Dice arbetar på annat än Battlefield

Robot
Dice arbetar på annat än Battlefield

"Vi vill inte bli en Battlefield-fabrik" säger Patrik Söderlund i en ny intervju.

#battlefield-4, #mirrors-edge


Medlem
Dice arbetar på annat än Battlefield

Battlefabrik


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ett nytt Mirrors Edge! Helt klart.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Geeks Gaming

Tycker DICE kunde få göra ett nytt bulletstorm med mulitplayer läge för nytt e-sport med lite skill.

Medlem

Om Dice inte vill bli en battlefield fabrik skulle dom inte sålt sig till EA...

Medlem

De vill inte göra enbart Battlefield så de arbetar på annat Battlefield.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Saknas inte ett "än" i rubriken eller är det jag som inte förstår?

Inaktiv

Inga mer uppföljare, gör något helt nytt!

Men Dice ägs väl av EA, eller är dom en oberoende studio? Har för mig att jag har läst att dom lika gärna kunde heta EA Stockholm men då varumärket är viktigt så fick dom behålla Dice.

Ägandet styr garanterat en stor del av vad nästa spel kommer att bli, och oavsett vad man tycker om EA så är nya spel inte deras grej.

Medlem

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IceDusT:

Saknas inte ett "än" i rubriken eller är det jag som inte förstår?

*visslar försynt*


signatur
Medlem

Omväxling förnöjer, som kocken sa när han rullade köttbullarna olika stora.

// edit

Själv tycker jag att ett nytt riktigt bra flipperspel skulle vara kul.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker det räcker med bf3, jag är inte mycket för det men spelar det då och då.

Medlem

Skulle gärna se dem göra ett bra spel för omväxlings skull... och något lite mer innovativt kanske.

Medlem

Mirrors Edge i en förbättrad Frostbite motor, porr porr <3

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Hah. Inte alls. DICE blåser inte skallen av någon inom FPS genern längre. Dom gjorde det en gång i tiden då Battlefield känndes unikt och nytt. Nu känns det bara som vilken annan shooter som starkt försöker tävla med CoDs snabba stil men misslyckas då stora delar bara känns ogenomtänkt.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ett nytt Battlefield i WW2-miljö tack!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Hellpower:

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Hah. Inte alls. DICE blåser inte skallen av någon inom FPS genern längre. Dom gjorde det en gång i tiden då Battlefield känndes unikt och nytt. Nu känns det bara som vilken annan shooter som starkt försöker tävla med CoDs snabba stil men misslyckas då stora delar bara känns ogenomtänkt.

Håller inte alls med! Finns inget som slår BF3 bland dagens spel inom genren, enligt mig. Du får gärna nämna ett spel som är bättre.

Medlem

Eh.
Midtown Madness 4?

Medlem

Dice vill inte vara en Battlefield-fabrik... Det är ju liksom försent. De är de ju redan, vare sig de vill eller inte. Ska de dessutom börja mjölka serien, skjuter de sig nog själva i foten om de vill undvika den stämpeln...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Dice vill inte vara en Battlefield-fabrik... Det är ju liksom försent. De är de ju redan, vare sig de vill eller inte. Ska de dessutom börja mjölka serien, skjuter de sig nog själva i foten om de vill undvika den stämpeln...

Ja de hade ju kunnat sagt: "förbli en Battlefield-fabrik"

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Ett nytt Battlefield i WW2-miljö tack!

Kan inte mera än att hålla med behövs ett nytt BF1942. Fast det får inte bli ett BF3 av det

Kanske nytt IP på gång? Annars gärna en fortsättning på ME.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

EA kommer bara hitta någon annan studio som massproducerar Battlefield. Maxis gav upp The Sims efter 2an, men vi ser fortfarande nya The Sims produkter spruta ut ur EAs fabriker.

Medlem

Wing Commander, battlefield med rymdskepp. Aja man kan alltid drömma.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

De kanske testar ett nytt koncept denna gången...

Ett FPS som utspelar sig i nutid där man slåss mot en annan sida och har tanks, helikoptrar och snipergevär till sin hjälp.

Medlem

De kanske inte vill fortsätta vara en BF-fabrik men det är lite sent att påstå att man inte vill bli det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

EA kommer bara hitta någon annan studio som massproducerar Battlefield. Maxis gav upp The Sims efter 2an, men vi ser fortfarande nya The Sims produkter spruta ut ur EAs fabriker.

Maxis är väl fortfarande utvecklare för Sims-spelen. Ta bara en titt på Maxis hemsida


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Hellpower:

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Hah. Inte alls. DICE blåser inte skallen av någon inom FPS genern längre. Dom gjorde det en gång i tiden då Battlefield känndes unikt och nytt. Nu känns det bara som vilken annan shooter som starkt försöker tävla med CoDs snabba stil men misslyckas då stora delar bara känns ogenomtänkt.

Håller inte alls med! Finns inget som slår BF3 bland dagens spel inom genren, enligt mig. Du får gärna nämna ett spel som är bättre.

Red Orchestra och Arma serierna slår Bf med hästlängder.
Bf3 är det minst inovativa spelet i Bf serien,Bf4 blir väl bara mer mjölkning i gammal hederlig EA anda.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Aresz:

Inga mer uppföljare, gör något helt nytt!

Men Dice ägs väl av EA, eller är dom en oberoende studio? Har för mig att jag har läst att dom lika gärna kunde heta EA Stockholm men då varumärket är viktigt så fick dom behålla Dice.

Ägandet styr garanterat en stor del av vad nästa spel kommer att bli, och oavsett vad man tycker om EA så är nya spel inte deras grej.

Dice är helägt av EA och EA har riktigt dålig ekonomi för ett såpass stort företag (vinst kontra utgifter). De har spenderat de senaste 10-15 åren med att köpa upp konkurrenter och lägga ner dem istället för att ta vara på de kompetenser som fanns inom de mindre spelbolagen.

Nånstans under vägens gång så glömde EA bort att göra bra spel.

Skrivet av Idono:
Skrivet av Hellpower:

Dice ska fortsätta med FPS, typ krigsspel! Dice blåser skallen av alla studios i hela världen i den genren!

Hah. Inte alls. DICE blåser inte skallen av någon inom FPS genern längre. Dom gjorde det en gång i tiden då Battlefield känndes unikt och nytt. Nu känns det bara som vilken annan shooter som starkt försöker tävla med CoDs snabba stil men misslyckas då stora delar bara känns ogenomtänkt.

10 poäng och en guldstjärna. Så länge det faktiskt var "Battlefield" så var DICE oslagbara. Nu är det Battlefield:Call Of DLC och hela spelserien har spolats ner i avloppet i jakten på snabba pengar. EA har inte alls förstått varför de tidigare spelen blev så framgångsrika.
Ytterligare en bra spelserie gick i graven... *suck*.

Medlem

Ge mig ett fräscht WW2 lir så är jag såld

12
Skriv svar