Mass Effect 4 – vill du ha en uppföljare eller prequel?

Robot
Mass Effect 4 – vill du ha en uppföljare eller prequel?

Casey Hudson efterfrågar fansens åsikter om hur de ska gå vidare med Mass Effect-serien.

#mass-effect, #bioware


Medlem
Mass Effect 4 – vill du ha en uppföljare eller prequel?

1000 år senare!

Medlem

Efter, är en aningen trött på prequels och en comic täcker redan first contact war.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Om de undrar detta nu så kan de inte ha kommit långt i utvecklingen av spelet...

Medlem

Inget av det, ska inte ha med "orginal" trilogin att göra alls...

Som schill precis skrev, 1000 år sernare blir bra...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Skit i nytt Mass Effect. De borde göra ett nytt KOTOR istället.


signatur

Bailey Kosdal - Community Manager Xbox Sverige
Twitter: @MrJeedi
Instagram: @mrjeedi
Xbox: Mr Jeedi

Medlem

Personligen skulle jag uppskatta ett spel som fläskar ut de områden som setts i trilogin. Då de flesta ställena begränsades till ett par kvarter som egentligen är en hel planet. Tänk t ex det kommande Star Wars-spelet 1313.

Med andra ord satt i samma tid som trilogin.

Jag vill ha efter triologin., helst lite mörkare med mer politik(mer witcher liknande)

Tex efter att the reapers har blivit besegrade så är det kaos och inbördeskrig mellan council-raserna osv.

Medlem

Jag tycker spelet bör vara satt 50 år efter 3:an.
Alla raser är glada, samsas och inga konflikter eller hot existerar.
Spelarens uppgift är att åka omkring och titta på de vackra världarna och deras trevliga samarbete. Du får även möjligheten att etablera och ta hand om din egen gård/ranch.
Svordomar och våld förbjudet givetvis.

Låter smärtsamt tråkigt om ni frågar mig

Medlem

Vill ha båda! Ungefär lika mycket, inte nöjd med slutet i trean så dom får gärna fixa till det så jag kan slippa tänka på det varje gång jag spelar multiplayer. Men jag är riktigt sugen på ett first contact war också

Medlem

Jag tycker att 1000 år är lite rejält, hade varit kul med kanske 100 - 200 år, så kanske vissa karaktärer kan dyka upp igen, eller iallafall dess avkommor. Är också rätt trött på prequels, hade varit kul om de gör något annorlunda med världen/galaxen, kanske mer av ett sandlådespel, något i stil med Freelancer som kom för ett gäng år sedan som kunde vara rätt fritt och ändå hade en schysst story!


signatur
phi
Medlem

Efter triologin men det behöver inte ha något som helst med de första tre spelen att göra.

Medlem

Det här är seriöst en fråga man inte vill få. Detta är ju något de borde veta själva, speciellt när de satt och gömde sig bakom orden "artistisk integritet" efter ME3-slut-protesterna.

Jag tycker de borde göra ett Mass Effect-spel utan Casey Hudson eller ingetting alls.

Medlem

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

Medlem

Jag ser gärna en sequel med lite mindre skala än första ME trilogin, iaf i början. Innan man visste ordet av var man ju Commander Superhero med rätt att åka Överallt och beordra vem som helst. Var kanske bara jag som tappade lite av respekten för många olika grupper när jag själv stod över allt iom spectreskapet.

Medlem

Jag vill bara veta vad som egentligen hände i slutet av 3:an

Medlem

Quarians... Quarians everywhere! plz?

Medlem

Hade varit kul om man hade fått spela utifrån någon av de andra rasernas perspektiv

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

Metal Gear Solid 3

Medlem

hade varit skoj med en story som inte låser huvudkaraktären som human

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

Spartacus: Gods of the Arena var bra tyckte jag, inte lika bra som första säsongen av Blood and Sand men helt klart bra!

Medlem

Jag skulle vilja att det utspelar sig på Citadel under Shepards storhetstid och att huvudkaraktären INTE är militär. Hellre nån polis eller en privatdeckare. Combat som i ettan, där man inte kunde kuta fram till fienden utan att dö på fläcken, det skulle vara trevligt.

Inaktiv

Snälla nån inga mer prequels, vill alltid att historien i filmer och spel ska gå framåt, inte bakåt.

Ett nytt Kotor som nämns ovan vore ju coolast, och då kan man tom få köra en prequel. Men det kan man ju glömma.

Medlem

Det är kul dom frågar men det blir nog ändå bara Call of Mass: Effect 3.1


signatur

<Djupt i din buk med mina knivar>

Inaktiv
Skrivet av Sahsoka:

Inget av det, ska inte ha med "orginal" trilogin att göra alls...

Som schill precis skrev, 1000 år sernare blir bra...

En prequel behöver inte ha någonting med originalet att göra, och bör enligt mig egentligen vara helt fristående men utspela sig i samma universum.

Som min favoritförfattare resonerar; "The sequel of the prequel should not be the original".

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

De flesta Zelda-spelen

Inaktiv
Skrivet av Igglybuff:
Skrivet av Sapiens:

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

De flesta Zelda-spelen

Helt rätt,
Och inom film finns det många exempel. Prometheus tycker åtminstone jag blev väldigt lyckad som just prequel.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

Final Fantasy VII: Crisis Core
Zelda: Skyward Sword
Metroid Prime
Deus Ex: Human Revolution
Och sist men inte minst: Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Där har du flera bra prequels!

Skrivet av Arizato:
Skrivet av Sapiens:

Finns det någon prequel inom spel- eller filmvärlden som faktiskt varit riktigt bra?

Final Fantasy VII: Crisis Core
Zelda: Skyward Sword
Metroid Prime
Deus Ex: Human Revolution
Och sist men inte minst: Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Där har du flera bra prequels!

Lite off nu men... Ahh! Deus Ex: Human Revolution! Lätt bland de bästa spelen jag nånsin spelat!

Medlem

Hur ska det funka egentligen om det utspelar sig efter trilogin? De valen Shepard gör i slutet känns avgörande för hela galaxens framtid. Om det blir en sequel så måste man väl importera de valen man gjorde i 3:an?

För mig spelar det ingen större roll, det finns nog så otroligt mycket att berätta i ME oavsett om det är före eller efter Shepard. Viktigast är att de går i samma ME-anda med rollspel och påverkbar story och inte försöker likna andra spel som t.ex Dragon Age.

12
Skriv svar