Vad tycker du om Hitman: Absolution?

Robot
Vad tycker du om Hitman: Absolution?

Snacka om dina bästa lönnmord i forumet.

#hitman-absolution


Medlem
Vad tycker du om Hitman: Absolution?

20min kvar... Sedan är spelet nerladdat och färdiginstallerat på steam

Så snart jag har spelet i min hand får ni se upp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte kommit så långt än, men jag gillar det än så länge!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Inaktiv

Ni som spelar på PS3, hur är det?

Medlem

Det enda jag kan tycka än så länge är att det tar förjävla lång tid att installera. Sen får vi se:P

Testpilot
Medlem

Bara testat en liten stund, men första intrycket är sådär.
Tycker det blir ryckiga rörelser i och med cover systemet, sen känns det konsoligt med tooltips på alla handlingar man kan utföra.
Gillar inte heller riktigt att man inte verkar kunna gömma den synliga scoren uppe till vänster, det är information jag helst bara vill ta del av i slutet av uppdraget. Instincts-systemet känns överflödigt och borde gå att stänga av på alla svårighetsgrader, inte bara svåraste.

Ska inte såga det innan jag spelat lite längre, men hittils känns Blood Money bättre på alla punkter.

Edit: Även checkpointssystemet känns fel, vill hellre ha ett begränsat antal saves och kunna spara var jag vill. Nu t.ex. när jag vill tanka hem de drivrutiner som Harakiri tipsade om, måste jag hitta en checkpoint innan jag kan avbryta spelet.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Bara testat en liten stund, men första intrycket är sådär.
Tycker det blir ryckiga rörelser i och med cover systemet, sen känns det konsoligt med tooltips på alla handlingar man kan utföra.
Gillar inte heller riktigt att man inte verkar kunna gömma den synliga scoren uppe till vänster, det är information jag helst bara vill ta del av i slutet av uppdraget. Instincts-systemet känns överflödigt och borde gå att stänga av på alla svårighetsgrader, inte bara svåraste.

Ska inte såga det innan jag spelat lite längre, men hittils känns Blood Money bättre på alla punkter.

Edit: Även checkpointssystemet känns fel, vill hellre ha ett begränsat antal saves och kunna spara var jag vill. Nu t.ex. när jag vill tanka hem de drivrutiner som Harakiri tipsade om, måste jag hitta en checkpoint innan jag kan avbryta spelet.

Du kan ju stänga av det mesta när det gäller instincts, finns i menyn. Jag spelar på Hard och det enda jag har på av instinct är 47 kan gömma ansiktet.

Jag håller med dig om checkpoints, det känns rätt idiotiskt, och det som stör mig är att gubbar du dödat kommer tillbaks när du laddar från en checkpoint.

Men jag har fortfarande riktigt roligt i spelet måste jag säga.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Skrivet av Zedrix:

Bara testat en liten stund, men första intrycket är sådär.
Tycker det blir ryckiga rörelser i och med cover systemet, sen känns det konsoligt med tooltips på alla handlingar man kan utföra.
Gillar inte heller riktigt att man inte verkar kunna gömma den synliga scoren uppe till vänster, det är information jag helst bara vill ta del av i slutet av uppdraget. Instincts-systemet känns överflödigt och borde gå att stänga av på alla svårighetsgrader, inte bara svåraste.

Ska inte såga det innan jag spelat lite längre, men hittils känns Blood Money bättre på alla punkter.

Edit: Även checkpointssystemet känns fel, vill hellre ha ett begränsat antal saves och kunna spara var jag vill. Nu t.ex. när jag vill tanka hem de drivrutiner som Harakiri tipsade om, måste jag hitta en checkpoint innan jag kan avbryta spelet.

Även om du sparat kan du inte gå ur spelet väll? är det inte som BM att man bara sparar "current session"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Även om du sparat kan du inte gå ur spelet väll? är det inte som BM att man bara sparar "current session"

Så är det nog, har inte vågat testa ännu

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nya Nvidia betadrivare släppta för att boosta Hitman:

http://www.geforce.co.uk/whats-new/articles/nvidia-geforce-31...

Någon mer som har har jämfört benchmarks innan och efter drivrutinerna? Jag fick faktiskt något lägre FPS (~ 37 istället för 38 ) med nya drivrutinerna. Har ett GTX 570 och kör på high/ultra.

Medlem

Jag är besviken. I mitt tycke är Absolution till Hitman serien vad Conviction var till Splintercell, mycket tråkigt. linjärt, repetitivt och konsolifierat gameplay.

Skulle vilja att man ser civilister som typ vaktmästare i vitt istället för gult alla är i instinct. Svårt o veta ibland vilka som är bad guys


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Bara på tutorialen än så länge, och bra att man kan ställa in svårighetsgrad själv samt hur mycket instinct och hjälp man behöver, riktigt bra!

Gigantiskt minus för checkpointsystemet, varför inte bara köra med ett antal saves som i Blood Money? Lägg till att fiender spawnar automatiskt om man loadar gör mig irriterad. Hur tänkte dom här egentligen?

Hade det varit utlovat en patch som fixar detta hade jag väntat på den innan jag lirar vidare.

edit: haha vafan, en fiende som jag tidigare dödat står högt upp och jag är nu nedanför, då checkpointen o saven är nedanför så spawnar han automatiskt om jag loadar, och upptäcker mig då. Lösningen är att gå tillbaks o döda honom en andra gång...come on.

edit2: men för helvete, går jag tillbaks o tar hand om killen i editen ovan, så finns det en andra kille som jag också tidigare dödat och gömt undan som jag också måste ta hand om, o en till efter det.

shit känns som far cry 2 all over again

Men verkar ganska lovande ändå, så länge man inte måste ladda en tidigare save.
Man undrar om dom själva inte testat sitt egna spel, eller lirat dom tidigare spelen?

mmm ganska mysigt spel, gillar hur brutalt det blir när man knivar någon tex

Kommer uppdatera mitt gnällande allteftersom, ifall nu någon bryr sig

edit igen då: börjar gilla det mer o mer och småsaker som jag tidigare direkt svor över känns nu mycket mer triviala, visst är det ett bra spel. Och ganska svårt på hard måste jag säga, även om jag kör med instinct på (vilken man ska slå av, imho) är det långt ifrån självklart hur man utför sin hit på bästa möjliga sätt.

Medlem

Helt underbart spel! Jag började spela på purist och dang, det är faktiskt mycket svårare än t ex Blood Money på veteran. Fienderna upptäcker mig rätt fort så det kräver en hel del finess att smyga runt i förklädnad.

Det tar nog en stund tills man lär sig hur detection systemet fungerar, fram till dess så får man vara försiktig t om i förklädnad.

Underbart spel <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fortfarande i början med awesome spel!!

Medlem

Jag blir mest retad på att det inte går att spara där jag vill. Istället måste jag ägna massa tid o omstarter på att hitta en konstig utplacerad checkpoint Varför går det bara att spara precis där, finns ingen logik!?! Härliga förbättringar annars överlag!

Dock ska sägas att ni som klagar på att storyn är för obefintlig mm; er håller jag inte med. Storyn i Blood Money var ju nästan som att gå runt huset, eller att åka bil till en begravning Här tycker däremot att storyn tar för stor plats i själva uppdragen. Det blir som ett korridorspel fast i själva storyn istället o_O Varje uppdrag känns som en transportsträcka på storyn och inte; som jag föredrar; ett unik uppdrag som egentligen kan spelas om som nåt enskilt, comprende?! 7/10 än så länge från mig


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Bassseee:

Ni som spelar på PS3, hur är det?

Riktigt bra, kör bra och grafiken är vacker, om du har Ps3 och är sugen på lite Hitman spelande så rekommenderar i alla fall jag det varmt.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Inaktiv
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Bassseee:

Ni som spelar på PS3, hur är det?

Riktigt bra, kör bra och grafiken är vacker, om du har Ps3 och är sugen på lite Hitman spelande så rekommenderar i alla fall jag det varmt.

Vad bra, kanske blir ett köp framåt jul isåfall!

Medlem
Skrivet av Bassseee:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Bassseee:

Ni som spelar på PS3, hur är det?

Riktigt bra, kör bra och grafiken är vacker, om du har Ps3 och är sugen på lite Hitman spelande så rekommenderar i alla fall jag det varmt.

Vad bra, kanske blir ett köp framåt jul isåfall!

Det gör du rätt i, det här är definitivt en GOTY kandidat imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ett helt fantastiskt spel!

Medlem

Fick just igång Blood Money genom att ställa om till PAL-60Hz.
Första sekvensen - du promenerar rakt igenom vakterna?????
Är det lika imponerande grafik i Absolution?

Medlem
Skrivet av Javas:

Det gör du rätt i, det här är definitivt en GOTY kandidat imo

+1

Medlem

Jag startade om på Expert och nu fattar man hur allt fungerar. Det blev lite brist på tuturials där i puristläget
Det rekommenderas att åtminstånde spela första banan med tuturials, annars blir det rätt confusing att fatta hur detection systemet fungerar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag startade om på Expert och nu fattar man hur allt fungerar. Det blev lite brist på tuturials där i puristläget
Det rekommenderas att åtminstånde spela första banan med tuturials, annars blir det rätt confusing att fatta hur detection systemet fungerar

+1

Jag körde igenom hela första banan (tutorialen) på purist... blev nog sisådär 20-40 omtagningar för att klura ut ett sätt att ta sig förbi vakten och in i växthuset... Först några banor senare som jag insåg att man kan "gömma sig" med instinct som självfallet hade gjort det hela lite lättare!

Riktigt dumt att ha "checkpoints" istället för saves... De kanske har fått för sig att spelare älskar att göra samma sak om, och om, och om, och om, och om igen... vilket vi i och för sig gör!

Medlem

Så nu har man lirat lite. Gameplay mässigt är det bäst i serien tycker jag. Angående frihet och utforskande kunde det vart bättre. Får se hur contracts är ikväll...

Medlem
Skrivet av LekandeSanden:
Skrivet av Javas:

Jag startade om på Expert och nu fattar man hur allt fungerar. Det blev lite brist på tuturials där i puristläget
Det rekommenderas att åtminstånde spela första banan med tuturials, annars blir det rätt confusing att fatta hur detection systemet fungerar

+1

Jag körde igenom hela första banan (tutorialen) på purist... blev nog sisådär 20-40 omtagningar för att klura ut ett sätt att ta sig förbi vakten och in i växthuset... Först några banor senare som jag insåg att man kan "gömma sig" med instinct som självfallet hade gjort det hela lite lättare!

Riktigt dumt att ha "checkpoints" istället för saves... De kanske har fått för sig att spelare älskar att göra samma sak om, och om, och om, och om, och om igen... vilket vi i och för sig gör!

Det finns ju tutorials om man kör på normal läget. Mycket användbar och gedigen tutorial dessutom. Dom hade nog inte räknat med att folk skulle dra på med dom svåra svårighetsgraderna på direkten.

Medlem

Några småsaker jag stört mig på är t.ex. hur bland vakter så spelar det ingen roll hur man ser ut, för alla vakter räknas som vakter och alla t.ex. vaktmästare räknas som vaktmästare även om man kunde vara en vaktmästare med hatt och det fanns en annan modell som hade förkläde och mask på sig.

Tycker att detektion-systemet över huvud taget är ganska konstigt. T.ex. när jag var i Chinatown stället och hade klätt ut mig till en kock och gått till andra sidan banan, där var det en annan kock som såg mig och började följa efter mig var jag än gick, som sedan sa till vakter som började skjuta mig. Inte direkt
Fanns för den delen vita män som inte var helt olika 47 som var kockar med, såg jag senare.

Tycker 'exposed' eller vad det står händer lite överdrivet ofta, man får iaf 1300 minus om någon säger till dig, t.ex. om du är på väg in till ett område du inte får vara, men du kanske stannar när vakten säger till dig och vänder om, däremot får du ändå penalty.

Du är också exposed om du blir sedd av en person en halv sekund innan du skjuter honom i ansiktet.

En annan sak är också att om du tagit ett checkpoint så är dina poäng samma som innan, men vissa fiender kan ändå ha spawnat igen. På en bana hade jag t.ex. skjutit 4 personer för att lätt ta mig över en bro, sedan tagit checkpointen på andra sidan, saker gick inte som tänkt och jag tog 'Restart from checkpoint', men då var alla på bron tillbaks igen och patrullerade, även om mina poäng fortfarande var på minus.

Checkpoints istället för saves är inte så kul heller för den delen.

Medlem

Helt galet spel som låter dig göra dina egna hemskheter.

12
Skriv svar