115kr.

Skrivet av Ztreek:

När Valve fyllde år blev det ju rabatt på många olika spel.. hur ofta ser vi Blizzard göra något som detta? rabattkoder, gratis spel m.m.

Blizzard har haft minst ett dussin olika "sales" sen typ Juli (75% WoW + expansions, 75% Starcraft, 25% Faction Change, 25% Realm Transfer mfl.).

Skrivet av Ztreek:

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Hade 17ms mot både home och world igår på Blizzards servrar, som garanterat har fler spelare.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Ja, hemska tanke. Jag har hört, men det är ännu bara ett rykte så ta det med en nypa salt, att det finns fler parter som gör ungefär på samma sätt. Tydligen kallas det "företag" och de här lömska jävlarna erbjuder alltså någon form av tjänst som de utvecklar och underhåller. Sedan har de mage att ta betalt från de människor som väljer att använda tjänsten. Dessa "företag" hävdar att det faktiskt medkommer kostnader av att ha tusentals anställda, hyreskontrakt etc. men vi är ju inte dumma, självklart ljuger dem, de är ju uppenbarligen onda. Deras syfte är tydligen att tjäna pengar vilket är helt fruktansvärt. Hade de tänkt på sina kunder så hade de slutat sälja vid break-even eller eventuellt tom gått med förlust.

Men det absolut värsta, det är att jag får betala varje månad för att bo i min lägenhet. Snacka om att företaget "mjölkar" ur mig pengar.

Please.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Så sant som det är sagt, är så sjukt trött på skiten!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Har spelat på den där servern, och det är inte bättre än blizzards egna servrar. Dock var det kul att se hur dåligt vanilla var och hur segt det var (hade glömt hur det var).


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Så sant som det är sagt, är så sjukt trött på skiten!

Varför slutar du inte spela om du är trött på det?

Medlem

WoW... visst har man en ENORM älska hata kärlek, en viss expansion som var bäst, ett raid eller bara den gången man samlade ihop alla man kände och bara sprang runt i världen.

Good times.

Och att inte bara dom som spelade för 8år sedan utan nytt folk som börjar nu kan göra samma resa är fan enastående.

Länge leve World of Warcraft, ett enormt stort spel som många har haft glädje av, inte minst alla dom raid leaders som fått skrika!

Medlem

Det är ju inte direkt en present man får utan de markerar ju bara en milsten. Det enda som givs ut är ett temp-item som ökar leveling/rep så länge det firas.

Det är sant att det är ett fenomen hur många som påstår att de hatar spelet men fortfarande spelar - det är liksom inne att hata det även om man är spelare. Lustigt. Tror nog det är bättre för sinnet att lägga ner ett tag om man verkligen känner så.

Men men, hipp hipp hurra WoW

Medlem
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Gnäll. Även Blizzard har räkningar att betala. Servarna kostar pengar. Att ge bort en gratismånad är inte direkt gratis.

Medlem

Folk som inte kan utöva självkontroll och spelar så mycket att det blir ohälsosamt, ska alltid gnälla på spelet. Ungefär som det är något fel på spelet som gör att du som person inte kan fungera normalt.

Sluta gnälla på internet och ta kontroll över din vardag.

Medlem
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Gnäll. Även Blizzard har räkningar att betala. Servarna kostar pengar. Att ge bort en gratismånad är inte direkt gratis.

Visst är det inte gratis att hålla igång WoW, det är det nog ingen som påstått. Men det finns ngt som heter "Goodwill" - ibland kan man ta en kostnad för att göra kunderna (extra) glada.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra spel som lades på hyllan för x antal år sedan , Känns som att man inte har tid med det längre : / ... .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cnopt:

Du får ursäkta om jag tycker det känns onödigt att vara missnöjd här... Anser bara att för att någon firar XX-års dag så ska väll vi som konsumenter inte behöva kräva mer gratis saker? Fast vad vet jag, det kanske börjar bli standard att ge sina gäster presenter när man själv har födelsedag.

Vissa ger ju ut rabattkuponger, spelnycklar m.m när företaget eller spelet fyller år.

När Sanctum fyllde 1 slängde de ut typ 1 nyckel för varje 100 gilla på facebook eller så..

De som faktiskt utvecklar spelet gör bara en grund, medan spelarna skapar spelet.

månadskostnad på 250, 8 år, över 10 miljoner spelare. total spelarbas på kanske 20 000 000 ? who knows.
Så borde de faktiskt kunna ge tillbaka någonting mot spelarna som faktiskt varit där och betalat så många år.. en gratis månad eller en mount för dem som varit med minst 5 år.

8% XP, Tabard, är skamligt, otroligt skamligt. tog säkert nån stackars developer 5 min att koda in, samt nån art designer 3 min för tabarden..

När Valve fyllde år blev det ju rabatt på många olika spel.. hur ofta ser vi Blizzard göra något som detta? rabattkoder, gratis spel m.m.

Det lönar sig inte att vara en trogen Blizzard kund, absolut inte..

Det har getts ut pets vid tidigare tillfällen men det antar jag att du visste.

Sen vet jag inte vad du betalar för något men någe 250 SEK i månaden kostar inte WoW iaf.

Säger nu inte att jag har något emot extra saker här och där dock så verkar du ha missförstått hela 8års grejen. Det är spelet som fyller 8 år. Det är inte en incentive ceremoni för gamla spelare vilket i sin tur är en helt annan fråga som disskuterats tidigare med deras community reps.

Att tro "trogen blizzard kund" och "få gratis speltid och mounts" är samma sak så kan du pröva lägga det tankesättet i andra saker i vardagen och se hur det funkar. Kanske skulle gå ner på ICA och kräva ett par liter gratis mjölk nästa gång de firar något.

Sen att andra spelföretag gör det är väll deras ensak men att jämföra blizzards taktik med valves och säga att valve slot ut med en rea på steam är väll lite fail då med tanke på att de har ju haft rabatter på alla blizzard spelen minst 2-3 gånger i år då WoW har kostar 5 euro och StarCraft II gått ner på runt halva priset t.ex..

Menmen, var bitter du, själv är jag ganska nöjd med min feat of strenght achievement, sitter fint i min achievement samling.

12
Skriv svar