World of Warcraft fyller 8 år – spelarna belönas

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Hurvida det är lagligt eller inte struntar vi dock i antar jag?

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Så sant som det är sagt, är så sjukt trött på skiten!

Precis, företagen borde sluta sälja en produkt efter max 5 år i bruk. Efter det så mjölkas det bara. Blizzard sitter just nu med kniven mot strupen på de stackars miljonerna som fortfarande betalar för spelet. Luktar Nord Korea över hela skiten.

Eller....?

Medlem

8%.. hur länge?

Medlem

Till den 1a December

Medlem

Videon visar perfect hur spelet gick från toppen till botten, naturligtvis en smaksak.

Medlem

Good old days


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"+1", inlägg om att "World of Warcraft" är värdelöst eller liknande motiveras gärna. Kommer att hålla koll på tråden och dessa inlägg kommer i fortsättningen att tas bort med jämna mellanrum.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Stubben:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Gnäll. Även Blizzard har räkningar att betala. Servarna kostar pengar. Att ge bort en gratismånad är inte direkt gratis.

Visst är det inte gratis att hålla igång WoW, det är det nog ingen som påstått. Men det finns ngt som heter "Goodwill" - ibland kan man ta en kostnad för att göra kunderna (extra) glada.

Absolut, och det är precis "Goodwill" de använder sig av nu. Att ge en månad kostnadsfritt blir totalt sett en helt vansinnig summa i förlorade intäkter och drabbar naturligtvis hela årsresultatet. Rabatterat pris på en månad, kanske. Men att skänka bort en månads speltid tror jag inte ens finns på världskartan för Blizzard av väldigt uppenbara anledningar. Tycker att man ska vara tacksam för att de ens ger ut något överhuvudtaget, hur betydelselöst det än må vara för vissa. Det finns säkert andra som uppskattar det.

Skrivet av Stubben:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Gnäll. Även Blizzard har räkningar att betala. Servarna kostar pengar. Att ge bort en gratismånad är inte direkt gratis.

Väl talat.

Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cnopt:

Du får ursäkta om jag tycker det känns onödigt att vara missnöjd här... Anser bara att för att någon firar XX-års dag så ska väll vi som konsumenter inte behöva kräva mer gratis saker? Fast vad vet jag, det kanske börjar bli standard att ge sina gäster presenter när man själv har födelsedag.

Vissa ger ju ut rabattkuponger, spelnycklar m.m när företaget eller spelet fyller år.

När Sanctum fyllde 1 slängde de ut typ 1 nyckel för varje 100 gilla på facebook eller så..

De som faktiskt utvecklar spelet gör bara en grund, medan spelarna skapar spelet.

månadskostnad på 250, 8 år, över 10 miljoner spelare. total spelarbas på kanske 20 000 000 ? who knows.
Så borde de faktiskt kunna ge tillbaka någonting mot spelarna som faktiskt varit där och betalat så många år.. en gratis månad eller en mount för dem som varit med minst 5 år.

8% XP, Tabard, är skamligt, otroligt skamligt. tog säkert nån stackars developer 5 min att koda in, samt nån art designer 3 min för tabarden..

När Valve fyllde år blev det ju rabatt på många olika spel.. hur ofta ser vi Blizzard göra något som detta? rabattkoder, gratis spel m.m.

Det lönar sig inte att vara en trogen Blizzard kund, absolut inte..

Det har getts ut pets vid tidigare tillfällen men det antar jag att du visste.

Sen vet jag inte vad du betalar för något men någe 250 SEK i månaden kostar inte WoW iaf.

Säger nu inte att jag har något emot extra saker här och där dock så verkar du ha missförstått hela 8års grejen. Det är spelet som fyller 8 år. Det är inte en incentive ceremoni för gamla spelare vilket i sin tur är en helt annan fråga som disskuterats tidigare med deras community reps.

Att tro "trogen blizzard kund" och "få gratis speltid och mounts" är samma sak så kan du pröva lägga det tankesättet i andra saker i vardagen och se hur det funkar. Kanske skulle gå ner på ICA och kräva ett par liter gratis mjölk nästa gång de firar något.

Sen att andra spelföretag gör det är väll deras ensak men att jämföra blizzards taktik med valves och säga att valve slot ut med en rea på steam är väll lite fail då med tanke på att de har ju haft rabatter på alla blizzard spelen minst 2-3 gånger i år då WoW har kostar 5 euro och StarCraft II gått ner på runt halva priset t.ex..

Menmen, var bitter du, själv är jag ganska nöjd med min feat of strenght achievement, sitter fint i min achievement samling.

Väl talat även här. Det är fantastiskt att man tror sig ha rätten till både det ena och det andra i dagens samhälle. Allt ska vara av högsta kvalitet och samtidigt gratis. Annars är det "mjölkning".

Medlem

Kommer inte ihåg vad man fick förra året men jag har för mig att det var samma sak som iår. Tabarden var 7 days duration liknande Halloween-prylarna. Saknar tiden då man fick något mer användbart som tex en companion. Vilket år var det man fick Onyxia Whelpling? 2009? Året innan det fick man en Baby Blizzard Bear som jag dessvärre missade eftersom mitt konto låg på is.

Inaktiv
Skrivet av Glaset:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Så sant som det är sagt, är så sjukt trött på skiten!

Varför slutar du inte spela om du är trött på det?

Tackar som frågar, har inte vidrört kossan sedan i slutet av september.

Medlem

Är det verkligen 8 år sen WoW kom ut? Känns inte som så lång tid sen man spela på vanilla, trist att man blev hackad och tappa lusten. Ser fram emot deras nästa MMO.


signatur

"Det var bättre förr!"

Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av conthox:

Visst är det inte gratis att hålla igång WoW, det är det nog ingen som påstått. Men det finns ngt som heter "Goodwill" - ibland kan man ta en kostnad för att göra kunderna (extra) glada.

Absolut, och det är precis "Goodwill" de använder sig av nu. Att ge en månad kostnadsfritt blir totalt sett en helt vansinnig summa i förlorade intäkter och drabbar naturligtvis hela årsresultatet. Rabatterat pris på en månad, kanske. Men att skänka bort en månads speltid tror jag inte ens finns på världskartan för Blizzard av väldigt uppenbara anledningar. Tycker att man ska vara tacksam för att de ens ger ut något överhuvudtaget, hur betydelselöst det än må vara för vissa. Det finns säkert andra som uppskattar det.

Kul att se att du är ett hänviget fan och tycker det var bra gjort av dom, jag är dock inte lika övertygad. Jag anser fortfarande att ett föreag med så stor kassa skulle kunna ge lite mer än då. Visst är det så att 11 miljoner subscribers i en månad är mer uteblivna intäkter än för andra spel(utvecklare) som hara 2 milj subscribers, men å andra sidan så har dom ju mer på bankkontot än vad andra spelutvecklare har också. Det är ju inte så att kostnaden stiger linjärt med antalet subscribers, utan kostnaden blir ju mindre per subscriber ju fler dom är, vilket betyder att Blizz har mer i marginal än vad mindre företag har.

Det är inte per automatik Goodwill bara för att man ger något, ibland kan man verka snål och ge något bara för att man känner sig tvungen att göra det.

Men visst, om jag skall låta bli och vara gnällspik så är det bra att dom gav något i huvud taget.

(Sedan så är det nödvändigtsvis inte 1 mån gratis som är "det enda rätta" utan det kunde vara fler ingame items istället. Fläska på lite, det är ju 8-års-kalas.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av conthox:

Visst är det inte gratis att hålla igång WoW, det är det nog ingen som påstått. Men det finns ngt som heter "Goodwill" - ibland kan man ta en kostnad för att göra kunderna (extra) glada.

Absolut, och det är precis "Goodwill" de använder sig av nu. Att ge en månad kostnadsfritt blir totalt sett en helt vansinnig summa i förlorade intäkter och drabbar naturligtvis hela årsresultatet. Rabatterat pris på en månad, kanske. Men att skänka bort en månads speltid tror jag inte ens finns på världskartan för Blizzard av väldigt uppenbara anledningar. Tycker att man ska vara tacksam för att de ens ger ut något överhuvudtaget, hur betydelselöst det än må vara för vissa. Det finns säkert andra som uppskattar det.

Kul att se att du är ett hänviget fan och tycker det var bra gjort av dom, jag är dock inte lika övertygad. Jag anser fortfarande att ett föreag med så stor kassa skulle kunna ge lite mer än då. Visst är det så att 11 miljoner subscribers i en månad är mer uteblivna intäkter än för andra spel(utvecklare) som hara 2 milj subscribers, men å andra sidan så har dom ju mer på bankkontot än vad andra spelutvecklare har också. Det är ju inte så att kostnaden stiger linjärt med antalet subscribers, utan kostnaden blir ju mindre per subscriber ju fler dom är, vilket betyder att Blizz har mer i marginal än vad mindre företag har.

Det är inte per automatik Goodwill bara för att man ger något, ibland kan man verka snål och ge något bara för att man känner sig tvungen att göra det.

Men visst, om jag skall låta bli och vara gnällspik så är det bra att dom gav något i huvud taget.

(Sedan så är det nödvändigtsvis inte 1 mån gratis som är "det enda rätta" utan det kunde vara fler ingame items istället. Fläska på lite, det är ju 8-års-kalas.)

Det blir säkert något mer märkvärdigt vid 10 år men då 8 år inte är någon speciellt siffra egentligen så är deras tid bättre spenderad på att buggfixa den nya expansionen och jobba på 5.1 patchen anser jag. Spelar inte spelet för att få ett pet eller en mount varje år då de fyller år. Livet går ut på mer än att roffa åt sig så mycket gratis som möjligt.

Medlem

Låter som att många betalar/spelar under hot?

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av conthox:

Visst är det inte gratis att hålla igång WoW, det är det nog ingen som påstått. Men det finns ngt som heter "Goodwill" - ibland kan man ta en kostnad för att göra kunderna (extra) glada.

Absolut, och det är precis "Goodwill" de använder sig av nu. Att ge en månad kostnadsfritt blir totalt sett en helt vansinnig summa i förlorade intäkter och drabbar naturligtvis hela årsresultatet. Rabatterat pris på en månad, kanske. Men att skänka bort en månads speltid tror jag inte ens finns på världskartan för Blizzard av väldigt uppenbara anledningar. Tycker att man ska vara tacksam för att de ens ger ut något överhuvudtaget, hur betydelselöst det än må vara för vissa. Det finns säkert andra som uppskattar det.

Kul att se att du är ett hänviget fan och tycker det var bra gjort av dom, jag är dock inte lika övertygad. Jag anser fortfarande att ett föreag med så stor kassa skulle kunna ge lite mer än då. Visst är det så att 11 miljoner subscribers i en månad är mer uteblivna intäkter än för andra spel(utvecklare) som hara 2 milj subscribers, men å andra sidan så har dom ju mer på bankkontot än vad andra spelutvecklare har också. Det är ju inte så att kostnaden stiger linjärt med antalet subscribers, utan kostnaden blir ju mindre per subscriber ju fler dom är, vilket betyder att Blizz har mer i marginal än vad mindre företag har.

Det är inte per automatik Goodwill bara för att man ger något, ibland kan man verka snål och ge något bara för att man känner sig tvungen att göra det.

Men visst, om jag skall låta bli och vara gnällspik så är det bra att dom gav något i huvud taget.

(Sedan så är det nödvändigtsvis inte 1 mån gratis som är "det enda rätta" utan det kunde vara fler ingame items istället. Fläska på lite, det är ju 8-års-kalas.)

Jag är inte ett hängivet fan av Blizzard, även om jag tycker att de är en av de bättre spelutvecklarna. Har inte spelat deras spel på ett bra tag dock, senaste var WoW när The Burning Crusade släpptes. Innan det WC3. Har inte spelat deras senaste alster som D3 och SC2.

Månadskostnaden för spelet är den huvudsakliga inkomsten för Blizzard när det gäller WoW. Lek med tanken att det nu finns ca 10 miljoner betalande spelare. Detta innebär att om de skulle ge bort en månad gratis skulle detta resultera i över en miljard i förlorade intänkter. Detta är ohållbart oavsett hur mycket "pengar på banken" företaget i fråga har.

Fler items in-game, visst. Men jag står fast vid att jag tycker att man ska vara glad att de ger något överhuvudtaget. Tycker man är något girig om man förväntar sig något annat, men så är det även så samhället ser ut idag. Allt ska vara gratis och företagen är onda som försöker tjäna pengar, vilket rimligtvis även gör mig till ond, eftersom jag arbetar och tjänar pengar.

Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Så sant som det är sagt, är så sjukt trött på skiten!

Varför slutar du inte spela om du är trött på det?

Tackar som frågar, har inte vidrört kossan sedan i slutet av september.

Bra för dig om du nu är så "trött på skiten".

Medlem

Tycker inte de ska ge någonting. De ger ju redan bort gear gratis till alla gnällspikar som vill ha allting gratis ugan att göra någonting.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Hurvida det är lagligt eller inte struntar vi dock i antar jag?

Har för mig att blizzard inte bryr sig så länge inte folk tjänar pengar på det.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Hurvida det är lagligt eller inte struntar vi dock i antar jag?

Har för mig att blizzard inte bryr sig så länge inte folk tjänar pengar på det.

Precis, och Wow-one har varit uppe i över ett år, den riktiga wow communityn fick ju reda på för ett halvår sedan att Screenshots även daterar server namn, server ip, spelarens IP, det är så de fångar privatservrar, många tillåter ej screenshots efter detta.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av zobino:

saknar classic/tbc :S, dom borde öppna upp nå gamla servrar som kör de gamla versionerna. Skulle locka några gamla spelare

sök på Wow-one på google, så har du TBC och vanilla servrar..

Finns allt ifrån instant 60, 70 till x1 - x10 xp rate.

Servrarna är förvånadsvärt bättre än Blizzard, ping ligger på 20-40, en hel drös med spelare.

Hurvida det är lagligt eller inte struntar vi dock i antar jag?

Har för mig att blizzard inte bryr sig så länge inte folk tjänar pengar på det.

Precis, och Wow-one har varit uppe i över ett år, den riktiga wow communityn fick ju reda på för ett halvår sedan att Screenshots även daterar server namn, server ip, spelarens IP, det är så de fångar privatservrar, många tillåter ej screenshots efter detta.

Fel, de har redan gått igenom och vunnit fall mot privat servrar som i sin tur fått håva över pengar i skadestånd till Blizzard.

Hurvida jakten på dom går vet vi i allmänheten inte särskilt mycket om men som med allt sånt så kanske det är bäst att inte fördjupa sig i det hela eller försöka förstå allt för mycket.

http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/2065570678

Även om han inte är en officiel Blizzard poster så summerar han det hela rätt kort och bra.

Inaktiv
Skrivet av Glaset:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av conthox:

Visst är det inte gratis att hålla igång WoW, det är det nog ingen som påstått. Men det finns ngt som heter "Goodwill" - ibland kan man ta en kostnad för att göra kunderna (extra) glada.

Absolut, och det är precis "Goodwill" de använder sig av nu. Att ge en månad kostnadsfritt blir totalt sett en helt vansinnig summa i förlorade intäkter och drabbar naturligtvis hela årsresultatet. Rabatterat pris på en månad, kanske. Men att skänka bort en månads speltid tror jag inte ens finns på världskartan för Blizzard av väldigt uppenbara anledningar. Tycker att man ska vara tacksam för att de ens ger ut något överhuvudtaget, hur betydelselöst det än må vara för vissa. Det finns säkert andra som uppskattar det.

Kul att se att du är ett hänviget fan och tycker det var bra gjort av dom, jag är dock inte lika övertygad. Jag anser fortfarande att ett föreag med så stor kassa skulle kunna ge lite mer än då. Visst är det så att 11 miljoner subscribers i en månad är mer uteblivna intäkter än för andra spel(utvecklare) som hara 2 milj subscribers, men å andra sidan så har dom ju mer på bankkontot än vad andra spelutvecklare har också. Det är ju inte så att kostnaden stiger linjärt med antalet subscribers, utan kostnaden blir ju mindre per subscriber ju fler dom är, vilket betyder att Blizz har mer i marginal än vad mindre företag har.

Det är inte per automatik Goodwill bara för att man ger något, ibland kan man verka snål och ge något bara för att man känner sig tvungen att göra det.

Men visst, om jag skall låta bli och vara gnällspik så är det bra att dom gav något i huvud taget.

(Sedan så är det nödvändigtsvis inte 1 mån gratis som är "det enda rätta" utan det kunde vara fler ingame items istället. Fläska på lite, det är ju 8-års-kalas.)

Jag är inte ett hängivet fan av Blizzard, även om jag tycker att de är en av de bättre spelutvecklarna. Har inte spelat deras spel på ett bra tag dock, senaste var WoW när The Burning Crusade släpptes. Innan det WC3. Har inte spelat deras senaste alster som D3 och SC2.

Månadskostnaden för spelet är den huvudsakliga inkomsten för Blizzard när det gäller WoW. Lek med tanken att det nu finns ca 10 miljoner betalande spelare. Detta innebär att om de skulle ge bort en månad gratis skulle detta resultera i över en miljard i förlorade intänkter. Detta är ohållbart oavsett hur mycket "pengar på banken" företaget i fråga har.

Fler items in-game, visst. Men jag står fast vid att jag tycker att man ska vara glad att de ger något överhuvudtaget. Tycker man är något girig om man förväntar sig något annat, men så är det även så samhället ser ut idag. Allt ska vara gratis och företagen är onda som försöker tjäna pengar, vilket rimligtvis även gör mig till ond, eftersom jag arbetar och tjänar pengar.

Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Glaset:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Ztreek:

- 'I åtta år har vi mjölkat pengar ur WoW-spelare! nu får ni en tabard och 8% XP boost som tack!'

Kunde de inte gett folk som varit aktiva typ minst 5 år en gratis månad i alla fall? att få 8% XP boost är ju inte direkt att visa någon tack alls.

Så sant som det är sagt, är så sjukt trött på skiten!

Varför slutar du inte spela om du är trött på det?

Tackar som frågar, har inte vidrört kossan sedan i slutet av september.

Bra för dig om du nu är så "trött på skiten".

...

12
Skriv svar