Borderlands 2 - Problem med Quest progress i solo kontra coop

Medlem
Borderlands 2 - Problem med Quest progress i solo kontra coop

Har ett lite udda problem i Borderlands 2.

Under playthrough 1 gjorde vi så att om min coop-polare måste gå eller liknande, så brukade jag hoppa in själv, då vi alltid loggar ut i Sanctuary, för att sälja av min loot, kolla shops, köra lite spins i maskinerna osv. Detta funkade utmärkt i PT1, och jag kunde hoppa in igen där vi befann oss när vi loggade ut.

Nu i playthrough 2, så funkar inte detta. Jag får alltid "My First Gun" som quest jag befinner mig på, och hamnar alltid i början, trots att jag är level 42. Notera att om han hostar, och jag joinar honom, så står det "Good Match!", antydande att vi är fullt kompatibla för att spela Coop. Vi befinner oss ju på samma quest osv.

Men om jag försöker gå in själv tillfälligt, som t.ex i en stad eller så, så hamnar jag alltid på första questen. Gör jag något fel eller är något buggat? Jag har ju klarat alla quests fram dit där han är, då vi inte tagit en enda XP ensamma.

Vi befinner oss på exakt samma ställe, så varför kan då intejag hosta en server vår progress på samma karaktär?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Börja göra questen (du måste kanske köra en bit) sedan så frågar den om du vill skippa fram i storyn. -så ska det vara iaf, kommer det ingen förfrågan så är det nått vajsing.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Aha.

Antar att det är ungefär när man kommer till första travel-stationen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar