Vill du göra ditt Windows-användande bättre?

Medlem
Vill du göra ditt Windows-användande bättre?

Sitter och installerar om program till bättre strukturer, städar och donar, så tänkte dela med mig lite. (Gör om dessa till länkar under morgondagen, 21/11)

Lite program;

GeekUninstaller
Avinstallera.. ja, allt. Även det du inte trodde gick att avinstallera från Windows.

Pokki
Tyvärr kan jag inte rekommendera Pokki längre, då det visade sig att den är allmänt seg på att öppna i vissa sammanhang, alltid seg på att stänga, och ibland inte öppnar alls. Det är upp till var och en, men för mig blev detta för irriterande.

Soluto
Gör allt lite lättar. Prova, älska, fastna.

Broken Shortcut Fixer
Enkelt men bra. Går igenom alla shortcuts på datorn, lagar de som går, tar bort resten.

Auslogics Duplicate File Finder
Gör vad den säger, på ett mycket bra sätt. Kan självklart då också ta bort dessa. (Var MYCKET noga med att kolla igenom så att inga filer som faktiskt ska finnas flera gånger tas bort. Exempelvis filer i spel)

Remove Empty Directories
Låter kanske inte så viktigt, men det gör mer för filstruktur och ordning än man tänker sig. Har du många kan det säkert också påverka prestanda.

Displayfusion
Kör du två skärmar, tveka inte. Gör samma sak som Ultramon, fast bättre, och funkar på Win8. Även om du bara kör en skärm tror jag du kan ha nytta av detta, men det beror mer på vad för sorts användare du är.

Zonealarm Firewall
Brandvägg. Bra. Gratis.

Vidare så vill jag rekommendera Rainmeter till alla er som faktiskt lägger energi på att er dator ska vara just er, och inte en default can of Microsoft. Min desktop ser ut såhär. Vill någon veta mer exakt vilket content jag kör genom rainmeter, eller behöver hjälp, så är det bara att skriva.

Sist men inte minst ett par Chrome-plugins;

Autopager
Tar bort page-systemet på de flesta sidor, så att nästa sida laddas automatiskt under den tidigare när du scrollar ner. Gör forumläsande till en breeze!

Awesome New Tab Page (ANTP)
Ny "Ny tab". Mycket mer lätthanterligt, och i min mening en kraftig förbättring. Crowd-feedas vid utveckling och uppdateras regelbundet med nya features.

Bookmark Sentry
Letar upp icke-fungerande eller duplicerade bokmärken åt dig. Kan köras på intervall med ett par dagar t.ex.

Adblock Plus
Behöver nog inte säga mer än, kom ihåg att avblocka FZ!

Hoppas något nyttigt för just dig fanns med. Mycket nöja!

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Vill du göra ditt Windows-användande bättre?

Bra tips, Stag!

Malwarebytes och Spybot Search & Destroy är också en bra kombination med Zonealarm för att hålla grejerna borta. Samt Who Crashed, som analyserar blåskärmar lite snyggare än Event Viewer.

Testpilot

Har slutat med soluto nu då jag tyckte det blev bloatat och kasst då de gjorde om det till webbaserat och kontolåst med max antal datorer per konto.

Geekuninstaller ser intressant ut .. skall provas!

Medlem

Hm, jag upplever Soluto som riktigt bra, men då har jag å andra sidan bara två datorer att köra på det.

Och bra tips där 73mpl4R. Ska lägga till Search & Destroy i listan, tillsammans med lite annat.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar